Asus Orion Pro headset teszt

2013. október 06.
81.1561
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
marco profilja, adatai
marco
Sokféle Asus termék járt már nálunk teszten, azonban - többek között - a fejhallgatók eddig kimaradtak, hiszen ilyen jellegű élménybeszámoló nem volt a Game Channel-en, egészen a legutóbbi Razer tesztig, amit nagy érdeklődéssel fogadtatok. Ezt a tendenciát ezzel az írással növekvő pozícióba állítjuk, hiszen a gyártó eljuttatta hozzánk a tavaly év végén debütált, és jelenleg már nagyon kellemes árfekvésben kapható profi gamer fülest, az Asus Orion Pro-t.


Aki sokat játszik, általában sokat is visel valamilyen fül- vagy fejhallgatót, hiszen a külvilágot csak így tudjuk megkímélni a halálhörgések, robbanások, na és persze a dübörgő zenék egyvelegétől. Sok gyártó kínál többféle recsegőt, legyen az kicioccó kínai, vagy irreálisan drága német gyártmány, azonban aki kicsit is járatos a gaming szcénában, nagyon jól tudja, hogy amin a ROG rövidítés található, biztosan minőségi terméket takar.

Márpedig az Orion Pro a Republic of Gamers címkét viseli magán, így nem csoda, hogy bőszen vetettük rá magunkat a piros dobozra, hogy aztán megszűnjön a külvilág létezni - minimum egy hónapra. Ennyi ideig járt ugyanis nálunk az Asus zajkeltője és fájó szívvel adtuk vissza, hiszen mindenki magánál akarta tartani, aki megkaparintotta. De nézzük is, mivel nyűgözött le minket az Orion Pro!

A doboz tartalma
A doboz kibontása után kézbe véve a headsetet érezhető annak robosztussága, stabilitása és az ehhez párosuló viszonylag könnyű súly. A neodímium mágneses hangszórókkal szerelt, zajszigetelt, párnázott fülesek egy fix, nem összehajtható fejpánton kaptak helyet. A mikrofon behúzott állapotban van a bal oldali párna alatt, ezt kihúzva egy nagyjából 10 centis mikorofont kapunk, ez ki-be állítható a nekünk megfelelő kényelmi szempontok szerint.

Kábelkötegelő: segít ha nincs messze a gép

Kábelkötegelő: segít ha nincs messze a gép


A két és fél méter hosszú recézett kábel rögzítve van a fejpántba, így attól nem kell tartanunk, hogy a horror vagy a csata hevében egy hirtelen ugrásnál kicsúszik. A sztenderdnek mondható hangerőszabályozó és a mikrofon-némító gomb természetesen nem maradt le, egy ruhára csiptethető egységen kaptak helyet a vezérlők. A kábel végén 3.5 milliméteres jackdugókat találunk amit bármilyen eszközhöz tudunk csatlakoztatni, ami ezzel rendelkezik. Ötletes megoldás, hogy a mikrofon csatlakozója kapott egy speciális dugót, amibe akkor kell csatlakoztatnunk a bemenetet, ha nem használjuk, így elkerülhető a gerjedés.

Kiegészítésként kapunk még egy kábelgyűjtőt is, amivel a megfelelő méretre állíthatjuk a vezeték hosszát.

Azonban az Orion Pro nem csak ennyiből áll, ugyanis már a dobozon is fennen hirdeti magát a 7.1-es hangzás, amit egy exkluzív ROG Spitfire USB audioprocesszorral kapunk meg a headsethez. Az USB-portba dugott csatlakozóval gyakorlatilag egy kifejezetten a játékokra és a zenehallgatásra kifejlesztett hangkártyához jutunk a Spitfire képében. A hangzás beállításának egyszerűsítése végett egy Surround, egy AMP és egy FPS gombot találunk rajta, amivel az előre beállított hangképekre tudunk váltani. Ebbe a kütyübe kell dugni a füles csatlakozóit, amitől az szó szerint új életre kap.

