A szabadalom lényege az volt, hogy az Activison úgy befolyásolja a matchmakinget, hogy a kezdő játékosokat direkt összeeresztik profikkal, vagyis készakarva rontják a játékélményt, miközben az újoncoknak folyamatosan az orruk alá dörgölik, hogy a többiek azért tudták annyiszor leszedni, mert sokkal jobb felszereléseik voltak.
A legtöbb játékos ezért - az Activision szabadalma szerint - az in-game bolt irányába indult volna meg annak érdekében, hogy egy kevéske pénz ellenében megvegye azt a felszerelést, amivel az imént éppen jól ellátták a baját. Hogy ettől emberünk még ugyanúgy bénácska maradna, mint korábban volt? Való igaz, de a kiadónak erre is lett volna megoldása!
Konkrétan ugyanis ezt követően a matchmakinget éppen az ellenkező irányban befolyásolták volna, vagyis a vásárlást követően gyengébb játékosokkal eresztették volna össze a jól csőbe húzott játékost, hogy azt érezze: mekkora nagy király lett az új felszerelésektől, és ha legközelebb ismét elverik a seggét, akkor újra meg újra vásárolni kell.
Az Activision a fentiek kiszivárgását követően azonnal leszögezte, hogy mindez csak egy tervezet volt, a kutatási részleg találta ki, és soha nem használták élesben, sőt nem is terveznek ilyesmit a jövőben.