Talán senkinek sem mondok újat azzal, hogy a Prototype, illetőleg a Prototype 2 főhőse moralitás tekintetében ég és föld, ám az Alex Merceres laza erkölcsének hiánya nem vet gátat a mókának, és a fejlesztők elmondása szerint bármikor átléphetjük majd a fő történeti vonal korlátait egy kiadós mészárlás erejéig.
A játék design directora, Matt Armstrong szerint oly módon lett felépítve, hogy azt a "GTA 4-hez hasonlóan" közelíthessük meg. Ez annyit tesz, hogy lehetőségünk lesz lehántani magunkról a központi sztori béklyóit és ideig-óráig városszerte vandálkodhatunk majd.
De hisz ez egyfajta gáncsot vet a történetnek, a játék komolyságának, nemde? Megközelítőleg annyira, mint a GTA 4 Nikójának esetében - érvel Armstrong.
Ez roppant furcsa egy olyan karakter részéről, mint amilyen Niko; ő egy jó ember, akit nehéz helyzetekbe kényszerítenek.
Ám úgy vélem, ennél a pontnál a játékos megérti, hogy letértek a kitaposott ösvényről és tetteik összeegyeztethetetlenek a karakterrel, de ha egyszer jót mulatnak, kik vagyunk mi, hogy vitatkozzunk velük és megpróbáljuk megfékezni őket, nemde?