A megújult Xbox 360 dashboardot a Microsoft egyértelműen arra szánta, hogy mind jobban elmossa a szórakozás és szórakozás között húzódó határvonalakat, mely folytán a játékok mintegy háttérbe szorultak a multimédia appokkal szemben. És bár az indie fejlesztők ennek nem kimondottan örülnek, a vállalatnak mégis jó oka volt arra, hogy ekképp cselekedjen.
Számaik szerint ugyanis az Egyesült Államokban inkább zenehallgatásra és filmnézésre használják a konzolt, míg a multiplayer játék intézménye háttérbe szorul. A The Verge adatai alapján az Xbox LIVE Gold tagok átlagosan havi 84 órát töltenek online, míg a szórakoztató appok használata megduplázódott, mely folytán a szolgáltatáson töltött idő 30%-kal nőtt meg világviszonylatban.
Pav Bhardwaj, az Xbox LIVE produkciós igazgatója ugyanakkor rámutatott, hogy a fentebbiek nem befolyásolják a játékkal eltöltött időt.