Might & Magic Heroes VI sajtótájékoztató

2011. október 14.
71.0651
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Cpt_Nihil profilja, adatai
Cpt_Nihil
Nagyszabású eseménynek adott otthont tegnap este a Bécsi úti Symbol Café & Lounge, ahol is a SevenM forgalmazó jóvoltából megrendezésre került a Might & Magic Heroes VI sajtókonferenciája. A szóban forgó találkozón domináns szerep jutott a szénsavas üdítőknek, a mustáros-kaviáros szendvicseknek és a pazar hangulatnak, amit még a stratégiai játék magyar mentorai sem voltak képesek kerékbe törni; márcsak azért sem, mert - miként az lenni szokott - számos figyelemreméltó információval egyengették a talajt a mai megjelenés előtt. Ez nem is lehetett másképp, hiszen szót kaptak a Heroes VI magyar illetőségű fejlesztői, a SevenM forgalmazó, illetőleg a Heroes Team is, akik köztudottan a legvérmesebb hazai rajongóközösséget alkotják. Az eseményen egyebek közt megtudhattuk, a négy helyett ezúttal miért EGY ritka alapanyag köré szövődnek majd hadjárataink és hogy milyen oknál fogva lett a "Heroes of Might & Magic"-ből Might & Magic Heroes - illetőleg azt, miért nem érdemes egy lejárt szavatosságú fényképezőgéppel részt venni egy ilyen különleges eseményen.



Might & Magic Heroes VI sajtótájékoztató - 2. kép

Csaknem este hatot ütött már az óra, amikor betértem az akkor éppen Might & Magic Heroes VI főhadiszállásként működő Symbol kávéházba, hogy egy erről írt cikk erejéig én lehessek a nap Game Channel-es dolgozója. Itt illenék férfiasan bevallanom, meglepett, hogy nem hajítottak ki azonnal, mihelyst megpillantották a kezemben azt a fényképezőgépet, aminek története a mammutok kihalásáig nyúlik vissza; megütközve konstatáltam, hogy senki sem csapja le a fejem, amikor bekurblizom a masinát, hogy elkészíthessem a cikkben látható, polgárpukkasztó minőségű képeket. Ezekért egyébként hivatalosan is elnézést kérek - de más masinát most nem volt lehetőségem beszerezni. Nah, oda se neki: most, hogy mindenki megbocsájtott, lássuk, mi is történt a szóban forgó találkozón!

Először a játék magyar forgalmazója állt közém és a bájos kis szendvics közé, hogy megadja a Heroes VI találkozó alaphangját. A SevenM frontembere egyenként bemutatta nekünk az est valamennyi fénypontját: mindenekelőtt a magyar Black Hole Entertainment fejlesztőcsapat képviselőit, illetőleg a cím legnagyobb rajongótáborának szószólóit, a Heroes Team-et, akik egyébiránt maguk is részt vettek a fejlesztésben. Miután ez megtörtént, a fejlesztőcsapat egyik tagja felcammogott a porondra, és minden további nélkül magához ragadta a szót.

A fejlesztési igazgató titulussal ellátott Szabó Gábor természetesen egy mérsékelten részletes bevezetővel kezdte, noha egyikünk sem festett úgy, mint aki csak a szendvicsek miatt tért be, ha értitek, mire gondolok; na persze, senki sem indulhat csatába fegyver nélkül. Az alaphang megadása után következtek a nagyságrendekkel izgalmasabb információk, így például szó esett a nyersanyagokról, másnéven resource-okról, melyekből csupán egy lesz a korábbi négy helyett. Na de mi vitte rá erre a fejlesztőcsapatot?

"Pusztán azért tettünk így, mert a korábban, amikor négy nyersanyag is rendelkezésünkre állt, egyszerűen nem volt ok, amiért a játékosok összetűzésbe kerültek volna egymással" - ecsetelte Gábor. - "Minden játékosnak adva volt az az egy resource-a, ami az ő fejlődéséhez kellett, a többire nem volt szüksége. Így e téren nem bontakoztak ki konfliktusok."


