Az ok - erősen lesarkítva a hivatalos közleményt - az volt, hogy a végeredmény ne legyen olyan lineáris, inkább sokkal szélesebb körű élményeket tegyen lehetővé. Sokak számára ez a kijelentés adott okot arra, hogy felszólaljanak az EA döntése ellen!
Ide tartozott Cory Barlog, a God of War rendezője is, aki a Twitteren fakadt ki a történtek kapcsán, és bár nagyon sajnálja, ami a Visceral Games srácaival történt, a leginkább viszont az bántja, hogy az EA döntése rossz fényt vetett a lineáris játékokra.
Mint a Twitteren elmondta, ő személy szerint nagyon szereti a lineáris játékokat, és elszomorítja, amikor valaki ezt a kifejezést egyfajta szitokszóként használja, hiszen szerint bőven lehet potenciál egy lineáris, történetalapú videojátékban is.
I love linear single player games. Saddens me when the word linear is considered a bad thing. You can have agency in a linear story game.
? Cory Barlog (@corybarlog) 2017. október 18.