Az előadást Phil Spencer nyitotta meg, aki rögtön bevezette nekünk a már egy nappal ezelőtt kiszivárgott Xbox One S konzolt, ami az eddigi masina vékonyított, 40 százalékkal kisebb, fehér színű változata lesz, már augusztusban megjelenhet - 300 dolláros áron -, és bár a hardver tekintetében csak a beépített tápegység és a merevlemez kapcsán számíthatunk különbségre - 2TB-os HDD lesz benne -, jelentősebb újdonságai között tarthatjuk még számon a finomított kontrollert, a HDR Gaming lehetőségét. Így kell kezdeni egy igazi E3-as show-t, kedves EA!
Alighogy felébredtünk az Xbox One S leleplezéséből, azonnal Rod Fergusson vette át a színpadot, aki felvezette a Gears of War 4-et! Meglepő bejelentés következett, a játék ugyanis Xbox One mellett PC-re is elérhető lesz, méghozzá cross-play támogatással, sőt mi több, elegendő lesz csak konzolra megvennünk ahhoz, hogy hozzáférhessünk a számítógépes átirathoz is. A nagyszerű hír után azonnal jött Laura Bailey, aki azért érkezett, hogy kontrollert ragadjon, és egy rendkívül látványos gameplay felvételt prezentáljon nekünk a játékból. A szavunk is majdnem elakadt, pláne miután kiderült, hogy egy egyedi Xbox One Elite kontroller is jöhet az alkotáshoz! Október 11-én jön Xbox One-ra és PC-re.
Alig ébredtünk fel a Gears of War 4 őrületéből, rögtön jött a Killer Instinct: Season 3, és az eddig ismert harcosok mellett kiderült, hogy General Raam - szintén a Gears of War-ból -, csatlakozik majd a választható felek közé, méghozzá már ezen a héten.
A nagy bunyók után laza zenével került bevezetésre valami trópusi hangulatot árasztó trailer. A távolban a lemenő nap sugara, aztán kenguruk a távolban, majd hirtelen megjelent egy versenyautó. Gyorsan össze is raktuk: ez bizony a konferencia előtt kiszivárgott Forza Horizon 3, amiről kaptunk egy elképesztően látványos kedvcsinálót, majd a készítők meg is osztottak velünk néhány információt.
Az új helyszín valóban Ausztrália lesz, és a nyitott világban úttalan utakon is versenyezhetünk majd akár kooperatív kampányban is, amit az előadáson rögtön be is mutattak nekünk egy elképesztően látványos gameplay demonstrációval. Esőerdők, szavannák, tengerpartok, hihetetlen száguldás, szuper verdák, minden lesz itt, amitől imádtuk a korábbi részeket! A legjobb azonban, hogy a Forza Horizon 3 már szeptember 27-én érkezik Xbox One-ra és PC-re is. Igen, ez is jön PC-re!
A látványos pillanatok után a ReCore vette át a helyet a kivetítőn, amiről szintén sok dolog kiszivárgott a konferencia előtt. Kaptunk róla egy igazán látványos előzetest, ami nagyon a kedvünkre való volt, de más egyéb nem történt most azon túl, hogy kiderült, szeptember 26-án jön Xbox One-ra és PC-re.
Aztán berobogtak a Square Enix srácai, és a kivetítőn váratlanul megjelent a Final Fantasy XV logója. Igen, a Microsoft konferenciáján! A csapat két mandarinja újdonságot ugyan nem közölt velünk, ellenben egy rendkívül látványos gameplay demót hoztak nekünk, amitől kis túlzással elállt a lélegzetünk. Megint!
A látványos kaszabolás és amputálás után a Ubisoft logója jelent meg a kivetítőn, majd a The Division cégére is felbukkant, de csak egy kis kedvcsinálót kaptunk a játék következő bővítménye, az Underground kapcsán - megjelenés június 28-án -, amely ugyebár nagyobb szeretetet élvez Xbox One-on.
Habár tegnap éppen elég prezentációt kaptunk, a Microsoft konferenciáján a DICE foglalta el a színpadot, és ismét a Battlefield 1 került a középpontba, amiről annyi érdemi friss információ derült ki, hogy az EA Access előfizetői már október 13-án lecsaphatnak rá, vagy előbb, mint a mezei rajongók. Kaptunk mindemellett egy újabb trailert, de ezt mintha tegnap már láttuk volna...
