A két most megvásárolt játékfejlesztő stúdió 2005 óta működik együtt a VG Holding égisze, illetve az Elevation befektetési társaság támogatása mellett. Az EA fő motivációja az volt, hogy a vásárlók számára fontos, ám saját kínálatában kisebb számban szereplő akciójátékokkal egészítse ki portfólióját.
A Bioware olyan játékokat jegyez, mint a ?Star Wars: Knights of the Old Republic?, vagy a ?Baldur's Gate?, és novemberben adja ki a Microsoft Xbox 360-hoz a várva várt ?Mass Effect? programot. A Pandemic katonai stílusú, lövöldözős akciójátékairól közismert, mint például a ?Mercenaries?, a ?Star Wars Battlefront? és a ?Full Spectrum Warrior?. A cég fejlesztői jelenleg a beszédes nevű ?Destroy All Humans 2? (kb. ?pusztíts el minden emberi lényt 2?) játékon dolgoznak.
Frank Gibeau, az EA Games vezetője a hírrel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy a két megvásárlásra választott játékfejlesztő profilja stratégiailag rendkívül jól beleillik az EA terveibe, emellett pedig a munkatársak tehetsége is gazdagítja majd a céget. Gibaeu hozzátette, hogy az új termékkategóriák meghódítása is előnyös eleme a felvásárlásnak.
Az EA rövid távon évente négy vagy öt új játékot tervez kiadni a Bioware és Pandemic nyomán létrehozott részlegből, és ami még fontosabb, ezekből 2009-ben és 2010-ben évi 300 millió dollár bevételre számít. Ez azt jelentené, hogy bő két év alatt majdnem a teljes 855 milliós vételár visszatérülne.