WoW Classic, Warcraft 3 remake, mobilos Diablo - ilyen volt a BlizzCon 2018

2018. november 04.
71.9281
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
Idén is megrendezésre került a BlizzCon, a Blizzard rajongók által leginkább várt esemény, mely November 2-től 4-ig tartott. Erre az illusztris alkalomra rengeteg újdonsággal, hírrel és eseménnyel készültek a szervezők, és, mivel a GameChannel is kapott meghívást (virtuálist), ezért elhoztuk nektek mindazon érdekességeket, információkat és terveket, melyeket a Blizzard az elkövetkező évben szeretne megvalósítani.


A rendezvényt Mike Morhaime, a cég egyik alapító atyja, illetve J. Allen Brack, a nemrégiben kinevezett új vezérigazgató nyitották meg. A mikrofon azonban hamar tovaröppent fejlesztőről fejlesztőre, és elhangzottak a legfontosabb bejelentések és hírek, kedvcsináló videókkal megspékelve, kedvenc játékainkról. Több új cím demóját is ki lehetett próbálni a helyszínen, melyek közül kiemelkedik a WoW Classic-é, amit az otthonülő nézők is kipróbálhatnak még egy ideig, feltéve, ha van nekik virtuális jegyük.

Diablo Immortal

Azonnal fejest is ugrottunk a legfontosabb előadássorozatba, mely a "What's new" címszóval lett ellátva, ahol a játékok fejlesztői elmondják, hogy mire számíthatunk tőlük 2019-ben. Legelőször a Diablo Immortal bemutatásának lehettünk szemtanúi, melynek nem igazán örült a rajongótábor. Nem azért, mert ez a Diablo franchise mobiltelefonokra debütáló játéka, hanem, mert semmi egyébről nem esett szó, így nem volt szó a Diablo 3 jövőjéről sem. Visszatérve az Immortal-ra, nem egy Diablo 3 portról van szó, hanem ez egy egyedülálló játék. A történet a második rész kiegészítője és a harmadik rész elején bekövetkező csillagzuhanás közötti húsz év eseményeit meséli el. Íme a mindenki által "éltetett" trailer.

Nézd nagyban ezt a videót!




Nyolc bejárható zóna, hat játszható kaszt (barbár, keresztes lovag, nekromanta, démonvadász, varázsló, szerzetes) és rengeteg tartalom vár majd a játékosokra megjelenéskor. De természetesen ez csak a kezdet; kiegészítő patch-ekre biztosan lehet majd számítni, így mindenképpen jönni fognak új kasztok, játékterületek, barlangok és tárgyak. Az irányítást egy Joystick-érintőmezővel oldották meg a készítők; a képernyő bal sarkában megjelenő körben kell ujjunkat forgatni, ha karakterünket mozgásra akarjuk bírni.

A célzást igénylő képességeknél a jobb oldalon elhelyezkedő ikonok nyomva tartása közben ugyancsak megjelenik egy kör, amiben csúszkálva tudjuk meghatározni, hogy mely irányba lőjük el a technikát. Nem olyan kényelmes, mint egy valódi analog stick-et tologatni, mert, aki nincs ehhez hozzászokva, az könnyedén kicsúszhat a körből, de működik és megszokható. Egyelőre biztos megjelenési időpontja nincs, de már egy demó elérhető volt a BlizzCon látogatói számára.

World of Warcraft

Sajnos ez a szegmens nem tartalmazott igazán izgalmas újdonságokat, ezzel ellentétben azt már a rendezvény előtt tudtuk, hogy a World of Warcraft rengeteg érdeklődőt fog bevonzani. A legnagyobb ok erre, természetesen a WoW Classic volt, de arra viszont egyáltalán nem gondolt senki, hogy nem egy, hanem több patch-nyi újdonságot is megtudhattunk a Battle for Azeroth kiegészítővel kapcsolatban. Rengeteg extra tartalom fog jönni 2019 folyamán, melyeket aprólékosan adagolnak majd a fejlesztők, minimális szünetekkel.