A játékok után aztán egy kicsit leült a show, amikor Mike Ybarra lépett színpadra, aki mindig valamilyen hardveres vagy szoftveres bejelentéssel kápráztat el minket. Kiderült például, hogy Xbox One-on hamarosan már zenét is hallgathatunk majd kedvenc játékaink közben, de hallhattunk egy különleges kooperatív platform is - Arena névvel -, ahol barátokat és játszótársakat találhatunk magunknak kedvenc alkotásainkhoz, de természetesen közös játékot is indíthatunk innen.
A kissé tananyagszerű száraz tények után aztán a Minecraft csapata vette át a színpadot, de kezdetben azért ők sem igazán akartak lenyűgözni minket. Hallhattunk dedikált szerverekről, kaptunk egy kis gameplay-t is, de amikor megjelent John Carmack, akkor egy kicsit leültünk, na nem mintha addig állva néztük volna az előadást. Megdöbbenésünk aztán még nagyobb lett, amikor emberünk egy szimpla Samsung Galaxy S7 segítségével becsatlakozott a játékba.
Így kiderült, hogy a cross-platform, illetve cross-play lehetőség mellett már a mobilos változat is támogatja a textúra csomagokat és az egyes kiegészítőket, de összességében nem igazán értettük, hogy mit is akarnak kihozni ebből az egész katyvaszból, és a végén is csak annyit értettünk meg az egészből, hogy majd a MineCon-on többet is megtudunk terveikről. Szuper.
A kisgyermekes zavarban lévő fejlesztők előadását követően aztán ismét hardveres bejelentés jött, így kiderült, hogy érkeznek a do it yourself Xbox One kontrollerek, amelyet olyan színű alkatrészekből állíthatunk össze, amilyenekből csak szeretnénk. Jópofa.
A szivárványos pillanatok után aztán hirtelen a sötétség vette át a központi szerepet, lévén láthattuk egy pillanatra a Limbo fejlesztőinek legújabb játékát, az Inside-ot, ami még ebben a hónapban megjelenik, de a csapat előző alkotása a mai naptól ingyenessé válik Xbox One-on, ami nagyszerű hír.
Utóbbit egyébiránt már Chris Charla, az ID@Xbox vezére jelentette be, akivel együtt megkaptuk az ilyenkor megszokott ömlesztett indie címeket is egy közös kedvcsináló keretein belül. Akárcsak korábban, úgy a jövőben is több száz független fejlesztésű címet várhatunk a platformra, szóval unatkozni nem fogunk. Külön kiemelésre került egyébiránt az Ark: Survival Evolved, amit a Play Anywhere program részeként elegendő lesz csak Xbox One-ra megvennünk ahhoz, hogy Windows 10-en is futtathassuk majd.
Szintén kiemelésre került, és egy külön gameplay bemutatót kapott a We Happy Few, ami egy igazán beteg kalandjátéknak ígérkezik egy egészen szürreális háttérrel és sztorival a középpontban, nem kevés BioShock párhuzammal. Beteg képsorokat láthattunk, ez nem is vitás! Július végén Xbox One-on már érkezik is, ha esetleg valakinek megtetszett volna.
Habár az előző prezentáció után egy kicsit vegyes érzelmek kavarogtak bennünk, de miután meghallottuk a CD Projekt RED nevét, valamint Damien Monnier a színpadra lépett, már tudtuk, hogy ismét jó mederbe került a konferencia.
Be is jelentette gyorsan a Gwent: The Witcher Card Game-et, amely egy alapos egyjátékos kampány mellett leginkább a többjátékos élményre koncentrál majd, és a The Witcher 3: Wild Hunt-ban megismert kártyajáték különálló változatát ismerhetjük meg általa. A játék bétája szeptemberben már el is indul, szóval nem kell sokat várni rá!
Miután a hihetetlen energiákat sugárzó Damien levonult a színpadról, a kijelzőn ismerős arcok és a Bandai Namco logója jelent meg. Igen, meglepetés: bemutatkozott a Tekken 7, méghozzá egy rendkívül látványos gameplay felvétellel a középpontban. Habár ennyivel is megelégedtünk volna, de aztán az est fénypontját emelte, amikor a sorozat alkotója, Katsuhiro Harada szamurájruhában megjelent a színpadon, és bejelentette, hogy a játék 2017 elején jön PC-re és Xbox One-ra, de még a héten az összes Xbox Live Gold teljesen ingyen letölthető magának a Tekken Tag Tournament 2-t.
