Először a játék magyar forgalmazója állt közém és a bájos kis szendvics közé, hogy megadja a Heroes VI találkozó alaphangját. A SevenM frontembere egyenként bemutatta nekünk az est valamennyi fénypontját: mindenekelőtt a magyar Black Hole Entertainment fejlesztőcsapat képviselőit, illetőleg a cím legnagyobb rajongótáborának szószólóit, a Heroes Team-et, akik egyébiránt maguk is részt vettek a fejlesztésben. Miután ez megtörtént, a fejlesztőcsapat egyik tagja felcammogott a porondra, és minden további nélkül magához ragadta a szót.
A fejlesztési igazgató titulussal ellátott Szabó Gábor természetesen egy mérsékelten részletes bevezetővel kezdte, noha egyikünk sem festett úgy, mint aki csak a szendvicsek miatt tért be, ha értitek, mire gondolok; na persze, senki sem indulhat csatába fegyver nélkül. Az alaphang megadása után következtek a nagyságrendekkel izgalmasabb információk, így például szó esett a nyersanyagokról, másnéven resource-okról, melyekből csupán egy lesz a korábbi négy helyett. Na de mi vitte rá erre a fejlesztőcsapatot?
"Pusztán azért tettünk így, mert a korábban, amikor négy nyersanyag is rendelkezésünkre állt, egyszerűen nem volt ok, amiért a játékosok összetűzésbe kerültek volna egymással" - ecsetelte Gábor. - "Minden játékosnak adva volt az az egy resource-a, ami az ő fejlődéséhez kellett, a többire nem volt szüksége. Így e téren nem bontakoztak ki konfliktusok."
A fejlesztők a játék dinamikájában is eszközöltek változtatásokat. Itt vannak mindjárt a boss-harcok, ahová többé nem lesz elég az oroszos túlerő, ellenben szükségünk lesz pallérozott elménkre. "A bossok ellen különböző stratégiákat kell majd bevetnünk" - mondta Gábor, azonban még időben megnyugtatott bennünket: azért nem kell a stratégák Montgomery-magaslatait ostromolnunk. "Ha például látjuk, hogy a boss odafúj egyet, akkor oda értelemszerűen nem állunk" - fűzte hozzá a fejlesztő.
Ama jogos kérdésre, hogy az említett bossok megkerülhetők lesznek-e, Gábor kurtán annyit mondott:
"Némelyik igen, némelyik nem. De a többségét nem kerülhetjük el a kampány történetéből adódóan."
Egy másik kérdés így szólt: mikortól rakhatunk boss-okat is a map editorba? Kimerítő választ azonban nem kaptunk, ez sajnos a jövő zenéje.
Valaki a hátsó sorból egy érdekes kérdést szegezett Gábor mellkasának, mégpedig azt, hirtelen miért gyúrták át a klasszikus Heroes of Might & Magic címet Might & Magic Heroes-zá. Gábor itt mély levegőt vett, feljebb tolta orrnyergén a pápaszemet és azt mondta, ez a Ubisoft műve, akik így kívánják a Might & Magic-re, mint univerzumra fektetni a hangsúlyt. A Black Hole mossa kezeit.
És milyen hosszú lesz a játék?
"Nos, én személy szerint úgy... kb. egy hét alatt végigtolnám" - vágta rá Gábor, majd sietve hozzátette: - "De csak azért, mert én betéve tudom a játékot. Egy átlagos játékosnak ez hozzávetőlegesen 2-3 hétbe telne."
Gábor arra is szakított időt, hogy néhány szót ejtsen a játék magyarításáról - ez már csak azon ténynél fogva is fontos, hogy a Heroes 6 kis hazánkban magyar nyelven adatik ki. Elárulta, hogy a fordítók figyeltek a megfelelő és a gémerek körében elterjedt kifejezésekre, azok megtartására, így például az "achievement" kifejezés helyettesítésére sem tákoltak hirtelenjében egy új szót: hisz a játékosok amúgy is megmaradnának annak angol megfelelőjénél. Itt a SevenM részéről jött a megjegyzés, hogy a lemezen egyébként választható lesz az angol nyelv is, mint olyan - bár nem a telepítéskor.
Hallottunk már a map editorról, azonban fogalmunk sincs, milyen úton-módon csereberélhetjük azokat: netán van erre valami felület?
"Nincs" - érkezik a válasz. - "De tervben van."
Gábor vastaps kísérte szereplése után a Heroes Team Vologya fedőnévre hallgató képviselője lépett a színre, hogy egy fokkal interaktívabb módszerekkel kalauzóljon el minket a Might & Magic univerzum legifjabb tagjának birodalmába. Miután (ismét) szemügyre vehettük a lehengerlő intrót, az úriember végre elénk tárta magát a játékot is (és itt megjegyezte, hogy az ismeretes rendszerkövetelmények ellenére a Heroes 6 prímán fut az 512MB-os videókártyákkal is).
A továbbiakban mi magunk is a klaviatúra és az egér nyergébe pattanhattunk, hogy egy hamarjában megrendezett boss-fight-ba vethessük magunkat. Mondanom sem kell, káprázatos játékélménnyel kecsegtet minket a Might & Magic Heroes VI, s bizton állíthatom, csalódásra nem lesz okunk. Hogyan is lehetne?! Hiszen mi, magyarok csináltuk!