Az F1 játékok jelene és jövője - kerekasztal beszélgetés Lee Mather-rel, az F1 játékok direktorával

2020. május 17.
72.9031
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
Hamarosan érkezik az évről évre egyre jobb Formula 1 játék következő etapja, ami idén értelemszerűen a 2020-as szezonnal foglalkozik, amely valljuk be, a vírushelyzet miatt finoman szólva is vérszegény. Ennek ellensúlyozásaként fog érkezni a játék, a Codemasters ugyanis apait-anyait belepakolt az új iterációba, amely számtalan újdonságot, frissítést és javítást hoz majd a júliusban érkező F1 2020-ba. A magyar játékmagazinok közül a Game Channel egyedüliként vehetett részt egy virtuális kerekasztal beszélgetésen az F1 játékszéria direktorával, Lee Mather-rel, amelyben a széria jelenéről és jövőjéről beszélgettünk!


Ha még nem volt szerencsétek az F1 2020 előzeteshez, itt tudjátok pótolni a hiányosságot. Érdemes átfutni a cikket, ugyanis a diskurzus során leginkább a játékban felbukkanó újdonságokról, változtatásokról, illetve a franchise jövőjéről esett szó.

Mivel a beszélgetés online zajlott a jelenlegi helyzet miatt, ezért sajnos nincsenek saját fotóink Lee-ről és a környezetről, a kérdéseket pedig többen tettük fel, így az alábbiakban nem csak a Game Channel kérdéseit helyeztük előtérbe, hanem inkább a jelenlévő kollégák és saját kérdéseinkre adott érdekesebb válaszokat.

Kérdés: Rengeteg kérdés merült fel a "My Team" játékmóddal kapcsolatban, melyek közül kiemelkedett egy, mely a realizmussal volt kapcsolatos. Értelemszerűen az F1 játékok mindig is szorosan követték a való életben történő eseményeket, valóságos szponzorokat, szereplőket; mekkora szabadságot fogunk kapni a játék során?

Lee Mather: Kulcsfontosságú volt számunkra, hogy létező motorgyártó cégekből, F2-es pilótákból válogathassunk a játék megkezdésekor, és úgy rakhassuk össze a kocsinkat, a pilótaruhát, úgy ahogy szeretnénk, csakhogy ezek mind pénzbe kerülnek. A szponzorok hozzák a legelső nagy pénzalapot, azonban ezek mind fiktív cégek a játékban, ugyanis a valóságosak szigorú irányelveket tesznek le a logóik használatát illetően, ezért több létező cég nem feltétlenül szerepelhet egyszerre egy felületen, vagy akármilyen színben, de a fiktív szponzoroknál nem lép fel ilyen megszorítás.

Kövesd a fehér nyulat mi? Mégis milyen fehér nyulat?

Kövesd a fehér nyulat mi? Mégis milyen fehér nyulat?


A játék nemcsak a keménykötésű F1 rajongókat célozza, végre, hanem azon játékosokat is, kik nem feltétlenül ismerik ezen autóversenyzés eldugott (vagy épp akármilyen) titkait. Ez a "Casual" vezetési opcióban merül ki. Rákérdeztünk, hogy milyen változtatásokat kellett eszközölni az irányításon, hogy mind a "hardcore" fanatikusok és az egyszerű játékosok is jól szórakozhassanak?

Az idén, hála a VGP-n résztvevő sok F1-es pilóta visszajelzésének, a kerékgumik estek át nagy újításon, válaszolta Lee. A tapadás, a féktáv és gumik nyomásának javulása egy jobb vezetési élményt nyújtanak, melyekhez hozzájön a különféle apróbb, nehezen fejben tartható rendszerek automatizálása, mint az üzemanyag keverés, az ERS és a DRS. Azonban a "Casual" irányítás rengeteg fizikai hatást is megváltoztat a játékban, kezdőbaráttá téve így az élményt.

Nehéz volt tökéletesen bekalibrálni például a kanyarodás segítőt; el tud vezetni minket perfektül a pályán, de nem ez nem igazán szórakoztató. Ám ha csupán minimális noszogatással teszi ugyanezt, az már azért jobb. Azonban mi van, ha találkozunk egy másik versenyzővel, akit jobbról akarunk kikerülni, de az irányítást segítő AI balra szeretne menni? Rengeteg ehhez hasonló változtatás miatt nem összeegyeztethető a "Casual" és a "Hardcore" rendszer.

A rajongókat megkérjük, másszanak vissza a CRT monitorukba.

A rajongókat megkérjük, másszanak vissza a CRT monitorukba.


Kérdés: Apropó AI, következő kérdésünk a vezetők mesterséges intelligenciájának fejlődését vette célba. Mire számíthatunk tőlük idén?

Lee: Az AI évről évre fejlődik; a tavaly megtapasztalt hatékony blokkolási és előzési technikák kaptak egy alapos élezést, illetve kikúrálásra került a merész kanyarodásra való hajlam is, mely miatt sokszor történt koccanás. Továbbá az ERS rendszer "Push to Pass" gombját is hozzánk hasonló módon tudják majd használni.

Az F1 Virtual Grand Prix idei szezonjáról is sok szó esett, lévén, hogy a járványhelyzet miatt ez az egyetlen módja, hogy láthassuk kedvenc versenyzőinket a pályákon. Látni fogjuk-e az új játékot már a 2020-as szezonban? Mr. Mather szerint nem, ugyanis, annak ellenére, hogy a versenyzők és a nézők is minden bizonnyal nagyon értékelnék az új kocsikat és pályákat, egyelőre a játék véglegesítése, és kiadása a cél, anélkül, hogy az véletlenül rossz kezekbe kerülne.

Szánsájn! Bícs! Tücsök! Népművészeti cserépedény!

Szánsájn! Bícs! Tücsök! Népművészeti cserépedény!


Kérdés: Ha már VGP, arról kaphatunk-e némi információt, hogy mennyire tervezik reálisra csinálni az újabb játékokat? Mert például az F1 pilóták elővették a "Slipstream" effektust, ugyanis szerintük nem volt igazán valósághű.

Lee: A változtatások leginkább a kényelmesebb vezetés és a szórakoztatóbb játékmenet miatt történnek; nem a feltétlen valóságtükrözés a cél. A Codemasters egy játékkészítő csapat; természetesen bármikor fel lehet tolni a realitás mércét, de nem szabad ezt a játékélmény rovására tenni.

Kérdés: Az előzetesben írtunk a két újonnan megjelenő versenypályáról (Hanoi, Zandvoort); van e esély más újdonságokra pályák és kocsik terén? Esetleges klasszikusok visszatérnek-e?

Lee: Már két pálya elkészítése is rengeteg munkájába telt két dedikált csapatnak, azonban állandóan szóba kerül retró kedvencek visszahozása. Sajnos ameddig a játékosok visszajelzései azt mutatják, hogy a meglévő versenypályákon van mit dolgozni, addig inkább azt helyezik a prioritáslistájuk élére. Klasszikus autók terén a Schumacher nevéhez szorosan kötődőek jelennek majd meg a Deluxe Edition-ben (Jordan 191, Benetton B194, B195, Ferrari F1-2000).

Az én világom? De akkor miért érvénytelen a köröm? Mármint az enyém.

Az én világom? De akkor miért érvénytelen a köröm? Mármint az enyém.


Kérdés: Várhatóan idén fognak megérkezni a Sony és a Microsoft next gen konzoljai; kapunk-e külön verziót rájuk az F1 2020-ból, vagy várnunk kell majd a következő játékra, emellett lesz-e esetleges Switch-es kiadás, VR, illetve "Cross Play" opció?

Lee: Jelen pillanatban Xbox One-ra, PS4-re, PC-re és Stadiára koncentráltunk. Már az osztott képernyő implementálásáért is küszködnünk kellett, ráadásul egy olyan grafikai és fizikai komplexitással rendelkező játékot, mint az F1 nem igazán lehet VR-ra átvinni. A "Cross Play" egy nagyon sűrűn tárgyalt dolog, már történtek tesztelések is, azonban szinte kizárt, hogy idén ez bekerüljön a játékba.

