Travis Day, aki a Diablo III loot-rendszeréért is felelős volt, megosztott pár ötletet Redditen, hogy hogyan lehetne helyrepofozni az Anthem szisztémáját, mert bár ő maga élvezi a játékot, de szerinte például a három Stronghold hiába nyújt ugyanolyan kaliberű jutalmazást, végeredményben nem egyezik meg a nehézségük és az időigényük.
Day szerint továbbá a játékosnak nincsenek meg az eszköze arra, hogy célzottan valamiféle lootot sajtoljon ki, illetve a Grandmaster I és II közti nehézségi ugrás túlságosan szignifikáns.
Mivel a BioWare még nem alkotott korábban ilyesféle játékot, így természetesen várható volt, hogy nem egyből fognak elhozni egy olyan szintű, már-már mesteri szintre fejlesztett loot-rendszert, mint mondjuk ami a Destiny-be vagy a Diablo III-ba is csak hosszú-hosszú hónapok után került, meglátjuk, milyen irányba viszik tovább a játék ezen részét.