A nagák, nem meglepő módon, egy szigeten honolnak.

A nagák, nem meglepő módon, egy szigeten honolnak.


Nem újdonság már senkinek, hogy jön az új Warfront Darkshore-on, a Legion Assault-okhoz hasonló Alliance/Horde Assault World Quest-ek, illetve egy új raid Zuldazar-ban, mely mind a Szövetségnek, mind pedig a Hordának egyedi játékélményt fog nyújtani (Battle of Dazar'alor). Ezek mellett jönnek további Island Expedition-ök, Heritage páncélok (vérelf, törpe), megváltoznak az Azerite tárgyak, a kasztok képességei, varázslatai, és a Warfront-okhoz tartozó küldetéssorozat is, többek között; alapvetően szinte minden aspektusa a játéknak kap némi ráncfelvarrást.

Viszont teljesen váratlanul ért minket az ezt követő patch meglepetése; jövőre el fogunk hajózni Nazjatar-ba, a nagák őshazájába. A minket évek óta kísértő, sokak által elátkozott kígyók végre igazán testközelbe kerülnek, és természetesen ránk hárul majd a feladat, hogy felderítsük ezt az új földet, ahol szövetségesek, változó napi küldetések, "öreg" ellenségek várnak ránk, illetve a kígyóemberek sosem látott elit katonái fognak életünkre törni.

Végül pedig maga Ashara királynő termében fogjuk találni magunkat... ahol remélhetőleg le tudjuk őfelségét csapni, feltéve, ha nem nézi be egy vagy több félkegyelmű bajtárs a taktikát és nem veri hülyére Pikkely kisasszony pillanatokon belül a csapatunkat. Ó és lesz víz alatti boss is... Lurker Below 2.0? Már készítem a pecabotom.

Ezzel még nem ért véget a meglepetések sorozata; kapni fogunk egy második játékterületet is, Mechagon-t, a robot gnómok otthonát. Itt egy, a Legion kiegészítő Kharazhan-jához hasonló "megadungeon" fog várni ránk, 8 boss-al, kizárólag Mythic nehézségi fokon eleinte. Mindeközben menni fog tovább a háborús kampány Sylvanas-szal az élen, fény fog derülni, hogy miként vágnak vissza neki a Night Elf-ek, és az sem marad (nagyon) titok, hogy milyen terveket szövöget Anduin, illetve Saurfang. Végül, de nem utolsósorban elérhető lesz az utolsó kettő szövetséges faj is: a Zandalari trollok és a Kul Tiras-i nép.

Hearthstone

Hájrííík (így kell ejteni) nagyszerű szinkronban van a a saját lélekkártyájával.

Hájrííík (így kell ejteni) nagyszerű szinkronban van a a saját lélekkártyájával.


Apropó trollok, a kártyafanatikusok legnagyobb örömére a WoW ezen gyakorta megjelenő és rendkívül kedvelt faja saját kiegészítőt kapott a Hearthstone-ban (végre), mely a Rastakhan's Rumble nevet viseli. A trollistenek, a Loák adják meg ennek a bővítménynek a karakterisztikus ízét, ezért minden kaszt kap egy saját Loát, egy hozzátartozó troll bajnokot (mindkettő legendás ritkaságú természetesen), illetve további kasztlapokat, melyek, amellett, hogy tükrözik a szóban forgó Loa karakterét, egész paklitípusoknak szolgálhatnak alapul.

Mindez egy arénás környezetbe lesz bújtatva, amit az új játékmechanika igencsak fényesen mutat, ez pedig az Overkill. Akinek ilyen képessége van, az újratámadhat, ha ütésének sebzése túlmegy a célpont maximális életén (vagyis az mínuszba kerül). Emellett az eddig sosem látott Spirit-ek is gazdagítani fogják gyűjteményünket, annak ellenére, hogy nem számítanak konkrét újfajta lényeknek; maximum 4 manába kerülnek, 0/3-asak, és egy körig láthatatlanok, hogy a teljesen eszement képességeik legalább egy körig használhatóak legyenek.

