Egy néhány perces - fáradtan egészen idegesítő és kellemetlen - csúszás után az EA Play előadást - egészen családias hangulatban - Andrew Wilson, a cég feje nyitotta meg, aki elmondta, hogy minden lesz az előadás során, amire számítottunk korábban, FIFA 17, Battlefield 1, Mass Effect: Andromeda és Titanfall 2 is.
Ennek fényében azonnal Vince Zampella, a Respawn Entertainment vezére váltotta emberünket a színpadon, aki naná, hogy a Titanfall 2-vel örvendeztetett meg minket, egészen pontosan egy kis többjátékos gameplay felvétellel, amelyet a PS4-es változatból csempésztek ki nekünk. Miután minden idő előtt kiszivárgott - még az egyjátékos trailer is -, ezért túl sok újdonság itt nem várt ránk, de azért itt is leírjuk, mélyebb játékmenet, egyjátékos mód és október 28-ra esedékes premieridőpont vár ránk.
Gyors váltással egy Madden NFL 17 trailer került levetítésre, majd miután vége lett, Peter Moore jelent meg a színpadon, aki néhány érdekes újdonságra hívta fel a figyelmünket. Hallhattunk a kompetitív játékmódok előtérbe helyezéséről, valamint egy számunkra teljesen közömbös bajnokságról is, amelyen egymillióan indultak el, de mára csak nyolc kiválóság maradt, akik be is mutattak nekünk. Ásítoztunk is rendesen.
Szerencsére azonban nem kellett sokáig bámulnunk az üres fejű focistákat, mert az addig Londonban zajló eseményt gyorsan átkapcsolták Los Angeles-be, ahol a Bioware embere, Aaryn Flynn, valamint a Mass Effect: Andromeda várt ránk. Emberünk mesélt pár mondatban a játékról, annak új karaktereiről, a Frostbite grafikus motor eddigi legjobb teljesítményéről, valamint egy olyan szabadságról, amiről eddig csak álmodhattunk a Bioware alkotásaiban.
Láthattunk a prezentáció során néhány röpke pillanatnyi gameplay felvételt is, amitől a szavunk is elállt, de aztán hiába vártunk valami nagy dolgot, valamiért már véget is ért a bemutató. Igen, csalódtunk. Nem kicsit, nagyon! Ami azonban jó hír, hogy már ősszel érkezik.
Újra Andrew Wilson került színpadra, és újra ásítozni kezdtünk a Play to Give program újdonságainak ismertetése során, de aztán még jobban összetörtünk, amikor ismét Peter Moore került a színpadra, hiszen tudtuk jól, hogy ebből csak FIFA 17 prezentáció lett. Így is történt, ezáltal egy kis visszatekintést követően megismerhettük a játéknak már a konferencia előtt leleplezett sztori módjához kapcsolódó főhőst, Alex Huntert, aki egy végtelenül visszataszító és unszimpatikus figura, aki már itt a színpadon túljátszotta, kvázi elrappelte a szerepét és a szövegét, amivel felvezette a korábban látott kedvcsinálót.
A helyzet aztán még tovább romlott, amikor Peter Moore néhány teljesen átlagos újdonság mellett a színpadra hívta José Mourinho-t - szintén benne lesz a játékban -, aki teljesen unottan előadta magát, még tovább rombolva ezzel a FIFA 17 nívóját... A helyzetet egy kicsit megmentette egy illetékes fejlesztő berobogása, aki végre épkézláb dolgokról is beszélt nekünk, így kiderült, hogy az újítások között okosabb mesterséges intelligencia, fejlettebb támadások, jobb labdakezelés és fizika, valamint új cselek is várnak ránk. Persze ezt így kábé minden évben megígérik nekünk...
