Ezt a trendet követte Ryuta is, aki HTML5 alapokon leprogramozta a Blizzard legendás stratégiai játékát, a StarCraft-ot.
Ryuta nem akart rosszat, csak a kedvenc játékát próbálta új életre kelteni és azt megosztani másokkal is.
A projektet a GitHub-on osztotta meg (ahol 50 fork is készült belőle), majd a Hacker News-on is hirdette azt.
A Blizzard azonban nem nézte jó szemmel a dolgot, ugyanis Ryuta a játék mechanikáját saját maga írta, ám a StarCraft eredeti grafikáit használta fel, melyeket szerzői jog véd.
GitHub-on többen figyelmeztették erre a fejlesztőt, ám nem változtatott a dolgon.
A Blizzard szerzői jogi partnere, az Irdeto a napokban kereste fel a GitHub-ot és kötelezték arra, hogy távolítsák el a projektet és azt az 50 fork-ot, ami készült belőle.
A GitHub a StarCraft grafikákon kívül eltávolította, azon JavaScript és HTML fájlokat, amiket Ryuta írt és amelyek nem állnak szerzői jogi védelem alatt. Ryuta reméli, hogy vissza bírja szerezni azokat a fájlokat, melyek megírásával sok órát bajlódott és saját honlapján akarja folytatni annak terjesztését és fejlesztését.
Elmondása szerint nem tervezi, hogy anyagi hasznot húzzon a projektből, hiszen ő csak egy rajongó és a StarCraft és a Blizzard iránti szeretete, valamint a vágy, hogy kedvenc játékát böngészőből játszhassa vezérelte a projekt elindítására.