A Microsoft Game Studios feje, Ed Fries úgy gondolja, ez cseppet sem jó. Véleménye szerint a Halo dicsfényének köszönhetően nem nyílik alkalmunk más címeket is szemügyre venni, és ez roppant nagy hátrányt jelent a többi játék és nem utolsó sorban a többi fejlesztő számára.
"A gép szülte a Halo-t, vagy a Halo szülte a gépet? Az én szemszögömből a későbbiekben ez amolyan átokká lett, hiszen olyan fontossá vált az Xbox számára, hogy az már hatással volt a Halo-ra" - vázolta Ed Fries az OXM-nek adott interjújában.
"Amikor az emberek a Halo-t tekintik az Xbox legfontosabb részének, akkor a Halo-nak ott kell lennie az Xbox 360 megjelenésénél, de legalábbis nem hagyhatja ki a dátumot, máskülönben egy rosszabb Halo-t kapunk... Mintha a Halo már fontosabb lenne, mint maga az Xbox, és én sosem akartam, hogy ez így legyen."
"Részemről ez mindig arról szólt, hogy minden játék a lehető legjobb legyen, és hogy a platform temérdek sikeres játéknak adjon otthont, olyanoknak, mint a Halo, nem kizárólag a Halo-nak. Ha minden a Halo körül forog, akkor minden idődet a Halo-nak szenteled és sosem fedezed fel a Gears of War-t, vagy bármi mást."