A rendszeres játék nem mossa össze a valós és a virtuális világ határait

2006. szeptember 10.
2.1711
Advertisement
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Hírblock profilja, adatai
Hírblock
A World Cyber Games (WCG) rendezvénysorozat szervezője, az IDG Hungary és a verseny főtámogatója, a Samsung egy online felmérést készített 2006.

augusztus 10. és 27. között az interneten a WCG és a multiplayer játékok ismertségéről, kedveltségéről, hatásairól és a játékosok szokásairól. A kutatás érdekessége, hogy a témában eddig hasonló felmérés még nem született Magyarországon. A Samsung és a szervezők tervezik hogy ezentúl évente publikálják a kérdőívet felmérve a videó-játékosok szokásainak változását.

Az online kérdőívet összesen 2284-en töltötték ki. A kitöltők között a vártnál nagyobb arányban voltak jelen a hölgyek, a válaszadók csaknem egyötöde (17%) nő volt. A kitöltők mintegy kétharmada (63%) túl van a középiskolai tanulmányain: érettségizett (24%), felsőfokú tanulmányokat folytat (20%), illetve diplomával rendelkezik (19%). A felmérésben résztvevők további egyharmada (31%) középfokú tanulmányait végzi. A WCG sokak számára (63%) ismert, noha csak hét százalékuk vett eddig részt WCG eseményen. Ugyanakkor a kitöltők 22%-a részt vett már LAN-party-n, míg további 6% az interneten keresztül játszott.

A játékosok szokásait vizsgáló kérdésekre adott válaszok is érdekes tényekre mutattak rá. Az éjszakai órákat mindössze a játékosok egytizede tölti multiplayer játékkal, inkább az esti órákat (53%) választják e kedvtelésüknek, de egyharmaduk a délutáni órákban multiplayer-ezik. A válaszolók túlnyomó többsége (88%) otthon játszik videó-játékokat, 6% a barátoknál kapcsolódik a játékba, míg 2-2% az iskolát, illetve a munkahelyet jelölte meg a játszma helyszínéül.

A 2284 kitöltött kérdőívből kiderül, hogy a multiplayer játékosok nem értenek egyet azokkal a feltételezésekkel, hogy a cybergame-ek egyértelműen rossz hatással lennének az emberekre. A kitöltők közül hétszázan vélik úgy, hogy a játék által sok új barátra tettek szert. Öt százaléknak az a véleménye, hogy gyorsabban és hatékonyabban tud dönteni az élet minden területén, amióta a multiplayer játékokkal „edzi” magát. Igen sokan (963-an) gondolják úgy, hogy az ilyen játékokkal a felgyülemlett feszültséget le tudják vezetni. Bár a kitöltők 45%-a képes akár több órára is belefeledkezni a játékba, sokan azt vallják (30%), hogy a játékra fordított idő nem megy sem a tanulás, sem a pihenés, sem az alvás rovására. A válaszolók fele közösségi szórakozásnak tekinti a játékot.

A Samsung támogatásával készült felmérésből kiderül, hogy a rendszeres játék – az előítéletekkel ellentétben – nem mossa össze a valós és a virtuális világ határait (a válaszolók öt százaléka vélekedett ezzel ellentétesen). Csupán 15% vélekedett úgy, hogy a rendszeres játék miatt kevesebbet mozdul ki otthonról, és mindössze 3% vélte úgy, hogy magányosabb és kevesebb a barátja, mióta videojátékozik.

A felmérést a World Cyber Games 2006. évi magyarországi döntőjét (2006. augusztus 26-27.) megelőzően publikálta az IDG Hungary és a Samsung. A világ videojáték-kultúrájának egyik legnagyobb eseményén, a World Cyber Games-en az idén csaknem 600 hazai profi multiplayer játékos vett részt. Közülük a legjobbak az októberi monzai világdöntőre utazhatnak. A WCG népszerűsége Magyarországon is növekszik, hiszen míg 2005-ben 450, idén már 594 játékos mérte össze tudását és felkészültségét.
10 hozzászólás

marco

13 éve, 4 hónapja és 6 napja

Shade írta:
hájp?röhögő smiley az mi? röhögő smiley
röhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley

hájp = hype. Gondoltam hogy ezt is én találtam ki...röhögő smiley

válasz erre

Shade

13 éve, 4 hónapja és 6 napja

marco írta:
Lehet hogy én alkottam. Úgy mint a hájp-ot.röhögő smiley

Fene tudja...
hájp?röhögő smiley az mi? röhögő smiley

válasz erre

marco

13 éve, 4 hónapja és 6 napja

Shade írta:
Óóó, ezt a kifejezést amúgy nem is hallottam/láttam még sehol. röhögő smiley
Lehet hogy én alkottam. Úgy mint a hájp-ot.röhögő smiley

Fene tudja...

válasz erre

Shade

13 éve, 4 hónapja és 6 napja

marco írta:
Tényleg nem vagy kocka!meglepett smiley

Júzer = User = Felhasználó
Óóó, ezt a kifejezést amúgy nem is hallottam/láttam még sehol. röhögő smiley

válasz erre

marco

13 éve, 4 hónapja és 6 napja

Shade írta:
Azt hittem elírtad. Nos, ebben az esetben fogalmam sincs miaz. röhögő smiley Nem ismerem a szlenget. röhögő smiley
Tényleg nem vagy kocka!meglepett smiley

Júzer = User = Felhasználó

válasz erre

Shade

13 éve, 4 hónapja és 6 napja

marco írta:
Nem lúzer, hanem júzer b+!röhögő smiley
Azt hittem elírtad. Nos, ebben az esetben fogalmam sincs miaz. röhögő smiley Nem ismerem a szlenget. röhögő smiley

válasz erre

marco

13 éve, 4 hónapja és 6 napja

Shade írta:
Hát mert nem vagyok luzer azért. röhögő smiley Még csak kockának sem mondanám magam.
Nem lúzer, hanem júzer b+!röhögő smiley

válasz erre

Shade

13 éve, 4 hónapja és 6 napja

marco írta:
Téged nem lehet az átlag júzerek közé tenni Shade!röhögő smiley
Hát mert nem vagyok luzer azért. röhögő smiley Még csak kockának sem mondanám magam.

válasz erre

marco

13 éve, 4 hónapja és 6 napja

Shade írta:
Nekem azért összemosta rendesen. röhögő smiley
Téged nem lehet az átlag júzerek közé tenni Shade!röhögő smiley

válasz erre

Shade

13 éve, 4 hónapja és 6 napja

Nekem azért összemosta rendesen. röhögő smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljatotyak profiljaManiac profilja