Ebből szivárogtak ki most az első részletek, aminek köszönhetően kiderült, hogy Lara ezúttal Szibériába megy azért, hogy a havas vadonban kutakodva, vadászva, craftolva és túlélve megtalálja a halhatatlanság titkait.
A fejlesztők újfent rengeteg fejtörőt ígérnek, valamint egy halálos új ellenséget, akik a leírás alapján egy sötét titkokat rejtegető társaság tagjai lehetnek. A játékban két nagyobb helyszín lesz, és minden eddiginél komolyabb szerepet kap az időjárás, valamint a napszakok változása, amelyek nem csak az emberekre, az állatokra is hatást gyakorolnak.
A lap szerint a Rise of the Tomb Raider harcrendszere átalakult, kissé olyan irányt vett, mint amit a The Last of Us képviselt, de Lara már például képes lesz fára mászni, úszni vagy elbújni a bokorban. A játékosok különféle eszközökkel el tudják csalni az ellenfeleket, de harcba is bonyolódhatnak velük, ehhez különféle fegyvereket, többek között íjat is használhatunk majd.
A területek várhatóan két-háromszor nagyobbak lesznek a korábbinál, és a játékban minden eddiginél nagyobb szerepet kapnak a fejtörők, amelyek alapvetően a franchise korábbi epizódjaiban megtapasztaltakra hajaznak majd. Lesz több visszatérő elem is az előző részből, így például a ruhakészítés, vagy a gyógynövényekkel való sebgyógyítás lehetősége.