Johnson és Jason Statham esetében viszont nem akadt ilyen fennforgás, így nem volt akadálya, hogy párosuk külön kalandot kapjon. Kétségtelen, hogy a két keménykötésű színész, illetve Hobbs és Shaw karaktere között létezik valamiféle tesztoszteronfűtött kémia (rossz az, aki rosszra gondol), amit ki lehetett aknázni oly módon, hogy az akár még jól is elsülhetett. Ehhez persze nem ártott, ha a film oly módon illeszkedik a franchise-ba, hogy közben valamennyire egyedi tud lenni, illetve nem csak a két főszereplő közötti poénkodásból áll, hanem valóban szól valamiről.
Az amerikai Diplomata Biztonsági Szolgálat ügynökeként tevékenykedő, kislányát egyedül nevelő Hobbs (Johnson) és az egykori brit elit kommandós, ám immár törvényen kívüli Shaw (Statham), habár kényszerűségből dolgozott már együtt, első találkozásuk óta folyamatosan osztogatta egymásnak a pofonokat és a beszólásokat. Azonban bármennyire is leszólják a másik tudását, szokásait és módszereit, ezúttal kénytelenek félretenni a rivalizálást egy rendkívül erős és veszélyes, közös ellenség legyőzésének érdekében.
Brixton Lore (Idris Elba), a kibernetikailag felturbózott anarchista és emberei mindenáron meg akarnak szerezni egy alattomos biofegyvert, melyet Shaw MI6-nél szolgáló húga, Hattie (Vanessy Kirby) védelmez. A nő azonban igencsak szorult helyzetbe kerül, és a két nagymenő segítsége mellett nem kevés bátorságra és egy jó tervre is szüksége lesz ahhoz, ha meg akarja menteni az emberiséget egy újabb őrült mészárlástól és egy igencsak sötét jövőtől...
A sztori maga ugyan igencsak klisészerű, ám tény, hogy megvan benne a Halálos iramban-filmek három fő alappillére: menő verdák, kemény bunyók, na és nyilván a család. A dolgokat persze itt is ugyanúgy túltolják, vagyis irreális akciózásból sincs hiány, ám eme spin-off szerencsére még kevésbé veszi komolyan saját magát, mint a fősodor egyes részei.
Habár az alkotók bedobnak egy-két próbálkozást velősebb témákkal kapcsolatban, mint amilyen például a fenntarthatóság, a modern terrorizmus vagy a média manipulációjának problematikája, ennek ellenére végig nyilvánvaló, hogy a hangsúly nem erre, hanem sokkal inkább a humorra helyeződik.
Annak a komolysághoz viszonyított aránya nagyjából rendben is van, és a poénok többnyire jók vagy vállalhatók - kivéve, amikor feleslegesen túlnyújtanak egy-egy kínossá váló jelenetet vagy amikor túl sok az olyan típusú szöveg, hogy kinek nagyobb a micsodája.
Ennek ellenére Johnson és Statham párosa továbbra is jól működik, bár az kérdéses, mennyi potenciál akad még az őket középpontba állító történetekben. Az mondjuk nem baj, hogy Shaw húga, Hattie itt valamelyest közéjük ékelődik, ami kicsit érdekesebbé teszi a kettejük közötti dinamikát és interakciót.
Vanessa Kirby viszont annyira dögös és belevaló, hogy általában még azt is képes feledtetni velünk, hogy a karaktere eléggé elnagyoltra sikeredett. Idris Elba hasonlít hozzá olyan szempontból, hogy újfent meglehetősen sablonos antagonistát alakít, de legalább bír egy kevés mélységgel a figurája, a színész karizmája pedig megmenti azt a totális érdektelenségtől.
A sztori pedig, még ha nem is nagy szám, arra alkalmas, hogy kibővítse a két protagonista háttértörténetét, így az ő esetükben picit talán még jellemfejlődésről is beszélhetünk. Ezáltal a Hobbs és Shaw lényegében sikeresen hozzáad valamit a Halálos iramban franchise-hoz, miközben egész kellemes szórakozást nyújt, az agykikapcsolós fajtából. Ennél többet pedig aligha lehetett várni tőle...
Halálos iramban: Hobbs és Shaw / Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw (2019)
elég csak egy nachos, köszi- Műfaj: Akció
- Hazai premier: 2019. augusztus 01.
- Rendezte: David Leitch
- Hossz: 135 perc
- Szereplők: Dwayne Johnson, Jason Statham, Idris Elba, Vanessa Kirby, Helen Mirren
- Forgatókönyv: Chris Morgan, Drew Pearce
- Operatőr: Jonathan Sela
- Vágó: Christian Wagner, Elisabet Ronaldsdottir
- Zene: Tyler Bates
- IMDb: 6806448
- Gyártó: Universal Pictures
- Forgalmazó: UIP-Duna Film
- Honlap: www.halalosiram.hu