Nadirim interjú - Sipőcz Balázs a játék jelenéről és jövőjéről

2011. november 29.
74.3841
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
marco profilja, adatai
marco
A három hete indult Nadirim MMORPG biztos lábakon menetel - akarom mondani varázsszőnyegeken repül - a világsiker felé. Az egyedi látványvilággal és történettel felvértezett böngészős játék már a béta teszt alatt is óriási közösséget mozgatott meg, éles indulása óta pedig több tízezren csatlakoztak az arab mesevilágban játszódó egyedi hangulatú virtuális világhoz. A free2play koncepcióban készült Nadirim egy magyar fejlesztőcsapat, a Twisted Tribe munkája, akiket a játék készítéséről és jövőjéről faggattunk.


Sipőcz Balázs, a Twisted Tribe CEO-ja készséggel válaszolt kérdéseinkre, és megválaszolta a sokunkat régóta foglalkoztató kérdést is, lesz-e magyar nyelvű Nadirim!? Tartsatok velünk, mindent megtudtok a Game Channel interjújából!

GC: Balázs, köszönjük, hogy rendelkezésünkre állsz! Kérlek, pár szóban mutasd be nekünk a Twisted Tribe-ot, mióta létezik a csapat, hogyan alakultatok?

SB: Egy fiatalokból álló játékfejlesztő és kiadó csapat vagyunk, 2010 elején alakultunk. Kezdetben 10 fővel, az akkor még Digital Reality által fejlesztett böngészős MMORPG, a Nadirim kiadói és üzemeltetési feladatainak ellátására készültünk, de egy év múlva, a Digital Reality-s kollégákat átvéve jelentősen megnőtt a létszámunk és belevágtunk a játékfejlesztésbe. Ezzel a lépéssel a játék fejlesztési és üzemeltetési feladatai egy kézbe kerültek, ami a munkafolyamatok optimalizálása miatt fontos lépés volt. A Twisted Tribe egyébként a Docler Holding tagja és 100%-ban magyar!


Nadirim interjú - Sipőcz Balázs a játék jelenéről és jövőjéről - 2. kép

GC: Mióta készül a Nadirim és mekkora csapat dolgozik rajta?

SB: A Nadirim nagyjából két éve készül, de fontos kihangsúlyozni, hogy az eredeti verzióhoz képest szinte csak a név maradt meg. Azok, akik a zárt bétában is részt vettek és utána megnézték a november 7-én kiadott új verziót, gyakorlatilag egy teljesen új játékot próbálhattak ki. A mostani verzión 2011. február végén kezdtünk el dolgozni egy 40 fős csapattal. A játékosok szempontjából a grafika az, ami elsőre a legszembetűnőbb, de ahhoz, hogy a végső játék összeálljon és igazi élményt nyújtson, a teljes csapatra szükség van. A színfalak mögött komoly alkotó munka folyik, annak érdekében, hogy a játékos ne csak azt kapja, amire számít, hanem ennél többet, egy teljes mesevilágot. Ehhez a hangulathoz még hozzájárul az autentikus zene is, amelyet az Imperium Galactica 2 zenéjéért BAFTA díjjal jutalmazott Kreiner Tamás készített.

A Nadirim.com/media' target='_blank' rel='nofollow'>játék weboldalának Média szekciójában több videó is található ami betekintést nyújt arról, hogyan is készülnek a pálya egyes elemei.


GC: Miért az Arab mesevilág?

SB: Úgy éreztük, hogy az MMO játékok piaca telítve van középkori fantasy témájú játékokkal, orkokkal, elfekkel, páncélos lovagokkal, míg az egyébként igen gazdag, színes Arab mesevilág egy szinte érintetlen terület. Nem mintha bármi baj lenne a megszokott sárkányos fantasy témával, de a Nadirimmel kicsit mást szerettünk volna. Ahogy a játéktervezők elkezdték beleásni magukat ebbe a világba egyre inkább egyértelművé vált számunkra, hogy ez az a téma, ami köré különleges játékot lehet készíteni.

GC: Miért a böngészős változat mellett döntöttetek, miért nem dobozos, vagy letölthető a játék?

SB: Egy böngészős játékhoz nincs szükség semmi másra, mint egy böngészőre és ez az utóbbi években szinte bárki számára elérhető lett és általában rendelkezésre is áll. Nekünk pedig ez a célunk: A játékot bárki játszhassa, gyorsan, egyszerűen. Pár kattintás után már a játékban barangolhatunk.

Az utóbbi években a böngészős játékok nagyot fejlődtek és úgy látjuk, hogy ebben a műfajban még nagy potenciál van.

