A legutóbbi hírünk az volt, hogy beleestek a játékiparban mindennap előbukkanó gödörbe, azaz nem bírták időre befejezni a munkálatokat, ezért át kellett csúsztatniuk a produktumot a 2010-es esztendőre. Így a sokak által várt Risen vs. Arcania összecsapás sajnos elmaradt az őszi hónapok során, pedig minden bizonnyal feldobta volna a szerepjátékok túlságosan is nyugodt világát.
A minap azonban megtört a jég, és a JoWooD fórumán érdekes információk láttak napvilágot az Arcania technológiai oldaláról. A community menedzser, egy Megalomaniac névre hallgató úriember az érdeklődők kérdéseire válaszolva elárulta, hogy a fejlesztők a fizikai engine kiválasztásakor az Nvidia PhysX mellett tették le a voksukat a Havokkal szemben. Ez pedig előrevetíti, hogy az ATi kártyákkal felfegyverkezett játékosoknak bizony kompromisszumokat kell kötniük, és előreláthatóan nem lesznek képesek teljes pompájában futtatni az alkotást. Emellett az is kiderült, hogy a srácok nem fogják a DiretX 11-es verzióját használni, ugyanis szerintük olyan kevés előnnyel kecsegtet, ráadásul csak PC esetén, hogy nem éri meg erőforrásokat fordítani a beépítésére. Az Arcania: A Gothic Tale a tervek szerint még idén napvilágot lát, PC mellett Xbox 360 és PS3 platformokra is.