/>
Lássuk először a száraz tényeket, a technikai adatokat:
A táblázatból látszik, hogy minőségi fejlődés nem történt az ATI részéről, hiszen sok újítás nem került a kártyára, inkább a teljesítmény növelése volt a cél, ami jól megfigyelhető a grafikus processzor és a memória sebességének a növekedéséből. Eddig csak a gyártó által megadott számadatokat láttuk, most nézzük meg mire is képes valójában az ATI új üdvöskéje.
Tesztkonfiguráció:
Connect 3D X800 Pro, 256 Mbyte
Processzor: AMD Athlon XP 2800+, Barton (1,9 Ghz, 512 L2 cache)
Alaplap: Abit NF7-s
Merevlemez: Maxtor 6Y120M0 ,120 Gbyte (Serial ATA, 8 MB cache, 7200 rpm)
Memóría: 2x256 MByte, PC3200 DDR SDRAM
Operációs rendszer és szoftverek:
Windows XP Professional Service Pack1
DirectX 9.0b
ATI Catalyst 4.7
Játékok:
Call of Duty - Activision
Painkiller - People Can Fly
Far Cry - UbiSoft
Colin McRae Rally 4. - Codemasters
A teszt fő megválaszolandó kérdése az, hogy mennyivel tud többet az X800 Pro az előző generációhoz tartozó 9800 Pro-nál, vagyis érdemes e lecserélni régebbi videókártyánkat az újabbra.
A játékoknál a grafikai beállításokat a maximumra kapcsoltam és a meghajtóprogramnál a legjobb képminőséget állítottam be. A táblázatokban három felbontás szerepel és az ezeken mért FPS értékek.
Nézzük először a Call of Duty -t. A játék motorja OpenGL alapú és a felújított Quake3 motor dolgozik alatta.
Alacsonyabb felbontáson a teljesítmény még elég processzorlimitáltnak tűnik, a videókártyák nem igazán dolgoznak, ezért viszonylag kicsi a különbség a két kártya teljesítménye között. Magasabb felbontásokon azonban már érvényesül az új kártya ereje, az X800 közel 50%-al jobban teljesít elődjénél.
Következzen napjaink egyik játéka a Painkiller. Ebben a játékban már hemzsegnek a pixel és vertex shaderek, bár csak az 1.1 - es és 1.4 -es verzióból, ezért még nem igazán dolgoztatja meg a kártyákat. Nézzük az eredményeket.
Itt már alacsonyabb felbontáson is nagyobb a különbség, magasabb felbontáson pedig meggyőző 75%-os előnnyel nyer az X800.
A mai divatosnak számító játékok között látványvilágát tekintve etalonnak számít a Far Cry. A program grafikai motorja már erőteljesen megdolgoztatja a grafikus kártyákat és hatalmas előnynek számít a megfelelő mennyiségű vertex és pixel shader szám, illetve a memória sávszélesség.
Az eredményekből látszik hogy itt már a kisebb felbontáson is stabil 50% -al nagyobb teljesítményt nyújt az X800. Érdekes, hogy az a teljesítménykülönbség a nagyobb felbontásokon sem változik számottevően, hiszen a vertex és pixel shaderek már alacsony felbontáson megkövetelik a többletet az újabb kártyától.
A Colin Mcrae Rally 4. szintén egy shader-t használó játék. Az itt lefuttatott teszt megerősíti a Far Cry alatt elért eredményt: ott ahol nem processzorlimitált a teljesítmény, hanem a videókártya tudása a döntő, az X800 Pro átlagosan 50%-al többet teljesít, mint a 9800 Pro.
ATI Radeon X800 Pro
Gyártó: ATI Technologies
URL: www.ati.com/products/radeonx800
Típus: Videókártya
Forgalmazó: nincs adat
Ára: nincs adat
Minőség: 9
Használhatóság: 8
Mellékelt szoftverek: nincs adat
Pozitívumok:
nincs adat
Negatívumok:
nincs adat