Ezt sikerült most semmibe vennie a Microsoftnak, akiket a napokban azért perelt be az Infernal Technologies és a Terminal Reality, mert a cég licencelte ugyan az általuk készített Infernal Engine grafikus motort, azonban a Sea of Thieves esetében megszegték a szerződést, lévén módosították a fényeket és az árnyékolási metódusokat.
Ez talán nem tűnik túl nagy dolognak, de fontos tudni, hogy a Microsoft már korábban is gyakran vitatkozott az Infernal Engine gyártóival, és szerették volna saját szabadalmaikkal bővíteni az engine-t, azonban ezt a gyártók nem engedélyezték, amiből a redmondi óriásnak elege lett, és az illegalitás útjára lépett, vagyis öncélúan módosították a motort az igényeiknek megfelelően, ami szerződésszegés volt a részükről.
Érdekesség, hogy az Infernal Technologies és a Terminal Reality korábban már az EA-val is hajba kapott egy hasonló eset miatt. Akkor a készítők megnyerték a pert, és nagyon úgy tűnik, hogy a Microsoftnak sem lesz esélyük velük szemben.