A World of Warcraft jövője

2013. augusztus 22.
2.6251
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
darkomen profilja, adatai
darkomen
Sok jó MMO játék jelenik meg mostanában, de azért nem szabad elfeledkeznünk a nagy öregekről sem végképp nem a még mindig sikeres és méltán híres World of Warcraft-ról, még annak ellenére sem, hogy fogyatkozóban van a játékosok száma.

A játék rendezője, Tom Chilton a NowGamer-nek adott interjút a Gamescom-on és igen érdekes dolgok hangzottak el.

Mostanában sokszor felmerül az, hogy a World of Warcraft-nak át kell állnia free-to-play modellre, hiszen manapság számos MMO próbálkozik havidíjas rendszerrel, ám ezek hamar ráébrednek arra, hogy free-to-play modellre kell váltaniuk.

Tom Chilton ezzel kapcsolatosan a következőt mondta:

Öszintén hiszem, hogy a free-to-play MMO-k előtt hosszú élet áll. Az bizonyos, hogy egy ponton a World of Warcraft-nak is át kell állnia erre a modellre, de szerintem még mindig van helye a havidíjas rendszernek.

Ha úgy gondolja, hogy emiatt nem annyit játszanak a játékosok a World of Warcraft-al akkor téved, hiszen a játékosok havi 20, 40 de akár 60 vagy 80 órát is beleölnek a játékba.

Úgy gondolom idővel az előfizetői rendszerrel működő MMO-knak fejlődniük kell, hogy egyre dinamikusabbak legyenek és a játékosok tényleg úgy érezzék, hogy azért fizetnek havonta, hogy minidig új tartalmat kapjanak.

Szerintem még mindig biztos helye van az előfizetői rendszernek az MMO-kban. Nehéz lesz majd mikor ezek megszűnnek, de biztos, hogy ez egyszer meg fog valósulni.

A NowGamer egy másik interjút is készített Tom Chilton-al, ám akkor még Cory Stockton is jelen volt, aki egy másik rendezője a játéknak.

Ezen az interjún a játékok, főként az MMO-k konzolos portjáról esett szó.

Mind a ketten elmondták, hogy gondolkoztak a World of Warcraft konzolos portján, ám mindig ugyan az az akadály merült fel. Ez az akadály pedig az, hogy túl sok mindenre kell figyelni egy MMO során, illetve sok gombot kell használni, ami egy konzolon nem annyira megvalósítható.

Hozzátették, hogy ez nem azt jelenti, hogy elvetnék az ötletét egy esetleges konzolos MMO-nak, de jelenleg még nem akarnak ilyet csinálni.

Tom Chilton elmondta még, hogy egy esetleges World of Warcraft spin-off megoldást nyújtana a dologra, mire Cory Stockton azt mondta, hogy akkor lehetséges lenne egy konzolos World of Warcraft, hogy ha az alapoktól kezdve újraírnák a játékot.

Igen érdekes fejtegetések, talán még lesz is belőlük valami.

De inkább nézzük a közeljövőt, hiszen az biztosabb.

Az új 5.4-es patch, azaz a Siege of Ogrimmari szeptember 10-én érkezik.

Aki lemaradt volna a trailer-éről az most itt megtekintheti:

Töltsd le a Flash Playert, hogy használhasd a Game Channel TV-t.


Pont néhány napja beszélgettem ismerősömmel és szóba jött a Siege of Ogrimmari és azon kezdtünk el gondolkodni, hogy ez milyen jó befejezése lenne a teljes World of Warcraft-nak. SPOILER veszély: Garrosh Hellscream amúgy sem volt valami jó vezetője a Horde-nak, így nem csoda, hogy az 5.4 cselekményei után nem csak az Alliance hanem a Horde is ellene fordult és közös erővel ostromolják Orgrimmar-t a Horde fővárosát. A Horde-nak nem marad vezetője, miután Garrosh ellen fordultak és le is győzték, így Varian Wrynn királynak az Alliance vezetőjének kellene a Horde élére állnia (egy-két ellenállás híján elfogadnák őt) és így a Horde és az Alliance összeolvadna és továbbiakban közöttük nem lenne háború.
Ha esetleg valamit rosszul írtam, akkor bocsánat, én már rég játszottam.
6 hozzászólás

