Razer Atrox - Arcade Stick for Xbox One teszt

2014. december 09.
72.6241
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
marco profilja, adatai
marco
Általános iskolás korom idején kicsit más volt a világ mint most. Manapság zsebünkben hordjuk az irodánkat, fényképezőgépünket, rádiónkat, walkmanünket és a játékkonzolunkat is - mindezt ráadásul egyben. Anno nem hogy PC vagy konzol nem létezett mai formájában, de néhány C64 vagy ZX Spectrum tulajdonoson kívül mások számára gyakorlatilag elképzelhetetlen volt az otthoni játék. Ezt némileg ellensúlyozta a Pong, ami azonban, hasonlóan az említett masinákhoz, embertelenül drága volt. Akkortájt földi halandónak egyetlen helyen lehetett minőségi játékot találni: a játékteremben.


Az igazi arcade játékok korszaka volt a 80-as évek, a Centipede, Pac-Man, Donkey Kong és a Galaga zajától voltak hangosak a sokak által akkoriban elítélt ifjúsági bűnbarlangok. Manapság a játék nem ugyanaz, most már minden az ultra grafikáról, az élethű hangokról és az online csatákról szól, egyvalami azonban véglegesen megváltozott. A nagybetűs HANGULAT. Az árkád gépeknek megvolt az a sajátos életérzése, hogy az egyetlen karral, általában két gombbal irányítható kezdetleges grafikájú főhőst, űrhajót, vagy csak egy szimpla pöttyöt átszellemülve, csapkodva, ordítva egyszerű de maximális beleéléssel tudtuk vezérelni - mindezt az árkád kontrollernek köszönhetően.

Jól megtermett darab az Atrox

Jól megtermett darab az Atrox


Hosszúra nyúlt bevezetőmet nézzétek el nekem, de nem tudtam máshogy felvezetni azt, amit a Razer jelenlegi tesztünk alanyával, az Atrox Arcade Stick for Xbox One-al okozott nekem. Az egyedi megjelenésű gamer termékeiről híres gyártó hű ismét volt "For gamers. By gamers." szlogenjéhez és megérezte azt az űrt ami tátong a jelenlegi konzolpiacon, olyan kontrollert dobott piacra, amihez hasonlóval már régóta nem találkozhatott a fiatalabb korosztály. Kivéve ha a Microsoft saját ajánlásában megtalálható hasonszőrű sticket nem ismeri valaki.

A Razer mérnökei minden trenddel szembementek, elvetették a könnyű, kicsi és praktikus irányító fogalmát és megálmodtak egy robosztus, hatalmas, a múltat és annak játékélményét idéző különleges kontrollerpadot. Az Arcade Stick for Xbox 360 egyenes ági utódja nem sokat változott kinézetre elődjéhez képest, azonban minimáldizájnos szürkére cserélték annak sok színben pompázó gombjait, valamint finomítottak a bal felső sarokban található vezérlőkön.

Már az első használatba vételkor érezhető, hogy nem aprózták el a dolgot, abszolút prémimum minőségre törekedett a gyártó. Ennek szellemében Sanwa buttons és Sanwa joystick került a méretes házra. A prémium minőség egyébként az egész készüléken tetten érhető, nem csak maga a doboz kialakítása és anyaghasználata nyújt magas komfortérzetet, de mellé csomagolt kábelek, a belső kialakítás és a különböző kiegészítők is mind azt az érzést növelik a használóban, hogy nem kispályás sufnituning van a kezében.

Kisebbfajta sufnival is felér a pakolós rész

Kisebbfajta sufnival is felér a pakolós rész


A hatalmas doboz követi a Razer megszokott csomagolási irányelveit, a fekete alapon zölddel vegyített színösszeállítás fényre változó logóval és hatalmas képekkel, magyarázószövegekkel párosul. Felnyitva a borítást, belül a tipikus Xbox One zöld uralkodik, maga a kontroller pedig egy többszörösen védett kartonban foglal helyet, a megfelelő helyeken védőborítással. Kiemelve a készüléket azonnal érezzük annak súlyát, érződik hogy van benne anyag, nem csak fröccsöntött műanyag érkezik a dobozban.

Felül találhatók természetesen a legfontosabb kezelőszervek. A nagy méretű fedlap legnagyobb részét maga a kontroller kar és a hozzá kapcsolódó gombok uralják, minden Xbox One kontrolleren megtalálható kattogó elfért a méretes területen, az A, B, X és Y mellett az RB, LB, RT és LT is helyet kapott itt. A bal felső sarokban az Xbox One home gombja található, mellette egy zár kapcsoló amivel lockolni tudjuk a véletlen gombnyomások ellen a kontroller Home, View és Menu gombjait. A stick jobb oldalán helyezték el a View és Menu gombokat, ugyanakkora méretben, amekkorában a többi button is a házra került. A bal oldal üres, míg hátul az Xbox One-hoz való csatlakozó, elöl pedig egy, a fedlap felnyitásához szükséges Razer logóval ellátott nyomógomb kapott helyet.