Might & Magic Heroes VI sajtótájékoztató - 3. kép

Gábor elmondása szerint a játéknak nem képezi oly szerves részét az internet mint gondoltuk volna; a Heroes VI mindösszesen az első belépéskor várja el tőlünk, hogy meghágjuk az internet ormát, ahol is ott vár minket a Ubisoft kiadó felülete - itt regisztrálnunk kell, és lényegében ennyi. A játék a továbbiakban nem követeli meg a folyamatos internetkapcsolatot, bár hozzá kell tenni, hogy enélkül képtelenek leszünk betakarítani az achievementeket, amik különböző feloldásokat tesznek lehetővé

A fejlesztők a játék dinamikájában is eszközöltek változtatásokat. Itt vannak mindjárt a boss-harcok, ahová többé nem lesz elég az oroszos túlerő, ellenben szükségünk lesz pallérozott elménkre. "A bossok ellen különböző stratégiákat kell majd bevetnünk" - mondta Gábor, azonban még időben megnyugtatott bennünket: azért nem kell a stratégák Montgomery-magaslatait ostromolnunk. "Ha például látjuk, hogy a boss odafúj egyet, akkor oda értelemszerűen nem állunk" - fűzte hozzá a fejlesztő.

Ama jogos kérdésre, hogy az említett bossok megkerülhetők lesznek-e, Gábor kurtán annyit mondott:
"Némelyik igen, némelyik nem. De a többségét nem kerülhetjük el a kampány történetéből adódóan."

Egy másik kérdés így szólt: mikortól rakhatunk boss-okat is a map editorba? Kimerítő választ azonban nem kaptunk, ez sajnos a jövő zenéje.


Might & Magic Heroes VI sajtótájékoztató - 4. kép

És mi a helyzet a hősökkel? Nos, ők többé nem lesznek félistenek, mint azt a korábbi részek esetében megszokhattuk. Ez alkalommal nem lesz érdemes kimondottan egy Hero-ra gyúrnunk, az ugyanis a megszokottnál sebezhetőbb lesz, és igen, időnként bizony képesek kipurcanni - hogy a fene vigye a dolgukat!

Valaki a hátsó sorból egy érdekes kérdést szegezett Gábor mellkasának, mégpedig azt, hirtelen miért gyúrták át a klasszikus Heroes of Might & Magic címet Might & Magic Heroes-zá. Gábor itt mély levegőt vett, feljebb tolta orrnyergén a pápaszemet és azt mondta, ez a Ubisoft műve, akik így kívánják a Might & Magic-re, mint univerzumra fektetni a hangsúlyt. A Black Hole mossa kezeit.

És milyen hosszú lesz a játék?

"Nos, én személy szerint úgy... kb. egy hét alatt végigtolnám" - vágta rá Gábor, majd sietve hozzátette: - "De csak azért, mert én betéve tudom a játékot. Egy átlagos játékosnak ez hozzávetőlegesen 2-3 hétbe telne."

Gábor arra is szakított időt, hogy néhány szót ejtsen a játék magyarításáról - ez már csak azon ténynél fogva is fontos, hogy a Heroes 6 kis hazánkban magyar nyelven adatik ki. Elárulta, hogy a fordítók figyeltek a megfelelő és a gémerek körében elterjedt kifejezésekre, azok megtartására, így például az "achievement" kifejezés helyettesítésére sem tákoltak hirtelenjében egy új szót: hisz a játékosok amúgy is megmaradnának annak angol megfelelőjénél. Itt a SevenM részéről jött a megjegyzés, hogy a lemezen egyébként választható lesz az angol nyelv is, mint olyan - bár nem a telepítéskor.

Hallottunk már a map editorról, azonban fogalmunk sincs, milyen úton-módon csereberélhetjük azokat: netán van erre valami felület?

"Nincs" - érkezik a válasz. - "De tervben van."


Might & Magic Heroes VI sajtótájékoztató - 5. kép

Amit talán még érdemes megemlíteni, az a "lesz-e moddolási lehetőség" kérdése. Ez mindnyájunkat érdekel, hiszen a korábbi részek elkényeztettek minket e téren. Azonban a fejlesztő erre mindösszesen annyit tudott mondani: elképzelhető.

