A CryEngine 3 már három éve vetekedhetne az Unreal Engine 4 teljesítményével - állítja a Crytek

2012. június 14.
2.5121
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Cpt_Nihil profilja, adatai
Cpt_Nihil
A Crytekről köztudott, hogy ha másutt tolerálják is a potenciális konkurenciát, de motorjuk és grafikus teljesítményük mellett mindig kardoskodtak és mindig is fognak, márpedig az Unreal Engine 4 produkcióját világszerte megtapsolták - amit a Crysis 3 készítői természetesen nem néznek jó szemmel.
 

Cevat Yerli érzelmeit mindjárt addig korbácsolta az UE4 körülötti felhajtás, hogy a stúdió feje csakhamar rágyújtott kedvenc nótájára, avagy a "Mi engine-ünk miért is sokkal jobb, mint másoké"-ra.

Yerli nyilatkozata szerint a CryEngine 3 már írd és mondd 3 éve képes lett volna olyan lenyűgöző vizualitással két vállra fektetni a közönséget, mint Epic-féle vetélytársa, s bár a két motor között - mint mondotta - akadnak "kézzel fogható különbségek", ezek a különbségek nem olyan mértékűek, hogy az ember észrevegye azokat.

"Visszamehetnénk az időben három évet, egész a GDC videókig" - ecsetelte a VentureBeatnek. - "Amit ott bemutattunk, gyakorlatilag ugyanaz, mint amit az Unreal Engine 4 pakolt ki most. Illetőleg amit sokan mások is bemutatnak. A legújabb cuccunkat még nem vettük elő."

Az interjú során a törzsfőnök azt is megjegyezte, hogy rövidesen szemtanúi lehetünk annak a bizonyos "cuccnak": a CryEngine legújabb mutatványának.

"Záros határidőn belül látni fogják a CryEngine következő iterációját, és nem biggyesztek mögé egy újabb számot, pusztán a CryEngine következő iterációjáról van szó. Nagyon hamar. De, mint már mondtam, a CryEngine 3 már három éve tárt karokkal várja a next-gent. Emellett kiállunk. Amit az emberek a következő generációs technológia alatt értenek, valójában nem más, mint amit három évvel ezelőtt láthattak. Nekünk már akkor volt masszív részecske rendszerünk, már akkor volt GPU renderelésünk, minden ilyesmink. Késleltetett árnyékolás. Tesszellációnk már akkor volt, amikor kiadtuk a Crysis 2-t. Már annak idején volt DX11-ünk."

"Nem csupán a tech-demókról beszéltünk, már játékokat is kiadtunk, amelyek forgalomban vannak és amelyek már elmondhatják magukról mindezt."

Cevat Yerli korábban elárulta, hogy a frankfurti stúdió hamarosan mindenestül átállhat a free-to-play modellre.
12 hozzászólás

szattila

5 éve, 2 hónapja és 17 napja

Igen láttuk mit tud az Umreal Engine az Ubisoft legutolsó gyöngyszemeinél amik 30 FPS tudtak kipréselni magukból egy I7 mellett, a Far Cry 4 sem különb bugahalmaz.

válasz erre

likvidál gyula

8 éve, 2 hónapja és 6 napja

Vendég írta:
Szerintem akkor lehetne megállapítani, hogy melyik a jobb, ha ugyanazt renderelnék le real time-ban. Amúgy meg a CryEngine-ről simán elhiszem, hogy tudta ezeket a dolgokat 3 éve is, csak megfelelő hardvare támogatás hiányában nem prezentálták ezt a publikum felé. Azért egy játék meg a techdemo az két külön dolog. Kivéve ha már vannak olyan hardverek a piacon amik képesek arra, hogy futtassák az engine által kirakott dolgokat. Ekkor ér össze a két fogalom, erre jó példa pont az első Gears of War.
Visszatérve a Cry-hoz, lehet, hogy egy mai, felhasználók által is elérhető high-end configgal lehetne demozni azt, ami nekik 3 éve a fiókban hever, viszont amilyen AI-t raknak a játékukba, az már szerintem 7-8 éve is gáz lett volna. Lehet nem csak a látvánnyal kéne vagánykodni...
Az ai az unreal enginnek sem erossege.
Foleg hogy legtobbszor cso fpseket csinalnak vele.
Ahol legtobbszor script dolgozik es ai az nagyon egyszeru kell.
Mas teszta ha egy rohadt nagy terulet van ahol bazi messszire ellatsz es lathatod a grasszalo manusokat is. egy feltucatot.
Ez azt jelenti, hogy mar akkor dolgozik az ai es nem csak akkor amikor befordulsz a sarkon es kibassza az enemyt az orrod ele.

