Szellemirtók filmkritika

2016. július 28.
70.9151
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
marco profilja, adatai
marco
Amikor az első fecskék hozták a hírt, hogy új részt kap a legutóbb 1989-ben látott Szellemirtók széria, a rajongók egy szellemként reppentek fel, majd amikor kiderült hogy a címszerepeket nők játsszák, mindannyian kipukkantak mint egy lufi. Azt már előre lehetett borítékolni, hogy a film többek között a főszereplők nemi identitásának megváltoztatásával nagyon elkanyarodik Dan Aykroyd és Harold Ramis egykori elképzelésétől, de ezt még lehetett volna ellensúlyozni bármivel. És a hangsúly itt azon van hogy "volna".

Az utóbbi évek <s>egyik</s> legrosszabb rebootja a 2016-os Szellemirtók

Az utóbbi évek egyik legrosszabb rebootja a 2016-os Szellemirtók


A Szellemirtók franchise óriásira nőtt az évtizedek alatt, az első film '84 legsikeresebb filmje, és sok értékelés szerint egyben a nyolcvanas évek legjobb vígjátéka is lett, amit a második rész mérsékelt sikere sem csorbított. A film alapján több videojáték és rajzfilmsorozat is készült, a rajongók pedig várták a folytatást, leginkább a régi szereplőkkel, még akkor is ha közben pocakot eresztettek. Ez a lehetőség Harold Ramis 2014-ben bekövetkezett halálával végleg elszállt, de így is volt esély egy jó folytatásra.

Szellemirtók előzetes




Amikor Paul Fig megkapta a rendezői széket, a szereplők sorsa megpecsételődött: az arc képtelen női főszereplőkön kívül másokkal dolgozni, és bár míg az A kém vagy a Női szervek esetében ez nem okoz semmiféle problémát, egy felépített franchise esetében, ahol férfiak a főszereplők, igenis gondot jelent. Ezzel rá is nyomta a bélyegét a rajongók által várt új epizódra, lehetett tudni hogy nem lesz folytatás, hanem egy teljesen felesleges reboot szemtanúi lehetnek akik beülnek a filmre.

A történet szerint egy mellőzött szállodai karbantartó ráeszmél hogy ő a világ legnagyobb meg nem értett zsenije, és hipphopp épít egy berendezést ami visszahozza a szellemeket. Ezzel aztán többször több helyen rosszalkodik, minek folyamán az ektoplazma ellepi New York-ot, kisebb nagyobb gondot okozva ezzel a békés lakosság köreiben.

Az egyetlen értékelhető karakter régi ismerősünk. És még a szerepét is jól játssza.

Az egyetlen értékelhető karakter régi ismerősünk. És még a szerepét is jól játssza.


Szintén mellőzött és egyébként abszolút lúzer tudósok egy csoportja ráeszmél, hogy ők meg tudják fogni a szellemeket, ezért hát építenek mindenféle csapdákat meg fegyvereket, amikkel ezeket az elcsatangolt lelkeket vissza tudják küldeni oda ahová valók. Ezek kifejlesztését a legfőbb agy, az elképesztően irritáló, leszbikus hajlamokkal küszködő de azt soha ki nem nyilvánító Jillian Holtzmann (Kate McKinnon) sufnituninggal ripszropsz megoldja, néhány cső és pár huzal segítségével.

A csipet csapat vezére Abby Yates (Melissa McCarthy) és régi kolléganője, a mérhetetlenül bugyuta Erin Gilbert (Kristen Wiig) mellett feltűnik még a kötelező plusz egy fő, aki persze nem lehet más mint egy fekete bőrű, nagypofájú (anyukám lehúzlak a vécén vazeee) egyszerű munkás. A kötelező tiszteletköröket - női egyenjogúság, meleg hajlam, néger - tehát a produceri kör és a rendező gyorsan le is tudta, ehhez azonban hozzá kellett még csapni a világ leghülyébb szépfiúját, akit az aktuális falubikája Chris Hemsworth alakít Kevin, a recepciós szerepében.

Ez utóbbi egyébként az egyetlen értékelhető színész a filmben, egyszerűen zseniálisan alakítja a pontagyú cicafiút. A többi színész nem fogja Oscarral kitömni a klotyóablakot az alakítása miatt: az utóbbi évek legjobb komikája, Melissa McCarthy annyira meg van szeppenve a szerepben ahol egyszer sem mondhatja ki hogy b*zdmeg vagy hogy a jó k*rva anyádat, hogy abszolút elveszik benne.

