A Blizzard lelőtte a fan-made HTML5 StarCraft-ot

2015. október 11.
3.3211
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
darkomen profilja, adatai
darkomen
Az évek során egyre nagyobb teret hódított magának a hobbi programozók körében, hogy régi (vagy akár új) játékokat próbálnak meg átültetni böngészőből is játszható formába.

Ezt a trendet követte Ryuta is, aki HTML5 alapokon leprogramozta a Blizzard legendás stratégiai játékát, a StarCraft-ot.

Ryuta nem akart rosszat, csak a kedvenc játékát próbálta új életre kelteni és azt megosztani másokkal is.

A projektet a GitHub-on osztotta meg (ahol 50 fork is készült belőle), majd a Hacker News-on is hirdette azt.

A Blizzard azonban nem nézte jó szemmel a dolgot, ugyanis Ryuta a játék mechanikáját saját maga írta, ám a StarCraft eredeti grafikáit használta fel, melyeket szerzői jog véd.

GitHub-on többen figyelmeztették erre a fejlesztőt, ám nem változtatott a dolgon.

A Blizzard szerzői jogi partnere, az Irdeto a napokban kereste fel a GitHub-ot és kötelezték arra, hogy távolítsák el a projektet és azt az 50 fork-ot, ami készült belőle.

A GitHub a StarCraft grafikákon kívül eltávolította, azon JavaScript és HTML fájlokat, amiket Ryuta írt és amelyek nem állnak szerzői jogi védelem alatt. Ryuta reméli, hogy vissza bírja szerezni azokat a fájlokat, melyek megírásával sok órát bajlódott és saját honlapján akarja folytatni annak terjesztését és fejlesztését.

Elmondása szerint nem tervezi, hogy anyagi hasznot húzzon a projektből, hiszen ő csak egy rajongó és a StarCraft és a Blizzard iránti szeretete, valamint a vágy, hogy kedvenc játékát böngészőből játszhassa vezérelte a projekt elindítására.
9 hozzászólás

St4rscream

9 éve, 3 hónapja és 2 napja

Szomorú az "Új " Blizzard üzletpolitikája szomorú smiley

válasz erre

totyak

9 éve, 3 hónapja és 2 napja

Valahogy csak megoldja majd a dolgot. Ezekszerint ért egy kicsit a programozáshoz, szerintem lesz itt legális megoldás is.

válasz erre

marco

9 éve, 3 hónapja és 3 napja

Marduk írta:
Nem tudom... A Valve esetében pl. sok olyan mod készül, amely általában standalone, és felhasználnak grafikákat a Half-Life 2-ből, a Portal 2-ből stb., és valamiért azokat a modokat nem zárja le a Valve, sőt még felajánlja, hogy Steamen belül is elérhetővé váljon.
Hát ők máshogy gondokodnak... Nekem is fura az ilyen lépés, de érthető is bizonyos szempontból.

válasz erre

Marduk

9 éve, 3 hónapja és 3 napja

marco írta:
Valószínűleg jó előre gondolkodtak. Most még lehet hogy nem lett volna benne pénz, de sokszor az ilyen kis garázsprojektek később keményen meg tudják szorongatni a cégeket. Elzárva a pénzcsapot...
Nem tudom... A Valve esetében pl. sok olyan mod készül, amely általában standalone, és felhasználnak grafikákat a Half-Life 2-ből, a Portal 2-ből stb., és valamiért azokat a modokat nem zárja le a Valve, sőt még felajánlja, hogy Steamen belül is elérhetővé váljon.

válasz erre

bekecs

9 éve, 3 hónapja és 3 napja

Tökéletesen érthető a Blizzard hozzáállása, de nem értem, miért nem próbált a sráccal legalább megegyezni? Vannak fanok akik időnként jobbat csinálnak mint az eredeti, vagy mint esetünkben, olyan felületre készítik el az eredeti játékot, ahol az amúgy nem elérhető.

Én örültem volna neki...

válasz erre

^LutheR^

9 éve, 3 hónapja és 3 napja

Megoldás lett volna, hogy az adatfájlokat helyileg, a legálisan telepített játékból tölti be. Azért egy fejlesztőnek van annyi esze, hogy jogvédett anyagot nem terjesztünk.

válasz erre

C64 fun

9 éve, 3 hónapja és 3 napja

Végülis jogilag igazuk van, más kérdés hogy miért nem ajánlottak inkább fel valami pénzdíjat a srácnak és adták ki ők - akár ingyenesként is...

válasz erre

marco

9 éve, 3 hónapja és 3 napja

Marduk írta:
Hát erre lehetett számítani. Mondjuk engedhette volna a Blizzard, mert egyáltalán nem volt profitorientált a dolog, ráadásul az első StarCraftból már nincs nagy üzlete...
Valószínűleg jó előre gondolkodtak. Most még lehet hogy nem lett volna benne pénz, de sokszor az ilyen kis garázsprojektek később keményen meg tudják szorongatni a cégeket. Elzárva a pénzcsapot...

válasz erre

Marduk

9 éve, 3 hónapja és 3 napja

Hát erre lehetett számítani. Mondjuk engedhette volna a Blizzard, mert egyáltalán nem volt profitorientált a dolog, ráadásul az első StarCraftból már nincs nagy üzlete...

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljamarco profiljaKisember001 profiljaGargameth profilja