Ennek az oka nem más, minthogy Andrew Wilson és Blake Jorgensen szerint a játék a vártnál rosszabbul teljesített, így a betervezett 10 millió helyett csak alig 9 millió ment el belőle, és legfeljebb 3 milliót tud majd hozzátenni ehhez a pénzügyi esztendő utolsó negyedéve, ami azt jelenti, hogy maximum 12 millióval számol a kiadó, ami alaposan elmaradt az első Star Wars Battlefront 14 milliójától.
Az EA tisztában van vele, hogy a rosszabb eladások elsődlegesen a loot boxok körüli botránynak voltak köszönhetőek, és emiatt is hozott kevesebbet a játék, céljuk azonban, hogy az elkövetkezendő hónapokban visszavezessék a mikrotranzakciókat, ami egy kicsit legalább anyagilag megindíthatja a szekeret.
Egy kis érdekes adalék még, hogy a Star Wars Battlefront 2-ből az EA szerint sokkal többet adtak el digitálisan, így míg az elődből az első negyedévben eladott példányok 32 százaléka volt letölthető példány, addig a folytatásnál már 37 százalékra emelkedett ez a szám.