A viszonylag súlyos Atrox alján csúszásmentes gumírozás felel a maximális játékélményért. Ölben tartva az arcade sticket ennek nem olyan nagy a jelentősége - azonban sokat könnyít a használaton, ha a csata hevében nem pottyan a földre -, asztalra helyezve viszont létfontosságú hogy ne mozogjon a felületen a méretes kütyü. A fedlap egy gombnyomással felnyitható, autók motorháztetőit megszégyenítő gázrugó segít feltárni a kontroller gyomrát. Itt egy hatalmas, pakolásra is alkalmas részen túl maguknak a gomboknak a csatlakozóit találjuk, teret engedve a moddingnak, hiszen gyakorlatilag minden cserélhető. A csatlakozó kábele és egy kisebb plusz irányító kar is itt lapul meg.

Passzol az Xbox One-hoz

Passzol az Xbox One-hoz


A felső panelt borítő skin cserélhető, a Razer ehhez komplett útmutatót kínál saját oldalán, valamint kivágható, szerkeszthető template-et is le lehet tölteni, amit aztán olyanra formázunk, amilyenre szeretnénk.

Az Atrox - Arcade Stick for Xbox One és a a konzol összekötését természetesen vezetékkel kell megoldani, ami törésmentes borítást kapott és nem éppen apró mérettel, konkrétan 4 méter hosszúsággal biztosítja hogy ne süljön ki a retinánk közvetlenül a tévé előtt ülve. A jelenleg Xbox One-ra elérhető csekély mennyiségű verekedős játék miatt minimális játékkal tudtam kipróbálni a kontrollert, szám szerint egyetlen eggyel, az UFC nevű csodával. A D-pad-et helyettesítő irányítókarral hamar rá lehet érezni a kezelésre, a fent elhelyezett gombok pedig könnyedén megszokhatók, egy idő után maga a játék is határozottan könynebben megy így.

Abszolút visszajön a régi árkád termek hangulata, az Atrox bírja a kiképzést, lehet ütni-vágni, a mikrokapcsolós Sanwa joystick keményen állta a strapát, a gombok elpusztíthatatlanok voltak. Bár a Razer felkészült hogy mégis lesz aki Hulkként üti majd őket, összesen két pöcök tart egy ilyen alkatrészt, nagyon egyszerű a cseréje mindennek. Persze a stick igazi terepe és hosszantartó tesztidőszaka a bunyós játékok későbbi hada lesz, ezekre azonban kicsit még várni kell.

Jöjjön a feketeleves, mert anélkül nem tudom befejezni a tesztet. Több hete van nálunk a az Atrox, de ezalatt sem sikerült megoldani egy olyan problémát, amire jelenleg sem a Microsoft, sem a Razer nem tudott megoldással szolgálni. Két Xbox One-on lett kipróbálva az eszköz, az egyiken sikerült tesztelni a játékot vele, bedugtam, ment. A másik konzol azonban egyszerűen nem látja a sticket, ami már csak azért is nagyon érdekes, mert a gombok és a kar működnek, a menüben tökéletesen lehet vezérelni mindent, sőt az applikációk is teljesen támogatják azt. A játékok azonban nem, hiszen elméletileg az Xbox One nem látja, így nincs jelen a kontroller listában. A nagy kérdés, hogy akkor mégis hogyan működik?

Igazi árkád stílus minden elemében

Igazi árkád stílus minden elemében


Mint mondtam, megoldást egyelőre nem tud senki a megkérdezettek közül, abban viszont biztos vagyok hogy a hiba az Xbox One-ban van, hiszen egy másik konzolon működik minden rendesen, valamint funcionálisan azon az Xbox One-on is minden használható, ami elméletileg nem érzékeli a kontrollert. Ennek a "kisebb" hibának a fényében viszont nem mindenkinek tudom jó szívvel ajánlani az Atrox - Arcade Stick for Xbox One-t, hiszen valami kompatibilitási probléma mindenképpen van. A különbség a két XO között a beszerzési hely egyébként, ami a származási országot is meghatározhatja, esetleg valami régiós probléma áll fenn. Talán valami patch egyszer majd megoldja, az elmúlt közel másfél hónapban mindenesetre nem sikerült.

Akinek viszont működik - feltétlenül ki kell próbálni vásárlás előtt! - és kiadja érte a nagyjából 50 ezer forintos árat, annak olyan élményben lehet része, amelyben csak egy árkád kontrollerrel lehet, a verekedős játékokban legyőzhetetlen ellenféllé válhat bárki, főleg az aki ezen a stíluson szocializálódott - mint én magam is.
 

Vannak problémái, de akinél működik, annál hatalmas élmény a bunyós játék!

13 hozzászólás

kpal

10 éve, 2 hónapja és 10 napja

Ez az igazi Retro érzés kacsintó smiley mosolygó smiley Én is ebbe a közebbe nőttem fel amit ennek az élménye nyújt. mosolygó smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
 
legutóbbi hozzászólások
 
Kisember001 profilja