Valószínűleg komikusi szerepei aljaként fog visszaemlékezni erre a förtelemre, amit ráadásul el is nyom a többi színésznő áldásos szerepe. Itt van például a szerelőzseni, a férfias jellemmel bíró Kate McKinnon, aki valami elképesztő erővel játssza túl a szerepét, amitől brutálisan idegesítő, és roppant kellemetlen karakterré válik, ráadásul folyamatosan szem előtt van.

Chris Hemsworth a tökhülye recepciós és a egyetlen színész a filmben, aki játszott is

Chris Hemsworth a tökhülye recepciós és a egyetlen színész a filmben, aki játszott is


Az egyébként is ügyetleneket játszó Kristen Wiig - aki mellesleg a kedvenc bénázónő szereplőm filmről filmre - még megmenthetné azt a posványt amivé a többi szereplő teszi a filmet, de sajnos nem jár sikerrel, mérhetetlenül lent kezdi a szerepét és ott is hagyja. Bár hozzá kell tenni, valóban kell színészi affinitás eljátszani ilyen gagyin valamit, amiért jár a pluszpont.

Patty Tolan (Leslie Jones) a folyamatosan szövegelő és lelőhetetlen, kötelező színesbőrű elem szájába próbáltak ugyan poénokat tenni, de sok csodát ettől se várjunk, mondjuk vele szemben az ember nem is állít nagy elvárásokat - nem egy túlfoglalkoztatott színésznő, leginkább sorozatszerepekben tűnik fel.

Az első 25 perc után már fészkelődik az ember, kezd a dolog egyre kellemetlenebbé válni. A film nem szórakoztat, hanem vontatott, elnyújtott és egyszerűen kényelmetlen a megtekintése. Nézelődünk jobbra-balra hogy vajon más is így érez, és látjuk hogy igen, nem bennünk van a hiba. Az arcokra kiül a kifejezés, az a tipikus "mit keresek én itt" látvány. A bal oldalamon ugyan volt egy hölgy aki az első pillanattól az utolsóig visítva röhögött, feltételezem valami jóféle amfetamin hatására, mert ezt még a feliratok alatt is produkálta.

Ahogy az várható volt, cameo szerepben feltűnik mindenki az előző filmekből (Ramis kivételével persze), a gond ezzel az hogy minden egyes betoppanás kiszámítható, egyáltalán nem éri váratlanul az embert, így nem is éri el a kellő hatást. Az erőltetett és elképesztően szar poénokkal egyébként ugyanez a helyzet, még ha jók is lennének, akkor is kiszámíthatók, szinte az ember tudja mit fog mondani a következő pár másodpercben a színész.

Kate McKinnon ezzel a karakterrel visszafordíthatatlan agysejtpusztítást végzett a fejemben.

Kate McKinnon ezzel a karakterrel visszafordíthatatlan agysejtpusztítást végzett a fejemben.


Hangsúlyozom, a poénok ritka bárgyúk és abszolút nem ülnek. Nem a hímsoviniszta beszél belőlem amikor azt mondom, a csajok nevetségesek a szerepükben és ezt még tetézik azzal, hogy férfias poénokat adnak a szájukba. Az egy óra ötvenhat perc egy örökkévalóságnak tűnik, a jellegtelen karakterek, az unalmas "sztori", az elnyújtott és bárgyú jelenetek még az eredeti filmre történő sok utalás mellett sem képesek megmenteni életünk elfecsérelt száztizenhat percét.

Az utolsó negyed óra végülis nézhető. Tulajdonképpen ez az az időintervallum, amikor történik BÁRMI is a filmben. Ekkor már úgy van vele az ember, hogy kibírja még azt a kis időt, most már elszenvedi azt a sorcsapást amit az élet mért rá ezzel digitális fekáliával, hiszen lassan vége a kínszenvedésnek és lélekszakadva tudunk rohanni haza, hogy könnyek tengerében fürödve betegyük az eredeti klasszikus filmet a lejátszóba. Dan Aykroyd és csapata talán még meg tudja fékezni az agysejtjeinkben megindult pusztulást, igaz a retinánkba égett Kate McKinnon embertelenül bárgyú képét már az sem fogja tudni feledtetni soha.