Már-már karácsonyi hangulatban éreztük magunkat, amit tovább fokoztak a valódi ünnepi dallamok is, ami mellett vad zombiaprítás jelent meg a képernyőn, ami természetesen nem is lehetett volna más, mint a Dead Rising 4. Az eddigi E3 legőrültebb kedvcsinálóját láthattuk. Imádtuk!
A nagyszerű pillanatok után ismét a száraz tananyag következett, a Microsoft Studios feje jelent meg a színpadon. Hallottunk az eddig megjelent játékokról, a csapat jövőbeni elkötelezettségéről, de összességében semmi újdonságról sem esett szó, így örültünk is, amikor felvezetésre került a Scalebound, amiről kaptunk is egy roppant látványos gameplay bemutatót sárkányos összecsapással, lövöldözéssel, illetve valami beazonosíthatatlan pókszerű randasággal a középpontban. Kapkodtuk a fejünket rendesen. Xbox One mellett ez is megjelenhet PC-re, de csak valamikor jövőre.
Az elképesztően látványos pillanatok után kellemes dallamok következhettek - ez bizony a Baj van a részeg tengerésszel című gyerekdal volt -, és már ebből tudni véltük, hogy nem is lehet másról szó, mint a Rare által készített Sea of Thieves című kalózos mókáról
A játék Xbox One-ra és PC-re tart, óriási szabadsággal, autentikus kalózos hangulattal, kincskereséssel, és hogy mindez miként fest a gyakorlatban, arról megtekinthettük az első gameplay felvételt is végre. Nem akarjuk előre elkiabálni a dolgokat, de talán még az Assassin's Creed IV: Black Flag sem tudta ennyire hangulatosan visszaadni a kalózlét szépségeit.
Újabb kedvcsináló következett, egy autó robogott át az amerikai rónaságon, miközben vezetője a kasznit nem kímélve elcsapott pár furcsán lődörgő emberi teremtményt, és mint aki jól végezte dolgát, lazán letörölte a szélvédőre kenődött vért, miközben a motorháztetőn megjelent a State of of Decay logója. Bizony-bizony, jön a State of Decay 2, amely ugyanolyan király zombis mókának tűnik első blikkre, mint közvetlen elődje volt.
Aztán ami ezután következett, arra hirtelenjében nem is találunk szavakat. Elkezdődött ugyanis egy hihetetlenül látványos és hangulatos bemutató, amelyben a Halo világa elevenedett meg előttünk, a háborúban résztvevő katonák szenvedéseivel és egy parancsnokkal a középpontban, hihetetlenül drámai zene társaságában. Bizonyára már sokan rádöbbentetek: ez bizony a Halo Wars 2 legfrissebb kedvcsinálója volt, amelyről a videó után Dan Ayoub néhány érdekes részletet is megosztott a hallgatósággal.
Megtudtuk például, hogy a játék február 21-én jön, Xbox One-ra és PC-re is érkezik, a nyílt béta pedig perceken belül mindenki számára elérhetővé válik konzolon. Ezek a pletykák is igazak voltak...
A színpadra aztán visszatért Phil Spencer, méghozzá a klasszikus Xbox konzol logója alatt. Hallhattunk a masina nagyságáról, a generációk közötti összeolvadásról, a Play Anywhere programról - kvázi minden játék jön PC-re és Xbox One-ra is - a visszafelé kompatibilitásról, és bár titokban reménykedtünk benne, nem gondoltuk volna, hogy a Microsoft meglépi mindezt itt és most, 2016-ban, az E3 expón.
Bejelentették ugyanis a Project Scorpio-t, ami nem más, mint a lényegesen erősebb Xbox One, amellyel a cél valóban a 6 teraflop elérése. Bár a masinát még nem mutatták be, de jövő karácsonykor már felkerülhet a boltok polcaira, és minden egyes hozzá megjelenő játék - vélhetően butított grafikával - a jelenleg kapható Xbox One-nal is kompatibilis lesz.
Ezzel a húzással pedig a Microsoft letett minket a padlóra, elhagytuk az állunkat, meghajtottuk a fejünket, megemeltük a kalapunkat és hálát adtunk az égnek, hogy volt egy csapat, aki végre visszaadta nekünk az E3-ba vetett reményünket. Habár óriási meglepetések a játékbejelentések kapcsán nem voltak, ellenben a Project Scorpio leleplezése azért alaposan fejbe csapott minket. Rettegünk, hogy mi vár ránk ezek után a Sony részéről!