A CryEngine lenne a jövő motorja?

2010. szeptember 05.
2.3171
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Scal profilja, adatai
Scal
Míg a 90-es években egyértelműen az Id software és szellemi atyja John Carmack fölényét mutatta, az ezredfordulóra sorra jöttek a trónkövetelők.

Előbb az Unreal mely először tette lehetővé hatalmas szabad terek alkalmazását, szemben az addigi sötét labirintusokban való bóklászással. Majd jött a Valve, akik - máig vitatott, hogy csak módosították volna-e az ID Quake motorját, vagy már a kezdetektől saját kódot fejlesztettek - a Source nevű csodájukkal mindenkit kenyérre kentek.

Ugyan mindig léteztek olyan csapatok akik szembe mentek az árral, de a 2000-es évek első felében ha valaki le akarta csökkenteni a fejlesztési időt, és tele volt a zsebe, e közül a három motor közül licenszelték az egyiket. Aztán 2004-ben jött egy csapat a semmiből és letettek egy játékot az asztalra, ami állva tapsolt a szakma. No ez volt a CryTek FarCry nevű alkotása melyben a CryEngine dobogott. És ekkor bizony világossá vált, hogy nem csak a triumvirátusnak jut szelet ama bizonyos tortából. A CryEngine 2-es változata olyan brutális lett, hogy nem is tudom mi kellett hozzá, hogy a Crysis max felbontásban tudjon futni a szerencsés kevesek gépén. Nagyon úgy nézett ki, hogy a török srácok messze megelőzték a korukat, s nem csak az újgenerációs konzolokat de a PC-t is előre nyugdíjazták. Talán csak az Unreal legújabb üdvöskéje tudta felvenni vele a versenyt.

A márciusban debütáló harmadik verziót pedig azóta is megállás nélkül fejlesztik. A napokban adták ki a 3.2-es SDK verziót, mely S-3D s SSRS támogatást is tartalmaz. A fejlesztőknek ezentúl alig kell valamit változtatni az alapkódon, fejtette ki a CryEngine eladásért felelős igazgatója Carl Jones. "Az S-3D az utóbbi idők legizgalmasabb fejlesztése, ezt az Avatar sikere mutatja a legjobban. Az emberek fogékonyak erre, és minél többet szeretnének belőle megtapasztalni. Természetes, hogy nem csak a filmesek, de játékfejlesztők is egyre élénkebben érdeklődnek ezután a megoldás után. A mi csapatunk pedig jelenleg a legjobbat biztosítja, és akár már ma meggyőződhetnek erről amennyiben megveszik a motort."
4 hozzászólás

Shade

14 éve, 9 hónapja és 18 napja

Scal írta:
a dohogottat szándékosan írtam így, de a kedvedért kicseréltem, a többi javítva
Ja, ilyen költői akartál lenni?röhögő smiley

válasz erre

Scal

14 éve, 9 hónapja és 18 napja

a dohogottat szándékosan írtam így, de a kedvedért kicseréltem, a többi javítva

válasz erre

Eltiron

14 éve, 9 hónapja és 18 napja

"2000-res évek" Pici beszel madzsar? kacsintó smiley Azt az r betűt töröld már, lécci.

válasz erre

Shade

14 éve, 9 hónapja és 18 napja

"melyben a CryEngine dohogott" - dobogott
"bizonyos trotából" - tortából
Alugyá kicsit szerintem. röhögő smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
Dav2377 profiljamarco profiljaManiac profilja