Gábor vastaps kísérte szereplése után a Heroes Team Vologya fedőnévre hallgató képviselője lépett a színre, hogy egy fokkal interaktívabb módszerekkel kalauzóljon el minket a Might & Magic univerzum legifjabb tagjának birodalmába. Miután (ismét) szemügyre vehettük a lehengerlő intrót, az úriember végre elénk tárta magát a játékot is (és itt megjegyezte, hogy az ismeretes rendszerkövetelmények ellenére a Heroes 6 prímán fut az 512MB-os videókártyákkal is).

A továbbiakban mi magunk is a klaviatúra és az egér nyergébe pattanhattunk, hogy egy hamarjában megrendezett boss-fight-ba vethessük magunkat. Mondanom sem kell, káprázatos játékélménnyel kecsegtet minket a Might & Magic Heroes VI, s bizton állíthatom, csalódásra nem lesz okunk. Hogyan is lehetne?! Hiszen mi, magyarok csináltuk!

Might & Magic Heroes VI sajtótájékoztató - 6. kép

13 hozzászólás

Vendég

13 éve, 6 hónapja és 10 napja

Skacok valaki mondja meg hogy tudokheroes 6 ozni ha nincs egyátalán internetem?

válasz erre

Vendég

13 éve, 6 hónapja és 10 napja

Maniac írta:
Megerősítem, mondhatni órákon belül nekilátunk a tesztelésnek!mosolygó smiley
huuu most már nagyon rápötögtem. nagyon érdekel a játék is meg a teszt is.mosolygó smiley

válasz erre

Maniac

13 éve, 6 hónapja és 10 napja

Cpt_Nihil írta:
Legjobb tudomásom szerint erre záros határidőn belül sor kerül kacsintó smiley
Megerősítem, mondhatni órákon belül nekilátunk a tesztelésnek!mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 6 hónapja és 10 napja

Cpt_Nihil írta:
Legjobb tudomásom szerint erre záros határidőn belül sor kerül kacsintó smiley
zsííííír, várom!mosolygó smiley

válasz erre

Cpt_Nihil

13 éve, 6 hónapja és 10 napja

Vendég írta:
Kár hogy interjút nem csináltatok a fejlesztőkkel. Szívesen olvastam volna.
Lényegében az egész egy nagy interjú volt, hiszen nem csupán egy monológból állt ez a sajtótájékoztató: csak úgy bombáztuk őket a kérdésekkel, amikre kénytelenek voltak válaszolni mosolygó smiley

válasz erre

Cpt_Nihil

13 éve, 6 hónapja és 10 napja

Vendég írta:
fogjátok tesztelni? jó lennemosolygó smiley
Legjobb tudomásom szerint erre záros határidőn belül sor kerül kacsintó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 6 hónapja és 10 napja

fogjátok tesztelni? jó lennemosolygó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 6 hónapja és 11 napja

Kár hogy interjút nem csináltatok a fejlesztőkkel. Szívesen olvastam volna.

válasz erre

Vendég

13 éve, 6 hónapja és 12 napja

Jó ilyen beszámolókat olvasni. Örömmel tölt el hogy ilyen szépen termel a magyar piac is. A Digital Reality is szépen teljesít. Jó lehetett.

válasz erre

Vendég

13 éve, 6 hónapja és 13 napja

Jó lehetett személyesen találkozni a fejlesztőkkel...

válasz erre

Vendég

13 éve, 6 hónapja és 13 napja

Na ez az a játék, amit megveszek. Gyönyörű szép, a béta teszt alapján be is jön, kell.

Am igen jó beszámoló, röhögtem.mosolygó smiley

válasz erre

marco

13 éve, 6 hónapja és 13 napja

Annyira nem is vészesek a képek.röhögő smiley Sajna nem tudtam menni (pedig nálam volt a jó gépmosolygó smiley), mert vártam a T-szerelőt.wtf smiley Fantasztikus program volt e helyett...meglepődött smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
 
legutóbbi hozzászólások
 
muki profiljaRemulto profiljaBotyi profiljaGargameth profilja