Hogy valami jót is mondjak a filmről, meg kell említeni a CGI-t ami határozottan jól sikerült. Látszik hogy a srácok beleadtak apait-anyait, nem tudták hogy ZS kategóriához készítenek animációkat. A színek szemkápráztatók, a szellemek kék test - piros szem kombója ütős, az óriási lények, a hatalmas robbanások (na mondjuk ilyenből nem sok van) vagy épp New York nagytotálban határozottan jól fest.

A 3D szintén említésre méltó, mert pont attól nagyszerű hogy nem tűnik fel, viszont sokat dob a filmen. A proton nyalábok folyamatosan kicikáznak a vászonról, a szellemek is ki-ki kukkantanak, meg úgy az egész atmoszféra rendben van.

A franchise totális mélypontja, egy sorcsapás ez a két óra. De a CGI jó.

A franchise totális mélypontja, egy sorcsapás ez a két óra. De a CGI jó.


Nem írtam meg rögtön a film megtekintése után a kritikát, ki akartam űzni azt a rengeteg csúnya szót az agyamból, amit le szerettem volna írni, de akkor ugyanolyan vállalhatatlan lettem volna, mint a film maga. Pár óra alvás után, egy jó kávé mellett most inkább azt mondom, ha valamit érdemes kihagyni idén, akkor az a Szellemirtók. Ez a film a franchise megcsúfolása, annak totális mélypontja, és ebbe még a brutálisan szarul sikerült videojáték adaptációk is beleértendők.

A Szellemirtók kínosan szar film.
 

Szellemirtók filmkritika / Ghostbusters (2016)

Ez egy Uwe Boll film?
  • Műfaj: vígjáték
  • Hazai premier: 2016. július 28.
  • Rendezte: Paul Feig
  • Hossz: 116 perc
  • Szereplők: Melissa McCarthy, Kristen Wiig, Kate McKinnon
  • Forgatókönyv: Paul Feig
  • Operatőr: Robert D. Yeoman
  • Vágó: Melissa Bretherton
  • Zene: Theodore Shapiro
4
22 hozzászólás

WickedSick

6 hónapja, 1 napja

A Kate McKinnont szidó részeknél belül összetörtem

Marco te kegyetlen

válasz erre

miertkellettaregbevezetes

3 éve, 2 hónapja és 22 napja

Hentes írta:
Elég hülye ízlésed van. Ez egy rakás ****. A felénél majdnem kijöttem. Életem legrosszabb filmje volt, ezt nehéz alulmúlni.
Vígjátékra nevetni mennek az emberek és hát kb az egész mozi visított velem együtt = a film elérte amit akart = semmi gond nem volt vele.

válasz erre

Hentes

3 éve, 2 hónapja és 22 napja

miertkellettaregbevezetes írta:
Tegnap néztem meg moziba.Abszolút nézhető vígjáték volt nem értem a sok suttyót.

"Kate McKinnon ezzel a karakterrel visszafordíthatatlan agysejtpusztítást végzett a fejemben." Legjobb volt. Látszott rajta, hogy lubickol a szerepében
Elég hülye ízlésed van. Ez egy rakás ****. A felénél majdnem kijöttem. Életem legrosszabb filmje volt, ezt nehéz alulmúlni.

válasz erre

miertkellettaregbevezetes

3 éve, 2 hónapja és 22 napja

Tegnap néztem meg moziba.Abszolút nézhető vígjáték volt nem értem a sok suttyót.

"Kate McKinnon ezzel a karakterrel visszafordíthatatlan agysejtpusztítást végzett a fejemben." Legjobb volt. Látszott rajta, hogy lubickol a szerepében

válasz erre

Marduk

3 éve, 2 hónapja és 23 napja

5t3v3nk3 írta:
Értem, bár egy kritika mindig szubjektív nem? Most általában véve. Igaz igyekszik objektív lenni, de úgyse ért egyet mindenki mindennel..
Egy kritika objektív, mert szempontok alapján van kidolgozva. A különféle érzelmeket leszámítva, minden jobb kritika objektív.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

3 éve, 2 hónapja és 23 napja

[Tiltott felhasználó!]