Végül pedig egy újabb szóló játékmód is vár ránk, a Rumble Run, ami előre láthatóan egy Dungeon Run-ra hajazó, arénás kaland lesz. Érdekesnek tűnnek az új lapok, remélhetőleg ez a kiegészítő az elődjéhez képest kicsit jobban át fogja forgatni a metát. December 4-én érkezik a már megszokott 135 kártyás kiegészítő.

Overwatch



Továbbállva az Overwatch részleghez, azt hittük, hogy más újdonságot is fogunk látni a nyitóünnepségen már bemutatott 2+1 új karakteren, Ashe-en, B.O.B.-on és Echo-n kívül, de csalódnunk kellett. Az egész prezentáció leginkább Ashe háttértörténetéről, megtervezéséről és képességeiről szólt, semmi másról. Az Overwatch 29. karaktere, aki egyértelműen a sebző archetípusba tartozik, a Westernes mordájok mestere.

Winchester-hez hasonló puskája (Viper), lefűrészelt shotgun-ja (Coach) és dinamitcsomagra hajazó robbanószere nagyszerűen adják a vadnyugati hangulatot, ráadásul nem egy McRee 2.0-val van dolgunk. Azonban a karakter egyértelmű fénypontja B.O.B., a robot komornyik, ki Ashe ultija is egyben; berepül, felrúgja, aztán szétlövi ellenfeleinket. Kell ennél több?

Remélhetőleg napokon belül játszható lesz Ashe, viszont kár, hogy Echo-ról, és másról egy szó sem esett. Ezzel ellentétben a Heroes of the Storm csapata az új hősük, Orphea bemutatását egy külön beszélgetés során ejtették meg, és a főidőben jóval több érdekességgel árasztottak el minket. Kezdésként megtudtuk, hogy a régi kasztrendszer megy a kukába; nemsokára csak a tankok, bruiser-ek, gyógyítók, támogatók, közelharci orgyilkosok és távolsági orgyilkosok lesznek. Ez a játékmenetre semmi kihatással nincs, szimplán könnyebb lesz meghatározni, hogy a karakterek miben jók.

Az ellenfél már a páncélját is megmutatja nekünk.

Az ellenfél már a páncélját is megmutatja nekünk.


A "Quick Match" is változni fog még ebben a hónapban; meg fog szűnni a kiegyensúlyozatlan csapatösszeállítás, és minden partiba egy tankot, egy gyógyítót és egy távolsági orgyilkost fog biztosan besorsolni a rendszer, ezzel megakadályozva a lehetetlen, játszhatatlan kombinációkat (mint például 2 orgyilkos, 3 specialista). Továbbá a Hero és a Team League (Ranked) módokba egy gyűjtőből lesznek a játékosok összeválogatva, bár, aki szólózni szeretne, az megadhatja, hogy csak másik egyedül játszó emberekkel kerüljön össze, ne pedig csapatokkal.

A "ragequitter" játékosok miatt már nem kell többet szenvednünk, ugyanis, ha valaki lelép, és huzamosabb ideig nem tér vissza, akkor vereségünkért nem jár majd pontlevonás; a távozó pedig büntiben fog részesülni. A 10 Ranked "Placement", vagyis kezdő helyezést meghatározó meccsek is leredukálódnak háromra, de cserébe mindenki kapni fog egy küldetést, melyet végre kell hajtaniuk, ha szezon végi jutalmakban szeretnének részesülni. Akit eddig irritáltak az elő- vagy leléptető játékok az fellélegezhet, ugyanis ezeket törölni fogják.

Egy igazán játékváltoztató újítás a tapasztalati pont rendszernek az újragondolása lesz, a játékok kiegyensúlyozottabbá alakításának érdekében, hogy ne tudjon egy csapat túlságosan is erőssé válni. A tornyokból és a Keep-ekből nem jön már XP, de a passzív XP befolyás nagyobb lesz, és a "Mercenary"-k legyőzése is több tapasztalatot érnek majd. A lerombolt Fort-ok után is csak egy katapult jön majd minden harmadik "minion" hullámmal, nehezítve így az utak tolását, végül pedig a páncél halmozására sem lesz lehetőség. Úgy fest, egyelőre, hogy HotS terén jövőre sem fogunk csalódni.