Hétpontegy
A csak az alaplapi hangkártyába dugott csatlakozók az audioprocesszoron átvezetve teljesen mást juttatnak a hallójáratainkba, a játékok egészen más élményt nyújtanak általa. A tesztidőszak alatt Ubuntu Linux és Windows 7 rendszereken egyaránt hosszú napokig volt használva az Orion és már eleve az meglepett minket, hogy nem volt szükség semmilyen drájverre, minden tökéletesen működött szimplán az USB portra csatlakozást követően - mindkét rendszeren! Ez azért is nagyon fontos, mert Linuxon több olyan hardver van, ami a meghajtóprogram zártsága miatt nem, vagy csak korlátozottan működik. Nos, ettől itt olyannyira nem kell tartani, hogy a 7.1 -es Spitfire határozottan jobb élményt nyújtott Linux környezetben, a basszus, a dinamika még a Windows rendszeren tapasztalt élményt is felülmúlta.

Illeszkedik minden fülre

Illeszkedik minden fülre


Játékok tekintetében az Amnesia: A Machine for Pigs képviselte a horror, a jó öreg Counter Strike 1.6 az FPS, míg a Strike Suit Zero a lövöldék vonalát. Az első ami azonnal feltűnik, amikor 7.1-be tesszük a rendszert, hogy a környezeti zajok felerősödnek, minden tisztábban hallható, a hangok észrevehetően elkülönülnek egymástól. Ilyen volt az első CS élmény, amikor is először hallottam meg az ellenség hangját, de nem láttam sehol. Mire leesett, hogy persze, hiszen valahol mögöttem van és nem is olyan közel, én mégis hallottam, mert a Spitfire felerősítette az adott hangot. Ehhez hozzá kell szokni, de akinek volt már dolga 5.1, vagy 7.1 fülessel, annak nem lesz szokatlan az élmény.

A horrorjáték valóban ijesztő tud lenni, ha bekapcsoljuk az AMP-ot, ekkor ugyanis mindent hallunk a környezetben, sokszor azt is, amit nagyon halkra sikerült eredetileg megtervezni. Ennek okán egy szellemsuttogástól könnyedén berottyantana még a kőkemény Fekete Laci is. Tisztán, megfelelő hangerővel jön át minden zörej, a zene hangja és a beszéd is.

A normál sztereó hangból a Surround gomb megnyomásával tudunk virtuális térhangzást előállítani. Az élmény nem sokban marad el az eredeti 7.1 hangzástól, de ne feledjük, hogy ez egy headset és nem egy komplett nappali. Az FPS gomb használata bármily meglepő, az FPS játékok hangzásvilágára hangolt környezetet teremt, míg az AMP pedig felerősíti a környezeti hangokat, nagyjából egyenletes szintre szabályozza a több, különböző erejű hangot.

A Spitfire

A Spitfire


A mikrofon teszi a dolgát, méghozzá nagyszerűen, ugyanis zajszűrővel látta el az Asus, így a környezeti zajokat annak rendje-módja szerint megszűri, egy beszélgetés, vagy teamspeak közben nem fogják behallani például a háttérben porszívózó anyut, a "Kész az ebéd!" felkiáltással hangélményromboló asszonyt. A fülpárnák akkorák, hogy teljesen befedik a fület, így elméletileg nem jutnak be a hangok, azonban az fülmérettől függően nem feltétlenül igaz - de alapvetően valóban kint tartja a környezeti zajokat.

Konklúzió
A hangzásvilág mély hangokban gazdag és kellően dinamikus, torzulást játékokban egyáltalán nem tapasztaltam. Zenében is csak akkor ha minden maximumra volt tekerve, de ilyen esetekben az Orion már hangos, nagyon hangos. A hangerőszabályzót ennek megfelelően mindig jobb ha maximum középen tartjuk.

A fenti szövegben többször használtam többes számot. Ez nem királyi többes és nincs is tudathasadásom (mondta a hang a fejemben), az oka az, hogy hárman is teszteltük huzamosabb ideig a headsetet. Volt aki csak zenét hallgatott vele Linux környezetben, volt aki csak játékra használta Windows környezetben, én pedig mindkét rendszeren kipróbáltam vele minden lehetséges felhasználási területet.