Nadirim interjú - Sipőcz Balázs a játék jelenéről és jövőjéről - 3. kép

GC: Mi az oka, hogy a mikrotranzakciós modellt választottátok? Terveztek havidíjas verziót is?

SB: Nem gondolkodunk havidíjas verzióban. Szeretnénk, hogy a játékosok minél szélesebb köre elérje a játékot. Ezért a "freemium" vagy "free-2-play" modell mellett döntöttünk. Így bárki, bármikor leülhet és játszhat vele.

GC: Mennyi regisztrált Nadirim játékos van jelenleg? Ebből milyen arányban játszanak a magyarok, és melyik az az ország, ahonnan a legtöbb játékos regisztrált?

SB: A játékra nagy az érdeklődés, 40 000 regisztrált játékosunk van, ezek egy része már a zárt béta óta velünk van. A játékosok kb. egynegyedét teszik ki a magyarok, a második legtöbb regisztrált, ugyancsak kb. negyedrész az Egyesült Államokból érkezik. A játékos közösség földrajzi eloszlásáról jellemző képet ad a Global Village című közösségi eseményünk, ennek térképe a Nadirim.com/community/global_village' target='_blank' rel='nofollow'>http://Nadirim.com/community/global_village címen található.

GC: Milyen gyakran tervezitek a játék frissítését? Új tartalmak, különböző expanziókvárhatók a Nadirim-ben?

SB: A megjelenés után nem sokkal járunk, így folyamatosan, akár kéthetes gyakorisággal érkeznek az újdonságok és későbbiek folyamán is sűrűn tervezünk új dolgokat megmutatni a játékosoknak. A jövő év elején várhatók már új pályák és az első nyelvi verziók, köztük a magyar is.

Nadirim interjú - Sipőcz Balázs a játék jelenéről és jövőjéről - 4. kép

GC: Várható, hogy a választható karakterek száma bővül?

SB: Igen, tervezzük bővíteni a választható karakterek számát. A jelenleg játszható Harcos (Warrior), Bölcs (Sage) és a Zsivány (Rogue) mellé jön a Karavánmester (Caravan Master) és a Nomád (Nomad) karakterosztály.

GC: Tervezitek-e a játék közösségi oldalakba integrálását, vagy marad az önálló működés?

SB: Már most is elérhetőek vagyunk a Friendster-en vagy a Facebook-on. Nem célunk teljesen magunknak megtartani a játékot. Ha van egy már kialakult játékos közösség, akiket mi kevésbé jól tudnánk elérni, mint egy harmadik fél, nem zárkózunk el az együttműködéstől.

Köszönjük Sipőcz Balázsnak, és a Twisted Tribe stábnak, hogy időt szakítottak ránk és megtiszteltek minket az interjú lehetőségével!

Ha elszalasztottad a Game Channel Nadirim' target='_blank' rel='nofollow'>Nadirim tesztjét Nadirim' target='_blank' rel='nofollow'>ide kattintva pótolhatod!
Nadirim MMORPG biztos lábakon menetel - akarom mondani varázsszőnyegeken repül - a világsiker felé. Az egyedi látványvilággal és történettel felvértezett böngészős játék már a béta teszt alatt is óriási közösséget mozgatott meg, éles indulása óta pedig több tízezren csatlakoztak az arab mesevilágban játszódó egyedi hangulatú virtuális világhoz. A free2play koncepcióban készült Nadirim egy magyar fejlesztőcsapat, a Twisted Tribe munkája, akiket a játék készítéséről és jövőjéről faggattunk. '>
30 hozzászólás

Vendég

13 éve, 4 hónapja és 17 napja

Vendég írta:
Bírom amikor ilyen ex-JMG-s arcok vedlenek egy egy fórumon. Kicsit informálódni kellene. A szektás időknek már vége van (egy pár éve). Ez a maroknyi fiatal nagyon sokat dolgozott ezen a játékon. Respekt nekik. menő smiley
Jogos az észrevétel!mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 3 napja

totyak írta:
Én is regeltem a játékba és bár még nem nagyon volt időm nyomulni, csak az elején mászkáltam, nekem eléggé bejött. Olyan PoP filingja van kicsit. Csak a magyar nyelv hiányzik nagyon, de hátha megkapjuk azt is.
Jövő év elején lesz magyarul

válasz erre

Johnnnnny

13 éve, 5 hónapja és 3 napja

totyak írta:
Én is regeltem a játékba és bár még nem nagyon volt időm nyomulni, csak az elején mászkáltam, nekem eléggé bejött. Olyan PoP filingja van kicsit. Csak a magyar nyelv hiányzik nagyon, de hátha megkapjuk azt is.
még csak hallottam róla, de ha tényleg ilyen pop feeling akk biztos kipróbálommosolygó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 6 napja

