március 18-ával végződő hetet jelölték meg új hordozható játékkonzoljaik európai bevezetésének dátumaként. A kiválasztott dátum közvetlenül a húsvéti ünnepek előtti időszakra esik, amikor a karácsonyi bevásárlási láz után a legnagyobb a fogyasztói érdeklődés a hasonló termékek iránt. A Microsoft szintén márciusban dobta piacra az Xbox-ot, a Nintendo pedig a Game Boy Advance SP-t.
A Sony Play Station Portable és a Nintendo DS hordozható játékkonzolok iránt, főként nemrégiben történt bemutatásuk óta világszerte felfokozott az érdeklődés. Habár a két termék célcsoportja eltérő - a Sony PSP a harmincasokat, míg a Nintendo DS pedig elsősorban a gyerekeket és a tizenéveseket veszi célba - az európai piacon való egyidejű megjelenés mégis egy kicsit furcsának tűnik, tekintve, hogy valószínűleg egyik gyártó sem szeretné, hogy a konkurens termék sikere beárnyékolja a sajátjáét.
A Sony, a Microsoft és a Nintendo jelenleg elkeseredett versenyt vív a játékkonzolok piacáért, amelyet az sem enyhít igazán, hogy termékeik sok tekintetben eltérő fogyasztói csoportokat vesznek célba.