zender

3 éve, 2 hónapja és 24 napja

5t3v3nk3 írta:
Hát én még nem láttam, és sok helyen mondjuk közepesre hozták, én ezt a bemutatót kicsit fan rage-nek érzem, de ez magánvélemény, lehet én is így fogom látni ha megnéztem. szigorúan DVD-n.
Ha valami akkor ez a kritika nem fan rage, hanem egy ***** korrekt írás. A külföldi lapokon kétféle review-t olvastam: 80% és 20%, a kettő között szinte semmi nincs.

válasz erre

marco

3 éve, 2 hónapja és 24 napja

5t3v3nk3 írta:
Hát én még nem láttam, és sok helyen mondjuk közepesre hozták, én ezt a bemutatót kicsit fan rage-nek érzem, de ez magánvélemény, lehet én is így fogom látni ha megnéztem. szigorúan DVD-n.
Pedig nem az, ez egy abszolút objektív vélemény. A végén egy kitekintéstől eltekintve sehol nem említem az eredeti Szellemirtók filmet, a film készítői pedig folyamatosan próbálják azt sulykolni a nézőbe hogy ez a Szellemirtók is az a Szellemirtók.

Egy kritikában nem engedhetjük meg azt a luxust hogy szubjektív véleményt fogalmazzunk meg, ha mégis így teszünk, arra külön felhívjuk a figyelmet minden esetben.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

3 éve, 2 hónapja és 24 napja

[Tiltott felhasználó!]

Marduk

3 éve, 2 hónapja és 25 napja

DNS írta:
Amúgy az is simán előfordulhat, hogy a szakma képviselői azért nem merték lehúzni ezt az izét, mert attól tartottak, hogy akkor szexistának és "politikailag inkorrektnek" bélyegzik majd őket
Gáz, hogy manapság már mindent megfertőzött ez a jelenség.

válasz erre

DNS

3 éve, 2 hónapja és 25 napja

DNS írta:
Hehe, én is pont azt néztem, hogy míg az IMDb-n jelenleg 54%-on áll a film, a kritikusok szerint (Metascore) 60%-ot (!) kapott. Olyat csak nagyon ritkán látni, hogy a szakma jobbra értékel egy produkciót, mint a "nagyérdemű", akkor is inkább drámák vagy művészfilmek esetében szokott előfordulni, amit a közönség általában túl elvontnak talál. Lehet, hogy itt tényleg valami turpisság van a háttérben, vagy egyszerűen arról van szó, hogy már a kritikusok ízlése sem a régi (aminek mondjuk már korábban is adták bizonyítékát).

Én ugyan még nem láttam a filmet, de nem is fogom egyhamar, legfeljebb majd a tévében
Amúgy az is simán előfordulhat, hogy a szakma képviselői azért nem merték lehúzni ezt az izét, mert attól tartottak, hogy akkor szexistának és "politikailag inkorrektnek" bélyegzik majd őket

válasz erre

DNS

3 éve, 2 hónapja és 25 napja

Imperator írta:
Valószínüleg lefizették a legtöbb kritikust, hiszen a metacriticen 60, rottenen 72%-on áll ez a borzalom, és a csomó "nagy" oldal is 6 pont fölött értékeli. Engem nem győzött meg, haverom aki nagy GB rajongó, hogy ez a film hulladék, egy-két pillanatot eltekintve. Én biztos nem fogom megnézni, főleg hogy már a főszereplők is irritálnak, és nem a nemük miatt.
Hehe, én is pont azt néztem, hogy míg az IMDb-n jelenleg 54%-on áll a film, a kritikusok szerint (Metascore) 60%-ot (!) kapott. Olyat csak nagyon ritkán látni, hogy a szakma jobbra értékel egy produkciót, mint a "nagyérdemű", akkor is inkább drámák vagy művészfilmek esetében szokott előfordulni, amit a közönség általában túl elvontnak talál. Lehet, hogy itt tényleg valami turpisság van a háttérben, vagy egyszerűen arról van szó, hogy már a kritikusok ízlése sem a régi (aminek mondjuk már korábban is adták bizonyítékát).

Én ugyan még nem láttam a filmet, de nem is fogom egyhamar, legfeljebb majd a tévében

válasz erre
12a(z) 2 -ből
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Maniac profiljaHellblade profiljaMarduk profiljababem profiljagery1113 profiljaWarriorAutobot profilja