WarCraft 3 Reforged



Kétségtelenül az egyik legnagyobb meglepetés a BlizzCon-on a Warcraft 3 Reforged bejelentése volt, így rendkívül izgatottan "ültünk" be erre az előadásra, mert nagyon reméltük, hogy nem fog úgy járni ez a projekt, mint ahogy Starcraft Remastered járt. Nagyszerű volt hallani, hogy nem egy tökéletes "Remake"-et fogunk kapni, mivel a kampányt több helyen meg kell majd változtatni, ugyanis a WoW és az azóta megjelent Warcraft könyvek másként, sok esetben tisztábban tüntették fel a WC3 eseményeit, így azokhoz mérten változnia kell a Reforged-nak is.

Továbbra is a rajongók vannak a középpontban, így biztos, hogy jönni fog a Map Editor, illetve a mod-erek által készített térképek nagyrésze kompatibilis lesz a játékkal. Erre egyszerű a magyarázat: a fejlesztők alapnak a WC3 motorját használták, kijavítva az esetleges hibákat, és erre tették rá az új grafikát, így megtartva a klasszikus érzést, jobb külsővel megáldva. Az egységek közötti erőegyensúlyok kiegyenlítése továbbra is folyik, és valószínű a Reforged megjelenése után sem fog ez megállni, hisz a Warcraft 3-at sokan a mai napig versenyszerűen játsszák.

A legnagyobb újítás: Arthas nyakat kapott.

A legnagyobb újítás: Arthas nyakat kapott.


Az ilyen veteránoknak nem kell aggódniuk a váltással kapcsolatban, hisz át tudják majd hozni a rengeteg győzelemmel és presztízzsel rendelkező Battlenet regisztrációjukat a friss verzióra. Sajnos új kampányra még nem lehet számítani, de egyelőre ez nem nagy probléma, így is sokkal kíváncsiabbak vagyunk erre, mint a Starcraft Remastered-re valaha is voltunk.

StarCraft 2

Ha már Starcraft, akkor lássuk, hogy milyen érdekességeket tartalmazott a Starcraft 2 előadás, mely rendkívül szórakoztatóra sikeredett, a híres Youtube és Twitch ikonnak, Day9-nak hála. Talán senki sem fog meglepődni a negyedik Battle Chest érkezésének hírére, mely tele lesz színes, csinos, mechás skin-ekkel, illetve jön a legújabb Co-op Commander, Zeratul. Emellett egy jókora patch-el is készülnek a dizájnerek, mellyel azt remélik, hogy sikerül egy kicsit az "End-Game"-et színesebbé, kiegyensúlyozottabbá tenniük. Híres utolsó szavak.

A cél, hogy a késői egységek, mint a Tempest vagy a Battlecruiser ismét megjelenjenek, és ne csak a korai egységtömegek mászkáljanak ide-oda minden meccsen. Terran oldalon a Cyclone és a Battlecruiser fog változni; a Cyclone visszatér gyökereihez, mint késői orgyilkos szereppel ellátott egység, míg a BC menet közben is tud majd lőni, függetlenül a forgási irányától (szegény Stalker-ek). Protoss-éknál a legkevésbé használt egységük, a Tempest kap némi szeretetet. Olcsóbb lesz, gyorsabban fog támadni, erősebbet, egy kajával kevesebbet fog enni, de cserébe az élete is le fog menni.

Miféle Zerg az olyan, aki Corruptor-t hoz az Archon ellen? Halott.

Miféle Zerg az olyan, aki Corruptor-t hoz az Archon ellen? Halott.


