Az OnLive megszűnéséről még a múlthéten értesülhettünk, ami hatalmas érvágásnak számít a cloud-gaming piacon, de azért legalább annyi vigasz van az egészben, hogy a Sony az OnLive technológiáját felhasználja a PlayStation Now rendszerében.
A cloud-gaming platformok között a másik nagy név a Gaikai volt, mely már 2012 óta a Sony tulajdonában van, így az OnLive számított a legnagyobb vetélytársnak a piacon, így hát nem csoda, hogy David Perry, a Gaikai alapítója blogjában írt arról, hogy szerinte mi is okozta az OnLive vesztét.
Elmondása szerint a Gaikai azért maradhatott talpon mert a PC-s játékok felől áttért a konzolos címek felé.
Az OnLive egy igen vehemes vetélytárs volt a Gaikai-al szemben, minden egyes körben teljesen más döntést kellett hoznunk. Ez nagyon aggasztó volt, hiszen nem tudtuk, hogy helyes döntéseket hozunk-e? A probléma a PC-s játékok voltak (billentyűzet és egér páros), hiszen egyre nehezebben lehetett megoldani, hogy ezek TV-n, telefonokon, set-top-box-okon és weboldalakon fussanak a felhő által, hiszen a legtöbb nagyszerű játékot már nem támogatja senki és még a kiadók is megszűntek. Tehát a Gaikai-al inkább a konzol játékok felé mentünk el és felsóhajtottunk... Milyen jól tettük, hiszen ez egy jól támogatott platform, hihetetlen címekkel és egységes vezérlőkkel. (Valószínűleg nem vagytok tisztában azzal, hogy milyen munka módosítani a PC-s játékokat valós időben, hogy eltüntessük az örökölt gombokat, ikonokat és funkciókat, amelyeknek már nem volt értelme és haszna. Kész rémálom.)
Hozzátette, hogy az OnLive jó irányba indult mikor összevonta a saját szolgáltatását és a felhasználók Steam könyvtárait, de ez sem volt elég, hiszen nem adatott meg nekik a lehetőség, hogy a konzolos játékok felé haladjanak, így bár volt egy nagyszerű hardverük és a mögötte álló infrastruktúra, nem tudták kihozni benne rejlő potenciált.