A komplett előadás az EA legnagyobb reménységével, a Respawn Entertainment által fejlesztett Star Wars Jedi: Fallen Orderrel indult. Kapásból egy 15 perces gameplay anyagot tárt elénk a stúdió, ami az ő elmondásuk alapján tényleges játékmenet, viszont tudjuk jól, hogy egy ilyen kijelentést sosem vehetünk készpénznek. Egy, a Kashyyykon játszódó küldetést prezentált a csapat, és végre valahára szemügyre vehettünk a gameplayt most először. Visszatért a Titanfallból jól ismert falon futás, sőt még a korai God of War játékokra emlékeztető falon ugrálás is jelen van, míg maga a harcrendszer leginkább a Star Wars: The Force Unleashed-játékokra hajaz.
Ellenfeleink feje felett jelen van az életcsík, így sokkal inkább RPG irányba vitte el a játékot a Respawn. Láthattuk a bemutatón, hogy kapni fogjuk a skill pontokat, bár magáról a képességfáról még egy árva képet sem vehettünk szemügyre. Egy tapasztalt játékost láthattunk a videón, bár egyelőre még így is meglehetősen könnyűnek tűnik a szoftver, meglátjuk, mi sül ki belőle. Mi még egyelőre nem dobtuk el az agyunkat.
A Star Wars Jedi: Fallen Order egy teljes mértékben egyjátékos mókának ígérkezik, mindenféle multiplayer lehetőség és mikrotranzakció nélkül, amiben a főszereplő Kal, aki túlélte a 66-os parancsot, és menekül a Jedi-üldözés elől. Nem egy Padawanról beszélünk, ugyanakkor még nem tanulta ki teljesen a Jedi mesterségeket - vélhetően ez lesz a mi feladatunk. A grafika egyelőre nem több egy "korrekt"-nél, ellenben az arcanimációk kifejezetten ígéretesek, valamint maga a főhős is nagyon szimpatikus így elsőre.
Amit még tudni érdemes, hogy nem lesznek töltőképernyők a játékban, illetve lesz egy személyre szabható hajónk is, ami főleg azért lesz hasznos, mert a bolygókra történő utazás valós időben zajlik, ergo addig el tudjuk majd ütni az időnket a fedélzeten. Végül, de nem utolsó sorban: a november 15-én megjelenő Star Wars Jedi: Fallen Order a kánon része lesz. Most pedig álljon itt a bemutatott gameplay:
allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
Ezt követően aztán megkezdődött a műsor lejtmenete, ugyanis az Apex Legends kapcsán több mint fél órát időztünk el különféle skinek bámulásával, valamint prezentálták a következő Battle Passt is, ami a hangzatos Battle Charge nevet kapta. Ezúttal sokkal jobb tartalmakat várhatunk a kérdéses bérlethez, de így sem éreztük szükségét, hogy legalább egy 10 percet elraboljon a műsorból.
Egy új fegyverrel gazdagodik továbbá a paletta, az L-Starból, valamint az eddigi arzenál is újrabalanszolást kap (buffolják a Mozambique-ot!!!). A Legendary Hunt eseményről is szót ejtettek, aminek lényege, hogy ha a top 5-ben végzünk, akkor bekerülünk olyan, más játékosokkal egy mérkőzésbe, akik szintén fel tudják mutatni ezt az eredményt. Exkluzív skineket zsákolhatunk be, egyedi kihívásokat teljesíthetünk, stb.
allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
A blokkot az új, tizedik karakter leleplezése zárt, a már régóta rebesgetett Wattson, aki a történet szerint az apjával építette a King's Canyon arénát, így minden résztvevővel kifejezetten jóban van - még Caustic is tiszteli a tudományos képességei miatt! Wattson ultija egyébiránt, hogy egy elektromos kerítést tud lerakni, mindezt a mi tetszésünk szerint, melyen ráadásul a társaink szabadon átjöhetnek, ami alaposan meg fogja kavarni a metát.
A Respawn egyébként további meglepetéseket, sőt akár még új pályát is megszellőztetett a szezon során, ami nem mellesleg július 2-án startol. Wattsonhoz egyébként van egy kis teaserünk is, íme:
allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
A Battlefield V kapcsán is jött néhány fontos bejelentés, élből mutogatták a korábban már leleplezett Marita és Al Sundan térképet, amik bővebb prezentációt csak most kaptak még. Ezek a június 27-én induló Defying The Odds évad részeként érkeznek, sőt még megkapjuk ennek részeként a Battlefield 3-ból ismeretes Operation Undergroundot, a Lofoten Islands-et, valamint a Provence térképet. Ezenfelül a szintsapkát is megdobják egy "picit", egészen konkrétan 50-ről 500-ra emelik, míg a privát szervereket szeptemberre várhatjuk.
No de mi a helyzet az ötödik fejezettel? A csendes-óceáni hadszíntérre fogunk evezni, melynek részeként megkapjuk Iwo Jimát, mint játszható pálya, illetve két további csatatér is érkezik majd, amik még titokban vannak tartva.
allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
Nem hittük volna, viszont a FIFA 20 kapcsán jött az EA Play legnagyobb meglepetése (még akkor is, ha egy-két órával előtte már bejelentették), miszerint bekerül az aktuális epizódba a Volta játékmód, ami kvázi a FIFA Street reinkarnációja. 3v3, 4v4 és 5v5 módokban is rúghatjuk majd a bőrt, sőt mi több, saját sztori módja is lesz a Volta Footballnak, amiben saját karakterünket terelgethetjük.
Ezeken felül dobálóztak a "Football Intelligence" névre hallgató feature-rel, amivel jóval precízebben lesznek vezérelhetőek a játékosok, illetve még a szabadrúgást is megkönnyítették egy kurzorral, hogy lássuk, hova lövünk éppen. A megjelenés szeptember 27-én várható PC-re, PS4-re és Xbox One-ra, valamint Switch-en is tiszteletét teszi egy olyan variáns, amiből hiányzik a volta Football. Az EA Access előfizetők már szeptember 29-én pörgethetik a játékot.
allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
A Madden NFL 20 kapcsán ami említésre méltó, az a karriermód jelenléte, amiben egy kollégista hátvéddel kezdjük a sztorit, míg egészen az NFL csúcsáig verekedjük magunkat. Ezenfelül több téren is újítás várható, precízebb funkciók, jobb irányítás, stb.
allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
Végül a napot a The Sims 4 zárta, amihez friss expanziót mutattak be, nevezetesen az Island Livinget, és egyenesen a trópusokra utazunk vele. Búvárkodás, kenuzás, homokvár építés, tiki bárok és megannyi más érdekesség az, amit szállít a kiegészítő, sőt még sellők is implementálva lesznek. A karakterszerkesztő paletta is ki lesz egészítve, hogy a napsütésnek megfelelően tudjunk öltözködni. Az Island Living június 21-én debütál PC-n, konzolokon júliusban.
allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
Összességében tehát ez volt az EA Play, ami összességében masszív csalódásnak tudható be, illetve maga a műsor is roppant mód összeszedetlen és túlhúzott volt. Reméljük, az E3 többi konferenciája ennél jobban fog elsülni...