Az persze sosem fordult meg a készítők fejében, hogy szegény hajónak nem értékeivel van a baj, hanem a felépítésével; ki tudja, talán most tényleg használható lesz. Kedvenc bogarainknál a Nydus kukac esik át majd némi változtatáson: ő is olcsóbbá fog válni, illetve nem lesz sebezhetetlen előbújás közben, hanem a zerg tojásokhoz hasonlóan sok páncélt fog kapni, amit elveszít, mikor kitör a földből, így nem lehet pusztán munkásokkal kinyírni, de nem is lesz (annyira) tehetetlen az ellenfél vele szemben.

World of Warcraft Classic

És a WoW Classic-kal mi a helyzet? Sajnos nem túl sok. Kipróbáltuk, érdekes volt, kétségtelenül klasszikus, de nincs igazán mit róla mondani, ugyanis pontosan olyat kaptak a rajongók, amilyet szerettek volna. Hogy ez mennyire jó hosszútávon, az majd kiderül, de két dolog biztos: jövő nyáron fog megjelenni, és csupán egy aktív előfizetés kell a játékhoz.

Áhh a régi szép idők; mikor minden harc után étkezni voltunk kénytelenek.

Áhh a régi szép idők; mikor minden harc után étkezni voltunk kénytelenek.


Én biztosan tolni fogom, hisz nem tudtam teljesen átélni a letűnt hőskort, egyébként is WoW-ozom, így ingyen hozzájutok, de, aki később kapcsolódott be a játékba, annak nem feltétlenül lesz apelláló a gyenge grafika és a nehezebb, gondolkodtatóbb, de végső soron kalandosabb, nosztalgikusabb játékmenet.

Ezek voltak a BlizzCon legérdekesebb hírei. Természetesen a rendezvény sokkal több volt ennél; kupadöntők, cosplay bemutatók, betekintések kedvenc játékaink színfalai mögé és számtalan fejlesztőkkel való beszélgetés várt a résztvevőkre. Sajnos nem minden játékról kaptunk lázba hozó infókat, de ettől függetlenül egy élmény volt, már most nagyon várjuk a 2019-et.

Aki kihagyta volna az Open Ceremony-t, annak pótlásként itt a videó:

6 hozzászólás

Gólem

5 éve, 10 hónapja és 10 napja

Teljesen őszintén, az engem rohadtul kiakasztott, hogy semmi nem jön PC-re, nem ezt vártam. Örülök . amobilos Diablonak tényleg, de hogy az Overwatch után (amit annyira utálok mint a ****t) megint csak valami felújítás jön mint anno a SC2 remake, az nagyon gáz.

Semmi újítás. Semmi új játék. :I

válasz erre

Patrik94

5 éve, 10 hónapja és 10 napja

Na, tudtam én hogy nem kell nekem ezeket nézni, egyben így elolvasva egyszerűen jobb. röhögő smiley A Warcraft 3 remake a legeslegvárósabb, a mobilos Diablot is nagyon várom!

válasz erre

zender

5 éve, 10 hónapja és 10 napja

Jó BlizzCon volt ez szerintem, nekem tetszett minden bemutató. Az Overwatch kivételével, mert azt nem annyira szeretem. Finoman szólva. röhögő smiley

válasz erre

Direktor

5 éve, 10 hónapja és 11 napja

Warcraft 3 felújításának nagyon örülök! mosolygó smiley És én a mobilos Diablot is várom. mosolygó smiley

válasz erre

Mordorer

5 éve, 10 hónapja és 11 napja

De ****a "kis" összefoglaló lett ez! meglepett smiley Meglepetést hozott idén a Blizzard ez nem is vitás, de az nagyon elbaszott lépés volt hogy a Diablohoz semmilyen infót nem adtak, csak a mobilost mutatták be. A népharag is ennek szól.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

5 éve, 10 hónapja és 11 napja

[Tiltott felhasználó!]

 
Minden hír, videó és cikk
BlizzCon 2018
legutóbbi hozzászólások
 
Xelosz profiljamarco profiljaBotyi profiljaKisember001 profilja