válasz erre

likvidál gyula

8 éve, 2 hónapja és 6 napja

A cry engineben egy rakas dolog van amit nem hasznalt senki.
Tobbek kozt a konzolos portbol ki is dobaltak anno.

válasz erre

Braddock

8 éve, 3 hónapja és 5 napja

Ez azért is érdekes mert amíg az Unreal Engine nem mutatta hogy mit tud addig nem vergődtek de vajon miért nem!?

válasz erre

Neurotic

8 éve, 3 hónapja és 6 napja

Én játszottam az új Nexuiz-al ami alatt CryEngine 3 dolgozik. Hát mit ne mondjak nincs agyon optimalizálva a motor, vagy csak a fejlesztő csapat használta fel rosszul. Egy i7-es négy magos procival meg egy ati radeon hd 6970-es 2 gigás videokártyával max beállításon 30-40 fps-t sikerült átlagban produkálnia a játéknak ami elég kevés egy pörgő lövöldözős játéknak.

Nem csak a látvány a lényeg, hanem az is, hogy milyen vasat kell alá pakolni, hogy azt egy stabil fps számmal tudja produkálni.

válasz erre

Vendég

8 éve, 3 hónapja és 6 napja

Szerintem akkor lehetne megállapítani, hogy melyik a jobb, ha ugyanazt renderelnék le real time-ban. Amúgy meg a CryEngine-ről simán elhiszem, hogy tudta ezeket a dolgokat 3 éve is, csak megfelelő hardvare támogatás hiányában nem prezentálták ezt a publikum felé. Azért egy játék meg a techdemo az két külön dolog. Kivéve ha már vannak olyan hardverek a piacon amik képesek arra, hogy futtassák az engine által kirakott dolgokat. Ekkor ér össze a két fogalom, erre jó példa pont az első Gears of War.
Visszatérve a Cry-hoz, lehet, hogy egy mai, felhasználók által is elérhető high-end configgal lehetne demozni azt, ami nekik 3 éve a fiókban hever, viszont amilyen AI-t raknak a játékukba, az már szerintem 7-8 éve is gáz lett volna. Lehet nem csak a látvánnyal kéne vagánykodni...

válasz erre

Shade

8 éve, 3 hónapja és 6 napja

Hát nem tudom, amiket láttam demonstrációkat a Cryengine 3-ból, elképesztő volt, de az Unreal Engine 3 nekem jobban tetszett, és az még nem is a 4 volt, mert az már valami elképesztő.

válasz erre

Vendég

8 éve, 3 hónapja és 6 napja

Mai napig erdekes labmunkat vegeznek a karakterek a jatekokban ennel az enginnel.
A shader rendszere egy turo.Nezzunk meg egy-egy arcot a ket motorbol.
Uvolt minden unreal engines jatekrol, hogy az.
Az mas kerdes hogy ez (4) mit tud.
PAPIRON.
Mert jatekot meg nem lattunk vele.
Egy biztos. Jobb lesz a grafika es azzal egyetemben egyre primitivebb, ratyibb stuffokat fogunk kapni.
Szerintem par even belul azok akik szeretnek jatszani jobb ha valami mas hobbi utan neznek...
Uff

válasz erre

Vendég

8 éve, 3 hónapja és 6 napja

Ennyi. Ha tényleg olyan jó akkor miért nem láttuk eddig?

válasz erre

Vendég

8 éve, 3 hónapja és 6 napja

Azert az unreal enginetol se kene elmenni.
Hajlamos rossz mipmap szintet feltenni a kozeli objektumokra.
Ami sok gepen es sok jateknal jelentkezik.
Ez azert elegge ego....

válasz erre

Vendég

8 éve, 3 hónapja és 6 napja

Az arcoskodás az megy de hogy mutatnának is valamit az nem megy.
Crysis 1 után 4 évvel ez a Crysis 2 technologailag visszafejlödés volt kb. Főleg a nem látható dolgok számitási gubanca miatt meg egyenesen égették magukat.

Szóval amíg nem látjuk azt a szerintük nagy durranás "cuccot" ne arcoskodjon itt a Crytek mert csak magukat égetik.

Licenszek terén is UE4 lesz a nyerő sokszázszorosan.

válasz erre

darkomen

8 éve, 3 hónapja és 6 napja

Ha ezek mind megvoltak már három éve, akkor miért nem láttuk őket?

Utólag könnyű nagyokat mondani, olyan dolgokról amiket senki nem látott náluk.

Én elismerem a CryEngine az jó motor, én is azon fejlesztek, de az Unreal Engine az továbbra is az első számú motor marad.

válasz erre
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Bvektor profiljaWickedSick profiljaMonyo profilja5t3v3nk3 profiljaRobi022 profilja