Az izgalmasnak nem nevezhető pillanatokat követően Patrick Söderlund, a DICE egykori vezére, ma az EA egyik első embere lépett színpadra, és reménykedni kezdünk abban, hogy - főként lassan az előadás végéhez közeledve - valami nagy dolgok kerülnek bejelentésre. Be is jelentette rögtön az EA Originals programot, aminek a lényege az lesz, hogy a kisebb, független fejlesztőcsapatokat segítsék, hogy olyan alkotások készülhessenek a jövőben, mint az Unravel, mert amint ő fogalmazott, a játékfejlesztés igazán nehéz dolog.
Érdekesség, hogy az EA a program részeként elkészült játékok kapcsán minden bevételt (!) a fejlesztőknek ad majd. Az EA Originals égisze alatt elkészülő első játék a Fe lesz, amelyben az éjszakai erdő, a természettel való együttélés sajátosságait ismerhetjük meg csodálatos zenék, különleges látványvilág, és természetesen egy elragadó kaland társaságában, ami mellett egy szabadon bejárható erdő, illetve egy általunk írható sztori is vár maj dránk. Kaptunk trailert is!
Már-már majdnem meghatódtunk, amikor ismerős dallamok csapták meg a fülünket egy messzi-messzi galaxisból, a színpadon pedig egy sugárzó teremtmény, egy igazi csoda, Jade Raymond jelent meg, és már tudtuk, hogy végre elérkezett az EA Play csúcspontja. Miközben titokban szerelmet vallottunk, Jade bejelentette, hogy a DICE és a Motive készíti a Star Wars: Battlefront folytatását, miközben ismét hallottunk arról, hogy a Visceral Games egy akciójátékon melózik Amy Hennig oldalán. Kaptunk természetesen egy kis visszatekintést is az eddig megjelent Star Wars-játékok kapcsán, majd Jade váratlan elbúcsúzott, és azt kívánta, hogy az Erő legyen velünk.
Mi tagadás, óriási erőt kellett vennünk magunkon, hogy ezek után ne dobjuk ki a monitort a zárt ablakon, mert minden bejelentés nélkül levonulni a színpadról, az még egy ilyen szépség esetében is pofátlanság. Habár kaptunk egy a kulisszák mögé betekintést engedő videót, amelyen láthattuk, hogy miként készülnek az egyes Star Wars-játékok, de hogy pontosan melyeket és miket is láttunk, az nem derült ki. Voltak ugyan gameplay felvételek, képek és egyebek, de hogy pontosan melyik projekthez kapcsolódtak, az nem derült ki. Őrjöngtünk!
Miután visszatért Söderlund, már sejtettük, hogy a Battlefield 1 fog következni, aki meg is erősítette mindezt, méghozzá azzal az útravalóval, hogy az utolsó játékuk következik ma estére. Egy röpke szövegelés után aztán jött, amire egész nap vártunk - az alvás mellett -, mégpedig az extra látványos, ámde pofátlanul rövid Battlefield 1 trailer.
Ezek után hallhattunk néhány sokadrangú, mindemellett pedig kevésbé fontos információt a játékról - lesz rombolható környezet, dinamikus időjárás, nyár végén pedig nyílt béta -, miközben kikapcsoltak minket arra a helyszínre is, ahol az előadás után egy egyórányi livestream keretein belül mutatják majd be a rajongóknak a Battlefield 1 64 fős többjátékos módját. Aztán kiderült, hogy az előbb megvicceltek minket, lévén csak a trailer egy részét vetítették le, így kicsit mosolyra görbült a szánk, amikor megkaptuk a végleges változatot is.
Ezzel pedig véget is ért az EA Play előadása, ami óriási csalódást okozott a számunkra, hiszen egyetlen bejelentéssel szolgált a kiadó, az is egészen jelentéktelen volt, és hiába álltunk tátott szájjal a Battlefield 1 és a Mass Effect: Andromeda mozgóképek előtt, összességében akkor sem lettünk volna szegényebbek, ha nem tartottak volna prezentációt. Merthogy Star Wars bejelentés és konkrétumok nélkül ez a show olyan volt, mint a mákos tészta mák nélkül.