Kérdés: Mivel a Codemasters még jó néhány évig fog játékokat csinálni az FIA-nek (Nemzetközi Automobil Szövetség), következő kérdésünk a Formula E-t vette célba. Van rá esély, hogy elektromos kocsikkal száguldozhassunk a közeljövőben?

Lee: A cég értelemszerűen, autóverseny játékokat készít, ezért sokat beszélnek más egyesületekkel a különféle motorsportokról. Szerintünk a Formula 1 és a Formula E között nincs igazán szoros kapcsolat, de üzleti szinten állandó a diskurzus a motorsport bármilyen formájáról, ezért semmi sincs kizárva.

Azok a zöld nyilak nagyon jobbra vannak... de miééééééért?

Azok a zöld nyilak nagyon jobbra vannak... de miééééééért?


Kérdés: A minőségellenőrizés nagyon az előtérbe került, hála a VGP-nek; a legkisebb hibára is azonnal reagálni kell. Hogyan változik ilyen téren az új játék?

Lee: Egy hatalmas, komplex játékról van szó, ezért egy szigorú ellenőrzési folyamaton kell átesnie, mely magába foglalja a Sony és a Microsoft az online játékkal kapcsolatos vizsgálatait is. Az elkövetkező hetekben, tizenharmadikával kezdődően, bétatesztelés fog zajlani, továbbá a megjelenést követően, mint tavaly, egy dedikált csapat fog a felbukkanó hibákkal, illetve az új tartalmakkal foglalkozni.

Végezetül egy kissé komolytalan kérdéssel traktáltuk a kedves játék direktort; mit szólnának a visszafelé vezetés ötletéhez? Mekkora kihívás lenne ezt megvalósítani? Lee, amellett, hogy elismerte, a kollégái is csinálnak ilyen komiszságot olykor-olykor, nem látta kizártnak ennek a bevezetését, ha lesz rá igény. Egyedül a bokszutcának és büntetőrendszernek, meg esetleg a rajtvonalat kellene némi változáson átesnie.

Az egy órás beszélgetés, mint minden szórakoztató dolog, nagyon hamar elröppent. Egyetlen dolgot tehetünk: nem túlságosan forgolódni azokon a tűkön, amin ülünk (én legalábbis biztos); túl messze az a július 10. Ezúton szeretnénk nagyon szépen megköszönni a Codemasters-nek és a játékot forgalmazó Magnew-nak, hogy részt vehettünk ezen a beszélgetésen; hamarosan újra találkozunk a versenypályákon.

Ha biztosítani szeretnéd saját példányodat, már most megteheted, ha előrendeled a Play 24/7 webshopból.
8 hozzászólás

bekecs

2 hete és 1 napja

Nagy élmény lehetett személyesen beszélni azzal az emberrel aki tulajdonképpen mindenben felelős egy ilyen szériáért. Köszönjük a beszámolót, nagyon érdekes lett!

válasz erre

Tommy

2 hete és 2 napja

Tök fura, hogy egy egy pálya ilyen nehéz feladat nekik. Én azt gondolnám hogy betenni egy klasszik pályát nem olyan nagy dolog. De hát úgy tűnik tévedtem.

válasz erre

Patrik94

2 hete és 2 napja

Stadiára nem értem, minek vesztegetnek bármennyi energiát.

válasz erre

Ronalddo

2 hete és 2 napja

Na igen, ez nem a Milestone. Látszik, hogy itt valóban úgy dolgoznak a játékon, ahogy kell, nem csak fossák magukból az újabb részeket.

válasz erre

Gólem

2 hete és 2 napja

Azt jó olvasni, hogy ennyire adnak a rajongók véleményére.

válasz erre

Direktor

2 hete és 2 napja

De ****a kis interjú. Igen klassz kis háttéranyag, sokkal nagyobb kedvvel várom most már!

válasz erre

VaPe

2 hete és 2 napja

Imádom az ilyen backstage infós cikkeket. Ez a játék meg különösen jól fejlődik, úgyhogy még jobban érdekelt.

válasz erre

zender

2 hete és 2 napja

Nagyon érdekes cikk volt, köszönjük!

válasz erre
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

marco profiljagery1113 profiljaManiac profiljaAngryKnight profilja