Hogy mi ennek az oka? Pontosan erről beszélt nemrégiben Vince Zampella, a Respawn Entertainment vezérigazgatója egy a Game Informernek adott interjúban , melyben kiemelte, hogy amikor választaniuk kellett a Frostbite grafikus motor még nem volt opció a számukra, hiszen a játék története olyan régre nyúlik vissza, hogy akkor még nem tartoztak az EA belsős csapatai közé, ezáltal nem kaphatták meg csak úgy ezt a motort.
Később persze változott a helyzet, így mikor az EA befogadta őket, átültethették volna a Star Wars Jedi: Fallen Order-t a Frostbite-ra, de már nem volt értelme, hiszen Vince szerint az Unreal Engine 4 elég erős és sokoldalú ahhoz, hogy mindent meg tudjanak valósítani vele, és pontosan az volt a célja a választáskor, hogy a játékban kompromisszumok nélkül alkothassanak.
A Respawn Entertainment egyébiránt még soha nem dolgozott a Frostbite grafikus motorral, a két Titanfall és az Apex Legends is a Valve által megálmodott Source Engine átalakított változatára épültek fel.