Az Overwatch fejlesztőivel beszélgettünk - exkluzív kérdezz-felelek!

2018. május 26.
72.1881
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
Május 22-én rajtolt el és június 11 éjfélig tart a monumentális Overwatch Anniversary 2018 event. Amellett, hogy fürödhetünk a rengeteg skinben, emote-ban, és a visszahozott szezonális Brawl-okban, egy újabb Free-For-All Deathmatch térképpel (Petra), illetve a játék Legendary Edition-jével is megleptek minket a készítők. Ezen évforduló végett a Blizzard egy exkluzív virtuális kerekasztal beszélgetést is rendezett, ahová a Game Channel is meghívást kapott, hogy külföldi kollégákkal vállvetve, leginkább a játék jövőjét illetően, kérdésekkel bombázhassuk két neves tagját az Overwatch csapatnak, Aaron Keller-t és Geoff Goodman-t.
Advertisement


Az Anniversary Virtual Press Conference néven illetett Q&A beszélgetésben a csapat két oszlopos tagja először felvázolta nekünk a játék eltelt két évét, annak mérföldköveit, majd pedig körkérdéseket tudtunk feltenni, amit az alábbiakban kérdezz-felelek leírás helyett a lényeget leszűrve cikkbe formáltam.

Az a néhány kétkedő, aki a fórumokon azon "igét" terjesztette, hogy nem fogja túlélni 2018-at az Overwatch, kénytelen lesz ízesítés nélkül lenyelni a nyers szavakat. Ugyanis a negyvenmillió játékos világszerte, akik lelkesedésüket napi szinten fejezik ki rengeteg "feedback"-kel és gyönyörű művészi alkotásokkal, a fejlesztői csapat lelkében olyannyira forrón tartják a lángot, hogy továbbra is teljes bevetéssel csinálják a jobbnál jobb tartalmi és esztétikai kiegészítéseket a játékhoz. Rengeteg megvalósulatlan terv vár még ránk, melyekhez hozzájönnek a játékosok ötletei is, így mindig van valami meglepi készülőben.

Az Overwatch Anniversary 2018 event, abból kifolyólag, hogy nem rendelkezik kőbe vésett tematikával, nagyszerű alkalom volt, hogy bemutathassanak olyan skineket, melyeket egyébként máshol nem tudtak volna, így nagyon valószínű, hogy lesznek még ehhez hasonló nagyobb ünnepségek, ahol megjelenhetnek olyan ötletek, melyeket nem lehet belesuvasztani a fix témával rendelkező szezonális event-ekbe.

A Pink Mercy a mellrák elleni küzdelemre hívta fel a figyelmet

A Pink Mercy a mellrák elleni küzdelemre hívta fel a figyelmet


Apropó event-ek: annak ellenére, hogy volt némi bizonytalanság és vádaskodás Mercy rózsaszínű skin-jével (amellyel a mellrák elleni védelemre hívta fel a játék a figyelmet) kapcsolatban, mégis nagy sikere volt ennek a jótékonysági eseménynek, ezért nagyon is elképzelhető, hogy több ilyenre is számíthatunk, és bár egyelőre nincs lefixálva még semmi, ez akkor is becsülendő és támogatandó.

Emellett az is nagyon dicséretes, hogy a "balanszolási" tevékenységek előrébb valóak, mint a karakterek történetei és a világban lezajlott események (találó példa erre Hanzo Scatter Arrow eltávolítása). Amellett, hogy egy szereplő történetét meg lehet változtatni (ahogyan azt a World of Warcraft előszeretettel teszi), simán ki lehet cserélni egy képességet egy másikra, mivel a játék során csak bizonyos számút tudunk egyébként is használni, és a csere még nem feltétlenül jelent eltávolítást.

A PvE játékmódok is szóba kerültek (mint a Retribution Event), leginkább a kivitelezési lehetőség terén, de egyelőre nem számíthatunk hosszú, szóló kampányra, csakis csapatjátékos küldetésekre. Nincs teljesen kizárva, hisz a dizájnerek egy sztori közlését leginkább egy játékban tudnák elképzelni, de úgy tűnik, hogy jelenpillanatban a képregények és a rövidfilmes animációk megfelelnek erre. Ez szomorú információ lehet azoknak, akik reménykedtek egy másfajta, új megközelítéssel készülő Overwatch spinoffnak.

Egy ideig még biztosan nem fogunk ilyet látni

Egy ideig még biztosan nem fogunk ilyet látni


A Game Channel kérdéseként merült fel, hogy manapság amikor a PUBG és a Fortnite is kisképernyőre vándorolt, várható-e telefonos verzió a játékból, vagy a másik nagy kérdés, lesz-e Nintendo Switch-es megjelenés. Azon kívül, hogy a készítők izgalmas projektnek tekintik bármely új platformra a portolás lehetőségét, nem kaptunk biztos választ, így bár elképzelhető, hogy valamikor terítékre kerül ez a téma, egyelőre viszont kénytelenek leszünk beérni a meglévő három platformmal.

Ugyancsak izgalmas volt hallani egy térképszerkesztő alkalmazás létrehozásának tervéről, melynek megvalósítása egy igazi mérföldkő lenne a csapatnak, hisz ez egy fantasztikus ajándék volna a rajongók számára. A szomorú oldala a dolognak viszont, hogy ez a munka túl sok időt és energiát emésztene fel, így egyelőre nem számíthatunk rá, de erőteljesen valószínű implementációról van szó, legalábbis erre engedett Aaron lelkesedése következtetni.

