Kína egy ideje a világ második legjelentősebb internetes piacának számít, és egyike a legdinamikusabban fejlődőknek is: a tavalyi gyarapodás 18%-os volt 2004-hez képest. Ennek a tömegnek több mint a fele, 64 millió felhasználó szélessávú kapcsolatot használ, és itt az összképnél még látványosabb, 50% körüli a növekedés a 2004-es adatokhoz viszonyítva.
Ez a kedvező folyamat elsősorban annak köszönhető, hogy a világ legnépesebb országában gőzerővel fejlesztik a szélessávú hálózatokat. A kínai internet az elérhető tartalmak feletti szigorú kormányzati ellenőrzés ellenére rohamtempóban fejlődik, csakúgy, mint az informatikai ágazat. Kína a PC-eladások terén is második a világon, 2005-ben 5,2 millió darabos harmadik negyedéves eladási adatokkal (IDC). Az online tartalomszolgáltatók szintén felfedezték maguknak a piacot, a Yahoo befektetéseivel alapított Alibaba.com-tól a az eBay, a Google és az Amazon.com helyi változatáig.