A vásárlók számára az egyik legnagyobb előny a kényelem és a gyors információszerzés, hátránya azonban a személyes megtekintés, illetve a teljes megbizonyosodás sokszori hiánya. A vállalatok egy része az online kereskedelemre épít, így nekik csak jó, ha növekszik a vásárlók száma, miközben az üzletekkel rendelkező vállalatok sok esetben lehetnek veszteségesek.
A PayPal által kért felmérésből kiderült, hogy mennyire kényelmesek a vásárlók. Az eredmények igencsak érdekesek, hiszen például a megkérdezettek 11 százaléka pucéran intézi az online vásárlást, ami elsőre furának tűnhet. Szintén érdekesség, hogy a megkérdezettek 15 százaléka az alkohol segítségét kéri vásárlási döntéseinek meghozásában.
Azt nem tudni, hogy pontosan hány embert és milyen körülmények között kérdeztek meg, ám ezek az eredmények ezektől eltekintve is érdekes adatok.