Bírom amikor ilyen ex-JMG-s arcok vedlenek egy egy fórumon. Kicsit informálódni kellene. A szektás időknek már vége van (egy pár éve). Ez a maroknyi fiatal nagyon sokat dolgozott ezen a játékon. Respekt nekik. menő smiley

válasz erre

jezzahun

13 éve, 5 hónapja és 7 napja

ez asztán szép nagy csapat..
röhögő smiley

válasz erre

totyak

13 éve, 5 hónapja és 8 napja

Én is regeltem a játékba és bár még nem nagyon volt időm nyomulni, csak az elején mászkáltam, nekem eléggé bejött. Olyan PoP filingja van kicsit. Csak a magyar nyelv hiányzik nagyon, de hátha megkapjuk azt is.

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

iPet írta:
Hmm, csak nem épp te is fejlesztettél sunyiban egy böngészős rpg-t?röhögő smiley a viccet félretéve, szánalmas vagy haver. Agyleszívott szektás csoportnak minősíteni a DR-t? körbenztél már hogy az elmúlt 1-2 hónapban miket raktak le az asztalra?és akkor a múltjukról ne is beszéljünk. A bérkommentelő ellenben durvajó szóröhögő smiley ja, hogy ezt már rád is aggatták? cinkesss...Kíváncsi lennék hogy melyik gamer lapnak\sitenak dolgozol.
Ott a pont!mosolygó smiley

válasz erre

iPet

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

Vendég írta:
Annyira nem kell ajnározni, szerintem meg annyira nem nagy durranás. Egy agyelszívott szektás cégcsoporttól csak ennyire telik... na meg ez a sok bérkommentelő... pfff gáz
Hmm, csak nem épp te is fejlesztettél sunyiban egy böngészős rpg-t?röhögő smiley a viccet félretéve, szánalmas vagy haver. Agyleszívott szektás csoportnak minősíteni a DR-t? körbenztél már hogy az elmúlt 1-2 hónapban miket raktak le az asztalra?és akkor a múltjukról ne is beszéljünk. A bérkommentelő ellenben durvajó szóröhögő smiley ja, hogy ezt már rád is aggatták? cinkesss...Kíváncsi lennék hogy melyik gamer lapnak\sitenak dolgozol.

válasz erre

marco

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

Cpt_Nihil írta:
Jah, és ha már itt tartunk... Múlt hónapban 5 ajnározós kommentem volt, abból 2-t még nem fizettél ki nekem meglepett smiley röhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley
Tényleg bazd, sorry kapitány. Ebben a hónapban úgyis összegyült 8, legalább kerek lesz!röhögő smiley

válasz erre

Cpt_Nihil

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

marco írta:
Na az a kőkemény, bérkommentelő.röhögő smileyröhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley Gyerekek, megérkezett a Game Channel-re a trollfajta.röhögő smiley
Jah, és ha már itt tartunk... Múlt hónapban 5 ajnározós kommentem volt, abból 2-t még nem fizettél ki nekem meglepett smiley röhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley

válasz erre

marco

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

Na az a kőkemény, bérkommentelő.röhögő smileyröhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley Gyerekek, megérkezett a Game Channel-re a trollfajta.röhögő smiley

válasz erre

Cpt_Nihil

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

Vendég írta:
Annyira nem kell ajnározni, szerintem meg annyira nem nagy durranás. Egy agyelszívott szektás cégcsoporttól csak ennyire telik... na meg ez a sok bérkommentelő... pfff gáz
BÉRKOMMENTELŐ a mindenségit nekije röhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley
Te az a fajta vagy, aki szerint forgatókönyvek alapján csinálják a híreket, meg aki szerint a kormány rendelte el a 2012-es világvégét, mi?
Ha vetnél egy pillantást a játékra, és tudatában lennél annak, hogy egy böngészős MMORPG-ről van szó és nem az AAA címekhez kell mérni, talán azt is megértenéd, miért övezi ilyen népszerűség. És persze valahol a magyar származás miatt is nagyot dobban a szívünk.

Azért ez nem rossz egy "agyelszívott szektás cégcsoporttól", akiknek "csak ennyire telik" ezzel a "nem nagy durranás" játékkal - és akik nem mellesleg feltehetően többet raktak le az asztalra, mint te valaha fogsz mosolygó smiley

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Nadirim
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja