Mit várunk a kilencedik generációs játékkonzoloktól?

2018. július 29.
71.8671
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Bár sokaknak még a PlayStation 4 és az Xbox One élménye is egészen friss, sőt mi több, tonnányi nagyszerű videojáték vár megjelenésre az elkövetkezendő hónapokban, azonban a háttérben egyre többször mar belénk a gondolat, hogy ismét küszöbön a generációváltás. Heti rendszerességgel érkeznek például pletykák arról, hogy mire készül a Sony és a Microsoft, hiszen a Nintendo már régen kiszállt a körforgásból, több potenciális konzolgyártó pedig jelenleg még csak partvonalon sincs - a Sega visszatérése esélytelen, az Atari más kategóriában indul, a többiek pedig említésre sem érdemesek -, ezáltal mi is úgy gondoltuk, hogy itt lenne az ideje elemezni egy kicsit a helyzetet.
Advertisement


Bár az alábbiakban megpróbáltunk megmaradni két lábbal a földön, azért kiemelnénk, hogy nem adatokra és statisztikákra, hanem csak a józan eszünkre, a megfigyeléseinkre, a piac jelenlegi állására, nem mellesleg pedig a több évtizedes tapasztalatunkra építettük fel az alábbiakat, hogy átfogó képet kapjunk arról: szerintünk mi várható a kilencedik generációs játékkonzoloktól. Csapjunk is bele gyorsan a lényegbe!

1. Sokkal erősebb hardver kell, mint legutóbb!

A PS4 és az Xbox One indulásakor sokan húzták a szájukat azzal kapcsolatban, hogy a két konzol milyen gyenge teljesítményt kapott, hiszen az átlagos gamer PC-k már akkor messze lekörözték őket, a helyzet pedig azóta csak rosszabb lett. Nem véletlenül volt szükség a PS4 Pro és az Xbox One X megjelenésére, noha egyik sem hozott olyan drasztikus változást, mint azt sokan remélték. A kilencedik generációban vélhetően sokkal magasabbra lesz majd rakva az a bizonyos léc!

2. Jöhet a 4K, végre trükközések nélkül!

Bár a kurrens generációban is rengeteg alkalommal lehet hallani a 4K hívószót, azonban a gyakorlatban egyik konzol sem tudja trükközések nélkül hozni ezt a felbontást. Sokaknak egyelőre nincs is különösebb igényük erre, hiszen csak mostanság kezdenek megfizethetőek lenni a 4K tévék és monitorok, azonban a következő generációban, tehát nagyjából 2020-tól ezek már egészen hétköznapivá válhatnak, vagyis a játékkonzoloknak is kezelniük kell a felbontást.

Mit várunk a kilencedik generációs játékkonzoloktól? - 2. kép

3. Még szükségünk van dobozos játékokra!

Évek óta hallunk már arról, hogy a dobozos játékoknak befellegzett, és bár a játékkiadók és a konzolgyártók óriási nyomására tényleg évről-évre több digitális játékot értékesítenek, de a gyakorlat azt mutatja, hogy a jó játékokra fizikai adathordozón is van igény. Emiatt úgy gondoljuk, hogy a PS5 és az Xbox Two esetében még az egész generációban gyűjtögethetjük a kék és zöld dobozos játékokat, miközben a formátum ismét a Blu-ray marad.

4. Nagy hangsúlyt kaphatnak a streaming szolgáltatások!

Bár a dobozos címek szinte biztosan megmaradnak, azért a háttérben egyre hangsúlyosabb szerepet kap a jövő, avagy a digitális letöltések mellett a streaming szolgáltatások megjelenése. Ez már a jelenlegi generációban hangsúlyt kapott, azonban a pletykák szerint a Microsoft például rögtön két masinával indítja el a kilencedik generációt, így a hagyományos konzol mellett lesz egy gyengébb hardverrel szerelt, meghajtó nélküli olcsóbb változat, amit kifejezetten játékok streamelésére álmodtak meg. Elég logikus, hogy ez tényleg meg is valósulhat!

5. Túlsúlyba kerülnek a multis játékok, vége az offline létnek!

Noha a többjátékos élmény már a jelenlegi generációban is kiemelkedően hangsúlyos, majdnem mindegyik alkotásban találhatunk ilyen módot, azonban az előttünk álló években ez még magasabb szintekre emelkedik majd, de azért aggodalomra semmi ok, biztosan maradnak az egyjátékos élmények is, noha nem olyan mennyiségben, mint eddig. Ebből következik, hogy szinte biztosan megszűnik az offline lét, hiszen minden lakásban alap dolog már a WiFi csatlakozás, így miért ne igényelnék a konzolok és a játékok az állandó online jelenlétet?

Mit várunk a kilencedik generációs játékkonzoloktól? - 3. kép

6. Eltűnnek a nagy tárhelyek, mindent a felhőbe mentünk!

A jelenlegi generációban az ár szempontjából nagy fejtörést okoztak a gyártóknak a tárhelyek, melyek nem tudták dinamikusan követni a szükségleteket, hiszen valljuk be: az 1TB a mai játékok méretét tekintve nevetségesen kevés - pláne így a generáció végén. A jövőben pedig a helyzet tovább fokozódik, főleg a 4K térnyerésével, éppen ezért a kilencedik generációban szerintünk a tárhely jelentős részét egy kapcsolódó felhő biztosítja majd a felhasználóknak, és nem kerül 1TB-nál nagyobb merevlemez egyik gépezetbe sem. Ennek nagy előnye, hogy gyakorlatilag a világ másik részén is elérhetjük majd játékainkat, és az árral sem szaladnak el a gyártók.

7. Mozgásérzékelés kukába, virtuális valóság a szobába!

A mozgásérzékelős szenzorok az előző generációban ütötték fel a fejüket, és bár a Kinectben volt potenciál, a Microsoft azonban annyiban hagyta a dolgot, hogy a HoloLens-re koncentráljon, míg a Sony a PlayStation VR-ba építette a Move-ot, ami vélhetően a kilencedik generációban csúcsosodhat ki igazán. Véleményünk szerint ugyanis a kiterjesztett- és a virtuális valóság újabb szintre léphet a következő PlayStationnel és Xbox-szal, de hogy melyik gyártó milyen útra lép, azt egyelőre az előttünk álló hónapok határozzák majd meg a leginkább.

8. Senki sem követi a Nintendo Switch útját!

A Nintendo Switch ugyan jött, látott és győzött, de hiába a hordozható formula, ezt a vonalat bizonyára sem a Sony, sem a Microsoft nem követi majd. Egy ilyen konzol ugyanis bőven elegendő a piacra, és egyikük sem kockáztatna meg a másikkal szembeni versenyben egy lényegesen gyengébb hardvert csak azért, hogy a jövő tekintetében még mindig bizonytalan Switch útjára lépjen, illetve ezt a konzolt hívja ki párbajra. Elég valószínű, hogy a PS5 és az Xbox Two tehát megmaradnak a jól kikövezett úton.
19 hozzászólás

[Tiltott felhasználó!]

6 éve, 1 hónapja és 11 napja

[Tiltott felhasználó!]

muki

6 éve, 1 hónapja és 11 napja

M.O.R.P.H. írta:
Én azt hiszem az 1-es pontra volna egy tök jó gondolatom.Oldják meg hogy össze lehessen 2 gépet kötni (thunderbolt) vagy valami qrva gyors porton keresztül,hogy egymásnak számolhassanak a gépek.Ergo egy majd 2X erősebb hardver keletkezne,amivel lehetne a 4K-t vagy részletesebb felbontást számoltatni.Ez jót tenne a Pc -s piacnak is hiszen fellendülne a multi gpu támogatás is hiszen a portolás is egyszerűbb lenne és lenne végre Pc fronton is normális skálázódás minden játékban.Ha a hardver alapból kevés ,vegyen még 1-t az aki igényli ,illetve pénze van rá.Ez hosszú távon is megoldás volna az újabb játékok nagyobb hardverigényének.Baromira egyszerűen hangzik ,bár tudom ,azért ezt technológiailag meg kéne oldani.De akkor is egy nagyon jó ötlet ,ami minden piacnak jót tehetne.
Vagy ugye cserélhető ,bővíthető dolgokkal jönne a konzol ,csak ugye ,akkor meg már nem is annyira konzol....
Ez nem rossz ötlet, csak sajnos nem áll érdekükben. A mi érdekeinket meg le****ják.

válasz erre

M.O.R.P.H.

6 éve, 1 hónapja és 11 napja

Én azt hiszem az 1-es pontra volna egy tök jó gondolatom.Oldják meg hogy össze lehessen 2 gépet kötni (thunderbolt) vagy valami qrva gyors porton keresztül,hogy egymásnak számolhassanak a gépek.Ergo egy majd 2X erősebb hardver keletkezne,amivel lehetne a 4K-t vagy részletesebb felbontást számoltatni.Ez jót tenne a Pc -s piacnak is hiszen fellendülne a multi gpu támogatás is hiszen a portolás is egyszerűbb lenne és lenne végre Pc fronton is normális skálázódás minden játékban.Ha a hardver alapból kevés ,vegyen még 1-t az aki igényli ,illetve pénze van rá.Ez hosszú távon is megoldás volna az újabb játékok nagyobb hardverigényének.Baromira egyszerűen hangzik ,bár tudom ,azért ezt technológiailag meg kéne oldani.De akkor is egy nagyon jó ötlet ,ami minden piacnak jót tehetne.
Vagy ugye cserélhető ,bővíthető dolgokkal jönne a konzol ,csak ugye ,akkor meg már nem is annyira konzol....

válasz erre

Tommy

6 éve, 1 hónapja és 14 napja

Woooow, de jó kis elmélkedés. mosolygó smiley A VR-t én inkább már temetem, ha eddig nem robbant, már nem is fog. A felhős mentés nem rossz, de az már most is sokszor így van, remélem a felhős tárolást viszont nem fogjuk megkapni, és az online játék vásárlás sem terjed el jobban, mert akkor nálam eléggé esélyes hogy nem lesz több konzolom.

válasz erre

WickedSick

6 éve, 1 hónapja és 15 napja

Vis Major írta:
Ööö.... nem. Ez igy nem igaz. A multiplayer-ben tudtak 60fps-t kisajtolni, a kampany 30fps-el fut, amit a Naughty Dog el is mondott miert. Egyszerüen mert nem lehet (ez meg sima ps4-nel, bar gondolom a pro cpu-ja is keves lenne hozza).
Én speciel a Lost Legacyre gondoltam, de igazad van, ott sincs meg a 60fps, jogosmosolygó smiley

válasz erre

Vis Major

6 éve, 1 hónapja és 15 napja

WickedSick írta:
Az Unchartedből kitudták hozni a 4k60fpstmosolygó smiley még ha nem is true 4k, de kihozták. Ezt a többi stúdió is elérhetze volna, de ha már ez sem ment nekik, akkor miért tudnának majd true 4kt kihozni a jövőben?
Ööö.... nem. Ez igy nem igaz. A multiplayer-ben tudtak 60fps-t kisajtolni, a kampany 30fps-el fut, amit a Naughty Dog el is mondott miert. Egyszerüen mert nem lehet (ez meg sima ps4-nel, bar gondolom a pro cpu-ja is keves lenne hozza).

válasz erre

Imperator

6 éve, 1 hónapja és 15 napja

A hardver a szűk keresztmetszet a konzoloknál, a jelenlegi is hamar elavult. Képesek lesznek-e olyan konzolt kiadni a kövi generációban, mely kielégíti a mesterségesen generált igényeket évekig anélkül, hogy a hardvert is frissíteni kéne? Illetve hogy megfizethető lesz-e? Viszont ami szomorú, hogy a jelenlegi generáció játékfelhozatalból elég vérszegény lett, a legtöbb ismert sorozat alig 1 résszel bővült, csak újrakiadásokkal van tele minden, és a hátralévő pár évben se fog sokat javulni a helyzet.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

6 éve, 1 hónapja és 15 napja

[Tiltott felhasználó!]

Mordorer

6 éve, 1 hónapja és 15 napja

Rühellem a sok multis ****t már most is, és ezt még fokozzák? meglepett smiley szomorú smiley

válasz erre

Patrik94

6 éve, 1 hónapja és 15 napja

Legalább a felénél azt éreztem hogy remélem, nem jön be. szomorú smiley Eleve ez a két féle Xbox, ez nagyon gáz. szomorú smiley

válasz erre

WickedSick

6 éve, 1 hónapja és 15 napja

Vis Major írta:
Gondolom Phelan-ra gondolsz. Szerintem ez nem igaz. Most valaki elhiszi hogy egy Naughty Dog, Guerilla Games, Santa Monica studi? "benazas" miatt nem true 4K es 60fps-el keszitettek el a jatekaikat? A Sony nem pont azzal vagna pofon a micro-t hogy igy adja ki a game-ket?

Nekem az a velemenyem, hogy a jatekfejlesztesi technologiaban kell fejlödni. Ezt az idöt kellene drasztikusan csökkenteni akkor maradna idö a reszletekre, optimalizaciora. (A god of war 5evig keszült, ha vegignezed a creditet akkor rajön az ember hogy egy kisebb varos lelekszamaval megegyezö szemely dolgozott rajta)
Az Unchartedből kitudták hozni a 4k60fpstmosolygó smiley még ha nem is true 4k, de kihozták. Ezt a többi stúdió is elérhetze volna, de ha már ez sem ment nekik, akkor miért tudnának majd true 4kt kihozni a jövőben?

válasz erre

totyak

6 éve, 1 hónapja és 15 napja

1. Sokkal erősebb hardver, sokkal drágább konzol.

2. Szerintem még 2020-ban sem lesz elterjedt a 4K, de ez részemről is csak spekuláció. Van játék, ahol örülhetünk, ha 1080-at kihoznak.

3. Azt nem tudom, marad-e a dobozos játék, mindenesetre én nagyon remélem. El sem tudom képzelni, hogy a kedvenc játékomat ne tehessem fel a polcomra. Konzolon különösen nagy szívás, ha nincs dobozos játék, mert ott még el lehet adni, cserélni. PC-n ez sajnos már rég nincs így, minden játék valami fiókhoz kötődik.

4. Nem tudom, hogy a világ Internet lefedettsége elegendő-e már ahhoz, vagy elegendő lesz, hogy tisztán streaming gépek jöjjenek. Szerintem nagy visszaesés lenne a konzol eladásokban emiatt. Jelenleg, ha nincs neted, attól még vígan játszhatsz konzolon.

5. Állandó online kapcsolat szerintem nagy kapufa lenne, a 4-es pontban leírtak ide is érvényesek. Személy szerint azt is kizártnak tartom, hogy a single játékok mennyisége egyre csökkenne. Lehet, hogy most még nem érződik túlzottan, de rengetegen csak azt játsszák, online nem is mennek. Ha ezek a játékosok kiesnének a vásárlók közül, nagyon érezhető lenne.

6. Ide is csak a 4-es és 5-ös pontban leírtakat tudnám írni, kiegészítve azzal, hogy a kizárólag csak online jelenlét egyéb problémákat is felvet. Pl. elmegy a net valamiért, akkor nincs játék? Se single, se online. Nevetséges lenne. Illetve hányszor látjuk mostanában is, hogy nem elég egy játékhoz a csatasorba állított szerverek mennyisége. Mennyi szerver kellene, ha mindenki csak online játszana, ott tárolódnának a megvett játékok, mentések?

7. VR-t inkább csak erőltetik, de valójában nincs nagy kultúrája még. Nem is tolnak alá kellően érdekes játékokat, illetve amíg a VR szemüveg drágább, mint a konzol, nem is lesz igazán elterjedt.

8. Nintendo mindig is külön utakon járt, a másik kettő meg erőből próbál megoldani mindent, Egyetértek, ezután is így fog maradni.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaReichert Viktor profiljaManiac profilja