A Blizzard alapítója szerint sosem jött volna össze nekik a siker, ha nem hajtják túl a fejlesztőiket

2019. június 27.
5.3261
WickedSick profilja, adatai
WickedSick
Manapság roppant forró pite a fejlesztőstúdiók alkalmazottainak túlhajtása, például a Rockstar Games dolgozói is megannyi túlóráról számoltak be, azonban a Blizzard alapítója, Mike Morhaime úgy érzi, ők sosem lettek volna sikeresek enélkül.

A Gamelab rendezvény során a Eurogamer magazinnak mondta el, hogy bár ez a fajta munkavégzés nem tartható, de a Blizzard gyakorlatilag a túlhajtottság köré épült fel. Morhaime szerint a stúdió korai időszakában számtalanszor túlóráztak, hogy kész legyenek a játékaik, mivelhogy egy kis stúdió számára a következő projekt sikere élet-halál horderejű lehet.

Persze Morhaime kiemelte, hogy más stúdiók nevében nem beszélhet, de számukra ez hozta meg a jól ismert eredményeket, abban viszont egyetért, hogy nem ez a legjobb módja a játékfejlesztésnek. Egyfajta aranyközépútban látja a megoldást, ahol a fejlesztők mindent beleadnak a munkálatokba, ugyanakkor nem is túlóráztatják őket megállás nélkül.
5 hozzászólás

WarriorAutobot

1 hónapja, 3 hete és 5 napja

Hosszútávon viszont a túlhajtás nem vezet semmi jóra.
1-2x oké, de ha folyamatosan túl vannak hajtva akkor annak nincs sok értelme, mert nagyon leromolhat a munkamorál, nagyobb a hibázási lehetőség is!

válasz erre

Starjumper

1 hónapja, 3 hete és 5 napja

Hát. El jönnének a devek hazánkba egy összerakó üzembe egy hónapra.. Lazításképp. Másrészt, van az amikor már annyira ki vagy hogy beüt a flow és egy különleges állapotba kerülsz. mintha ébren aludnál, és kinílik az agyad, megindul az ötletelés és felbőg az a bizonyos motor.... Persze ez hosszú távon nem egészséges.

válasz erre

totyak

1 hónapja, 3 hete és 5 napja

És csak a kezdetekkor volt túlhajtás, hogy életben maradjanak, vagy most is megy?

válasz erre

zender

1 hónapja, 3 hete és 5 napja

Ez mindennel így van szerintem.

válasz erre

Marduk

1 hónapja, 3 hete és 5 napja

Mondjuk azt azért hozzá kell tenni, hogy egy fejlesztőstúdiónál fluktuál, hogy mennyit kell dolgozni ott. Vannak időszakok, amikor olykor nincs munka, mert nincsen nagy volumenű projekt, de amikor van, akkor elég erőteljesen tolják azt.

válasz erre
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Maniac profiljaWarriorAutobot profiljagery1113 profilja adambalonyi profilja