Teljes pompájában

Teljes pompájában


Az Asus Orion Pro nem a legolcsóbb alternatíva a piacon, de abban a mezőnyben, ahol indul, abszolút a csúcson van. Az ára 22.000 - 28.000 forint között mozog, ami egy 7.1-es, külső hangkártyás fejhallgatóért nagyon korrekt ár. Arról nem is beszélve, hogy ez egy ROG.
 

Virtuális térhangzással, USB-s hangkártyával ellátott bőr és matt műanyag borítású füles, kategóriájában jó áron!

28 hozzászólás

1balintg

6 éve, 8 hónapja és 1 napja

Ez igen.

válasz erre

Égetö

6 éve, 10 hónapja és 16 napja

marco írta:
Elméletileg nem, mert a hangkártya az külön van. És az felelős a 7.1-ért. Hmmmm ki kellett volna próbálnom...
Kedves Marco! Tudnál segíteni nekem a hozzászólások között tegnap felvázolt problémámra? A fejhalható jó lenne, de ha ezeket nem sikerül valahogy megoldani, akkor a kénytelen leszek a 8 napos határidőn belül visszavinni a kereskedőnek! Hátha van valami ötlet, mert ti próbáltátok már a cuccot! Köszönöm előre is!

válasz erre

Égetö

6 éve, 10 hónapja és 16 napja

Két gondom van a fülessel. Ha a kis USB-s kütyün keresztül használom, akkor vissza hallom a saját hangomat, ami elég zavaró. Ha a gép hangkártyáján keresztül jack-es csatlakozóval, akkor ez nem tapasztalható. Továbbá, bármilyen csatlakozással használom a "mikit", túl érces a hangja és ezt elég zavarónak mondják a többiek, akik hallgatnak.
Milyen megoldásokat lehet használni, mert gyári driver nem áll rendelkezésre ezen gondok orvoslására?

válasz erre

Defendor

7 éve, 2 napja

Pont most akartam fejhallgatót venni, de akkor lehet, hogy még gyűjtök erre

válasz erre

Levente1987

7 éve, 4 hónapja és 21 napja

Majd bekellene újítani egy ilyet

válasz erre

lycanritter

7 éve, 4 hónapja és 21 napja

Régóta kerestem már egy normális fejhallgatót, eddig Beats Pro-ban gondolkoztam, de ez jobban megtetszett. A teszt elég kedvcsinálósra sikeredett grat a csapatnak.

válasz erre

marco

7 éve, 5 hónapja és 7 napja

Vendég írta:
Sziasztok!
A fejhallgató 7.1-es lehetőségei gondolom PS3 esetén kilőve igaz?
Elméletileg nem, mert a hangkártya az külön van. És az felelős a 7.1-ért. Hmmmm ki kellett volna próbálnom...

válasz erre

Vendég

7 éve, 5 hónapja és 7 napja

Sziasztok!
A fejhallgató 7.1-es lehetőségei gondolom PS3 esetén kilőve igaz?

válasz erre

Barna120

7 éve, 5 hónapja és 17 napja

Beújítottam eggyet és azt kell mondanom, hogy nagyon jó!

válasz erre

Tardief88

7 éve, 6 hónapja

Ja de ha jól látom akor ez USB-s. Így nem is kell a jack dugaszokkal bajlódni a gép mögött.

válasz erre

marco

7 éve, 6 hónapja

Tardief88 írta:
Lassan szeretnék vennie gy normális fülest. De a füles mellet használnám a gépre kötött hangszórókat is. Van erre valami megoldás, hogy ne kelljen folyton a csatlakozókkal bívelődni? (főleg hogy elég eldugott helyen vannak...)
Vannak elosztók, párszáz forint, az lesz a megoldás.

válasz erre

Tardief88

7 éve, 6 hónapja

Lassan szeretnék vennie gy normális fülest. De a füles mellet használnám a gépre kötött hangszórókat is. Van erre valami megoldás, hogy ne kelljen folyton a csatlakozókkal bívelődni? (főleg hogy elég eldugott helyen vannak...)

válasz erre
123a(z) 3 -ből
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

darkomen profiljaManiac profiljaSándorkolbász profiljaGargameth profilja