Stunlock meta: a Stun egy olyan játékmechanika, ami tehetetlenné teszi a célpontot bizonyos ideig, és ha több ilyen Stun képesség követi egymást, akkor a célpont nagyjából cselekvésképtelen állapotban pusztul el - érthető módon ezt kifejezetten gyűlölik a játékosok.

Perma CC: a Permanent Crowd Control rövidítése, mely a Stunlock-nak egy általánosabb meghatározása is lehet. Permanent = Állandó, Crowd Control = Tömegirányító - tehát a Stun is egy ilyen Crowd Control képesség, főleg, ha egyszerre több emberre ható képesség mellékterméke.


A jövőkép teljesen tiszta: az Overwatch tovább fejlődik

A jövőkép teljesen tiszta: az Overwatch tovább fejlődik


Végül, de nem utolsó sorban megemlítésre került egy szokatlan Blizzard tradíció: a "stunlock meta". Félő, hogy az Overwatch is bele fog esni ebbe a csapdába (a World of Warcraft és a Heroes of the Storm után), aminek az lehet a vége, hogy több drasztikus változtatás kell hozni, de szerencsére megnyugtattak minket, hogy ez a játékmechanika alapos megfigyelés alatt van. Ha elkanászodni látszódna a "perma CC" jelenléte, azonnal hozni fogják a "nerfhammer"-t, illetve bevezetnek olyan hősöket, képességeket, melyek képesek ellensúlyozni ezt.

A szűk egyórába ezek a kérdések és válaszok fértek bele, legalábbis azok közül, amiket még nem ismerhettünk. Egy biztos: fergeteges jövő áll még az Overwatch előtt. Állandó a kapcsolat a rajongók és a fejlesztők között, nagy a lelkesedés minkét oldalon, így, ha valamikor érdemes bekapcsolódni a nyüzsgésbe, most van a legjobb alkalom rá.

A most zajló ingyenes hétvége nagyszerű kedvcsinálóként szolgálhat, ami után csak hab a tortán (jókora hab mondjuk), hogy fél áron juthatunk hozzá az alap-, illetve a Legendary játékverzióhoz is.
Overwatch Anniversary 2018 event. Amellett, hogy fürödhetünk a rengeteg skinben, emote-ban, és a visszahozott szezonális Brawl-okban, egy újabb Free-For-All Deathmatch térképpel (Petra), illetve a játék Legendary Edition-jével is megleptek minket a készítők. Ezen évforduló végett a Blizzard egy exkluzív virtuális kerekasztal beszélgetést is rendezett, ahová a Game Channel is meghívást kapott, hogy külföldi kollégákkal vállvetve, leginkább a játék jövőjét illetően, kérdésekkel bombázhassuk két neves tagját az Overwatch csapatnak, Aaron Keller-t és Geoff Goodman-t. '>
11 hozzászólás

WarriorAutobot

6 éve, 3 hónapja és 19 napja

WoW!
Vannak jó dolgok akkor még ebben. mosolygó smiley
A pályaszerkesztőt nem hiszem hogy használnám (túl bénák lennének röhögő smiley ), de másokét szívesen megnézném. Fpleg olyanok örülnének ennek akik már korábban is csináltak valamilyen engine alatt pályát.

válasz erre

zender

6 éve, 3 hónapja és 22 napja

Kiváló kérdéseket tettetek fel! A válaszok már nem annyira tesznek boldoggá sajnos. Egy spinoff széritá nagyon szívesen látnék.

válasz erre

Mordorer

6 éve, 3 hónapja és 22 napja

Hú srácok, sokkal több ilyen cikket kérünk! Ezt rohadt jó volt olvasni, nagyon érdekes infók kerültek elő!

válasz erre

Tommy

6 éve, 3 hónapja és 23 napja

Az kár hogy nem lesz mobilra, a Switch kihagyása meg egyenesen butaság szerintem. De ők tudják, mi az irány. Nagyon jó volt olvasni ezt a cikket! mosolygó smiley

válasz erre

VaPe

6 éve, 3 hónapja és 23 napja

Térképszerkesztő rohadt jó ötlet, remélem megcsinálják!

válasz erre

Ronalddo

6 éve, 3 hónapja és 23 napja

Jó sok plusz infót megtudtunk, én erről a pink skinről nem is tudtam miért van. meglepett smiley

válasz erre

nefaria

6 éve, 3 hónapja és 23 napja

De kár hogy Switchre nem tervezik kiadni... szomorú smiley

válasz erre

petrovicsz

6 éve, 3 hónapja és 23 napja

Nagyon jól teszik hogy a balanszolást ennyire komolyan veszik. Rohadt lényeges, WOT-ot én pl ennek hiánya miatt hagytam abba.

válasz erre

Patrik94

6 éve, 3 hónapja és 23 napja

Na ebben voltak nekem érdekes infók, nagyon jó volt olvasni! mosolygó smiley

válasz erre

Direktor

6 éve, 3 hónapja és 23 napja

Mobilra pedig nagyon jó lenne! szomorú smiley Nagyszerű cikk! mosolygó smiley

válasz erre

Vidoros

6 éve, 3 hónapja és 23 napja

Nagyszerű cikk! Köszönjük!

válasz erre
Overwatch
6.799 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja