Márkó egyelőre döntetlennel és péklapáttal értékelte igyekezetünket, ám szerencsére azért több is történt a szerkesztőség berkeiben, Saints Row név alatt, ugyanis részt vehettünk, a Magnew Games-nek hála, egy bemutatón, ahol első kézből láthattuk a rengeteg kozmetikai lehetőséget, melyek közül válogatva mindenki úgy alkothatja meg a karakterét, ahogyan neki jólesik.
Ám a rengeteg opció nem csak a "Boss"-unkat illeti meg, de a járműveinket, a fegyvereinket és a főhadiszállásunkat is. Nem azt mondom, hogy a legutolsó kis dudorig mi döntünk emberkénk megjelenését illetően, csupán azt, hogy majdnem. Rendkívül széles a választék skálája, mely ráadásul nemfüggetlen is, folytatva a második részben megjelenő trendet.
A készítők, persze, tudják, mitől döglik a légy, tisztában vannak vele, hogy lesznek játékosok, akik nem igazán fognak a megjelenéssel foglalkozni, vagy ha mégis, akkor csupán a játék későbbi részében látnak majd hozzá igazán egyedi karaktert kifaragni maguknak. Ebből fakadóan nyolc előre elkészített megjelenés vár azokra, akik azonnal játszani szeretnének.
Persze ezeket a "Preset"-eket a kedvünkre változtathatjuk. Ez a mottója eme alkotásnak: még a kész szereplő is egy alap, a játékos pedig majd úgy alakítja, hogy tökéletes legyen számára. Nem tetszik a haj? Legyen inkább "fade" stílusú. A nyomorult szemöldököt szedjük ki, de a bőrszín sem stimmel. Egy kis napbarnítás sosem árt, a karokat duzzasszuk meg, arra buknak a csajok... és egy Joker-es rúzsminta is kell az ajakra. De csak a felére.
Ez talán az egyik legérdekesebb újdonság: az aszimmetrikus esztétika. Manapság már nem járja, hogy az arc bal oldalán történő változtatás a jobbon is megjelenik. Az az igazán eszement, ha az egyik szemünk a homlokunkon csücsül, míg a másik alulról nézi az egyik orrlyukunkat (nem mintha lehetne felülről azt figyelni). A lényeg, hogy igazán markáns, kiemelkedő és néha elrettentő megoldásoknak enged utat ez az aszimmetrikus opció.
Miután végeztünk az arcnak a birizgálásával, létrehoztunk egy nekünk szimpatikus alakú és színű testet, a megfelelő nemiszerv méretekkel (az nagyon fontos), bejövős izomtónusokkal és tetoválásokkal, akkor el is bújtathatjuk mindezt a szépséget ruhák alá. Mérhetetlen mennyiségű gönc vár arra, hogy begyűjtsük, úgyhogy járjunk nyitott szemekkel, bárhol ott lapulhat egy gyanútlan bolt, kincseket rejtegetve.
Beállíthatjuk, ezeken kívül, a hangszínét, illetve a mozgását is emberkénknek, amit mondjuk a Sims 4-ben sem kedveltem igazán, de ez maradjon meg szubjektív hasfájásnak. Meglátjuk, hogy ez miként fog kijönni játék közben, de valamiért nem tudom őszinte mosollyal várni azt a lehetőséget, hogy a főnököm például az ismerős Scooby-doo-s lopakodós mozdulattal szelje át Santo Ileso utcáit.
Sebaj, úgyis életünk nagyrészét kocsikban fogjuk tölteni. Több, mint 80 féle autó vár arra, hogy belegyömöszöljük garázsunkba. Mindegyik kinézetét ugyancsak részletesen változtathatjuk, illetve a belsőt is alaposan feltuningolhatjuk, ám nem csak minőség, hanem esztétika terén is. Vagyis motorunknak, a dudánknak, sőt, még a sebességváltónak is adhatunk egyedi hangeffektust. Mert mi sem idillibb egy páncélautónál, mely épületeken megy keresztül, bohócduda hangot hallat és egy kábelre csatlakoztatott roncsot rángat maga mögött.
A stílusos játékhoz az úgynevezett "Signature" képességek is hozzájárulnak, melyek olyan extra, megnyitható adottságok, amikkel igazán hajmeresztő és vagány manővereket tudunk végrehajtani. Például lesz lehetőségünk szert tenni a rák-manőverezésre, amikor kocsink mind a négy kereke fordul kanyarodáskor, illetve ki is lőhetjük magunkat az ülésbe épített katapulttal, hogy aztán a levegőből osszuk az észt a kötekedőknek.
Apropó ész osztás, pont a fegyverek maradnának ki a végtelen csinosítási lehetőségekből? Nem csak a színét tudjuk megváltoztatni kedvenc gyilkunk bármely részének, de matricákat és fényezést is csaphatunk rá. Továbbá a küllemét is kicserélhetjük egy mordálynak, melynek végeredménye a gitártokban kuksoló rakétavető és az esernyőnek álcázott gépfegyver.
Persze a Saints Row mentalitáshoz híven, fegyvereink nem feltétlenül fogják azt csinálni, amire számítunk tőlük, hisz mégis milyen fenyegetést vár el az ember a kartonból faragott eszközöktől? De legalább lesz meglepetés, és a harcok másodpercek alatt káoszba fognak fulladni. Nem mintha ez egy létidegen fenomén volna ebben a sorozatban.
Mivel a legtöbb esztétikai extrát vásárlással, vagy a sztoriban való haladással fogjuk tudni megnyitni, kell egy hely, ahol nyugodtan öltözködhetünk a kedvünkre, ez pedig a főhadiszállásunk. Természetesen ezt a helyet is úgy alakítjuk és díszítjük, ahogyan jól esik, ráadásul bandánknak is adhatunk egy szigorú öltözködési kódot, illetve a kocsijaink megjelenését is befolyásolhatjuk.
A The Sims 4-hez hasonlóan, a megjelenés előtt kapunk egy "Create-a-Boss" típusú miniprogramot is (nem ez lesz a hivatalos neve), ahol idő előtt nekiláthatunk összerakni a tökéletes karaktert, hogy lenyűgözhessük mutogathatjuk ismerőseinket kreativitásunkkal. Vagy magunkat. És a zoknit ne felejtsük el feltenni emberünkre, nagyon fontos. Hisz, mint tudjuk, zokniban nem csak a szandál, de a flip-flop is egy új szintre emelkedik.