A GamingBolt készített egy interjút Brian Horton-al, a játék direktorával, melyből kiderült néhány információ.
Mint az várható volt, a játékban található bejárható terület nagyobb lesz a 2013-as Tomb Raider-ben lévőnél, egészen pontosan háromszor akkora lesz. Ennek megfelelően a sírok is jóval nagyobbak lesznek.
A méretnöveléssel együtt a Crystal Dynamics bevezetett egy új feladvány rendszert is, melyet "Nested Puzzle Approach"-nak neveznek. Ennek lényege, hogy a játék során lesznek olyan feladványok melyek megfejtése fog megoldani egy nagy feladványt.
A bejárható területek mérete miatt természetesen előjön bennünk, hogy akkor biztos sok töltőképernyő lesz a területek között, de Horton megnyugtatott mindenkit és elmondta, hogy az elődhöz hasonlóan a játékban nem lesznek töltőképernyők (legalábbis amíg nem hal meg a játékos).
Lara új mozgásokat is kap, így immáron úszni és fára mászni is tud majd és ezeket nem csak a terület felfedezése közben alkalmazhatja, így az ellenfeleket is semlegesíthetjük ezek segítségével.
A Rise of the Tomb Raider november 10-én érkezik Xbox ONE-ra (és elvileg Xbox 360-ra). 2016 tavaszán PC-re, majd az ünnepek alatt PlayStation 4-re.