A kiszivárgott dokumentumokban a következők állnak: az Xbox alkalmazottai alapvetően élvezték a The Last Of Us Part 2-t, és szerintük a legtöbb fejlesztő számára mintapélda lehet, hogy miként kell egy narratíva-vezérelt játékot megalkotni a hangjátékkal, a dialógokkal és az előadásmóddal.
Ettől függetlenül a harcrendszer kapcsán már nem voltak ennyire megengedőek. Szerintük a Naughty Dog továbbra sem tud normális gunplay-t készíteni, hasonlóan, mint eddig bármelyik alkotásukban, viszont "szerencséjükre" a játék témája miatt elfér ez a minőségű játékmechanika, és a későbbiekben amúgy is a lopakodás felé tereli a The Last Of Us Part 2 a játékosait.
Továbbá a fegyvercserélést is megkritizálták, azonban végeredményben pozitív szavakkal zárták a kritikát, miszerint nem minden csapat rendelkezik azzal a tudással vagy pénzzel, hogy egy ilyen szoftvert letegyenek az asztalra.