A helyszínre érve mosolygós Sony-lányok, elegáns bárokba illő party-zene, és egy könnyed, de folyton újratermelődő terülj-terülj asztalkám várt minket. Miután végigkóstoltuk a főként szendvicsekből és édes-sós ropogtatnivalókból álló kínálatot, a szervezők buzdítására elfoglaltuk helyünket a nagyteremben, ahol hamarosan kezdetét is vette a bemutató. Sándor Csaba, a Playstation üzletág vezetője ragadta magához a mikrofont, hogy egy rövid prezentáció segítségével bemutassa azt, ami miatt mindannyian összegyűltünk ezen a napfényes, téli délutánon: a PS Vitát. Előadásából megtudhattunk számtalan olyan dolgot, amit már eddig is össze lehetett bogarászni a különféle híradásokból, ám új információ is akadt bőven. Nézzük tehát zanzásítva, milyen alkalmazásokat és lehetőségeket rejteget magában az új kütyü!
Azt persze, hogy milyen hálózati eszköz áll rendelkezésünkre, nagyban befolyásolja, hogy a Vita két kiadása közül melyikre esik a választásunk. A két modell mindössze annyiban tér el egymástól, hogy az egyikben kizárólag Wi-Fi segítségével csatlakozhatunk az információs és adatátviteli szupersztrádához, míg a másikban helyet kapott egy 3G modem is. Az eszköz ajánlott fogyasztói árai is ennek függvényében alakulnak: míg az előbb említett, egyszerűbb változatért előreláthatólag 79.990 Forintot kell kicsengetnünk, addig az utóbbi, 3G-vel szerelt modell ára 102.990 darab egyforintos körül alakul majd. Még egyszer mondom azonban, hogy ezek csupán ajánlott fogyasztói árak, így könnyen lehet, hogy a boltokba kerüléskor más árcetlikkel találkozunk majd. No meg, persze, mint manapság mindenre, a Vitára is adhatunk le előrendelést, amivel extra perifériákra és játékokra tehetünk szert, ezzel is nyugtatva magunkat, hogy megérte ekkora összeget kiadni az új masinára.
Először kézbe fogva a Vitát rögtön meg is állapítottuk, hogy egy remekül összerakott, masszív eszközzel van dolgunk, melyen számtalan vezérlési lehetőség áll rendelkezésünkre. Gombból összesen 16 darab található rajta, melyek mellett helyet kapott a már említett két analóg vezérlőkar, elsősorban az FPS-rajongók nagy örömére. Ezek mellett az 5 colos OLED kijelző is használható irányításra, hiszen az, a megjelenítés mellett, érintőképernyőként is funkcionál. Itt azonban még nem áll meg a vezérlési lehetőségek sora, ugyanis az eszköz hátlapján is érintésérzékeny felületet helyeztek el, nem beszélve a SIXAXIS mozgásérzékelő rendszerről, mely egy háromtengelyes giroszkópot és gyorsulásmérőt foglal magába, és ami miatt le fognak minket szállítani a buszról, ha a játék hevében az eszközt ide-oda kapkodva netalán kárt okozunk valamelyik utastársunkban. A kezelhetőségre és az anyaghasználatra tehát egyáltalán nem lehet panaszunk, de nézzük, hogy funkcionál mindez játék közben! A helyszínen négy játék kipróbálására volt lehetőség egy-egy konzolon, és mi szépen sorra is vettük mindet, hogy egy-egy rövid bekezdés erejéig számot tudjunk adni nektek róluk. Az alábbiakban tehát egyáltalán nem teljes értékű játékteszteket, hanem csupán első benyomásainkat olvashatjátok a kipróbált kezdőcímekről.
Ezek után igazi felüdülés volt a Reality Fighters nevezetű játék, mely egy klasszikus verekedős gamma, rengeteg extrával fűszerezve. Azon túl ugyanis, hogy számtalan verekedési stílus közül választhatjuk ki a nekünk leginkább tetszőt - a skála a balett-táncostól a kungfun át egészen a zombi-mozgásig terjed -, lehetőségünk van a Vita valamelyik kamerájával bescannelni az arcunkat, hogy aztán választott külsejű és ruházatú karakterünket létrehozva - és akár győzelmi csatakiáltást is rögzítve hozzá - szállhassunk szembe az ellenfelekkel. A játékélményhez rengeteget ad hozzá, hogy a küzdőteret is mi magunk választhatjuk ki a hátsó kamera segítségével, így harcosaink szó szerint a környezetünkben látható valós térben kelnek harcra egymással. Vicces, és könnyed szórakoztatást ígérő játék a Reality Fighters, melyben természetesen multiplayer lehetőség, valamint remek kombók is helyet kaptak.
A végére hagytam azt a játékot, ami miatt feltehetőleg a legtöbben fogják megvásárolni a Sony új, hordozható masináját. Hát persze, hogy az Uncharted: Golden Abyss az, amire minden olyan játékos epedve vár, aki valaha is játszott a sorozat bármelyik részével. Nos, azt kell mondanom, hogy megéri rá várni, a kifejezetten Vitára fejlesztett rész ugyanis képes volt megőrizni az elődök meseszép grafikáját, de ami talán ennél is sokkal fontosabb, a játékélményből sem engedtek egy fikarcnyit sem. A sztoriról és a játék hosszáról természetesen nem tudok érdemben nyilatkozni, de a látottak alapján és az elhintett előzetes információk fényében egyértelműen állíthatom, hogy Drake egy újabb, teljes értékű kalanddal tér vissza, mely hosszú-hosszú órákra köt majd le minket földön, vízen, lebegőben, utazás közben, vagy éppen az otthon melegében. Mi sem jelzi jobban, hogy meglehetősen jóra sikeredett a játék, mint az, hogy a bemutató keretében két konzolt is szenteltek neki, mégis ehhez volt a legnehezebb hozzájutni, hiszen aki egyszer a keze ügyébe kaparintotta, az nem igazán akart túladni rajta.