Androgeek

7 éve, 8 hónapja és 14 napja

Nagyon szép cikk. De az Alliance királyt a Horde élére. És biztos vagyok benne, hogy ez egy elképesztő vitához és felháborodáshoz vezetne a játékosok között. Sokan vagyunk (Horde), akik szinte már gyűlölettel darálják az Alliance-hoz tartozó egyéneket. Sőt, vannak Guildek ahol a "rasszizmus" szintre emelték ezt a "hobbit". Rengeteg vita és felháborodás van még mindig. Garroshnak valóban mennie kell, de ne így érjen véget a játék 9 év után, hogy egyesül az addigi ősellenség.

Nyertesnek nem hozhatnak ki senkit, mert szintén nagy "buliba" torkollana. Inkább egy titkos harmadik megoldás lenne a jó döntés. De meglátjuk majd, a pacthet várjuk.

Köszönöm a fordítást.

válasz erre

Reeper

7 éve, 8 hónapja és 14 napja

Új patch, a videó nem sokat árul el.

válasz erre

Benny Ray

7 éve, 8 hónapja és 17 napja

totyak írta:
WoW-nak szerintem az volt a szerencséje, hogy viszonylag kevés fizetős MMO volt, amikor megjelent. Sok rajongója lett, akik mellette is maradtak. Nem véletlen, hogy az új MMO-k erre már nem képesek és gyorsan átállnak F2P-re, vagy rögtön azzal is kezdenek. Egyszerűen telítődött a piac, nincs igény annyira az ilyen játékokra, mert nincs játékos. Akik vannak, azok egy, vagy két ilyen játékban vannak jelen és sem idejük, sem pénzük nincs, hogy egy harmadik MMO-ba is beszálljanak.
Szerintem inkább a kidolgozott Warcraft világ, amit az RTS-ek megalapoztak, nem beszélve a Blizzard tapasztalatáról a játékfejlesztésben, amit a Diabloval, Starcrafttal szerzett még emellé.

Everquest, Lineage volt ott már akkoriban is jó felhozatal játékokból, de a WoW akkor is többet nyújtött tőlük és gond nélkül szipkázta el a játékosokat...

Nincs itt szó egyáltalán szerencséről.

válasz erre

WillThaWheel

7 éve, 8 hónapja és 20 napja

Kíváncsi vagyok a konzolos verzióra...Ott van a Diablo is, azt sem tudom elképzelni...

válasz erre

totyak

7 éve, 8 hónapja és 20 napja

WoW-nak szerintem az volt a szerencséje, hogy viszonylag kevés fizetős MMO volt, amikor megjelent. Sok rajongója lett, akik mellette is maradtak. Nem véletlen, hogy az új MMO-k erre már nem képesek és gyorsan átállnak F2P-re, vagy rögtön azzal is kezdenek. Egyszerűen telítődött a piac, nincs igény annyira az ilyen játékokra, mert nincs játékos. Akik vannak, azok egy, vagy két ilyen játékban vannak jelen és sem idejük, sem pénzük nincs, hogy egy harmadik MMO-ba is beszálljanak.

válasz erre

rDAVE

7 éve, 8 hónapja és 20 napja

Konzolos portot csak akarni kell... Billentyűzet+egér vagy csak kontroller is megoldható, példát nem említek, mert már annyiszor írtam. A havidíjas rendszer még valóban életképes, ezzel sokan így vannak a játékosok közül is, akik hamarabb fizetnek havonta, mint mikrotranzakcióban.

válasz erre
World of Warcraft: Mists of Pandaria
6.900 Ft-tól
kövesd a játékot!
Minden hír, videó és cikk
gamescom 2013
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Maniac profiljadarkomen profiljaGargameth profiljagery1113 profilja