Az Xbox 360 exkluzív produktum azonban más téren is elüt majd 2002-es elődjétől: a jövőben játszódó akciójáték vezérléséhez ugyanis furcsa mód nem csupán kontrollerre, vagy Kinect-re lesz szükségünk, sokkal inkább e két periféria egyvelegére.
#tv#Felmenőjéhez hasonlatosan a Steel Battalion: Heavy Armor sem lesz híján a Mechwarrior-szerű fantasztikus harci gépezeteknek. A számítógépeknek befuccsolt, így hát nincs más hátra mint előre, a háborút bizony "mezei" mechanikus szörnyekkel kell megvívni. Az élmény kiteljesedése érdekében pedig az irányíthatóság sem szorítkozik a pofon egyszerű Kinect vagy kontroller lehetőségeire, ellenben ötvözi őket. A dolog azonban egyszerűbb, mint gondolnátok.
A kontrollert a mozgásra, célzásra és tüzelésre használhatjuk, míg a Kinect a megfelelő gesztikulációk érzékelésével a motor beindításában, a teleszkóp alkalmazásában és a gépágyú kezelésében játszik domináns szerepet. Ezen felül verbálisan és nem verbálisan is kommunikálhatunk társainkkal - a "High-Five" (tehát pacsizás) lehetőségét pediglen külön kiemelik a készítők.