Warhammer 40,000: Space Marine. Legyél te is űrgárdista!

2012. június 29.
44.4141
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Neurotic profilja, adatai
Neurotic
Az űrgárdisták embernek születtek, de megannyi műtéti beavatkozás után amelyek közé tartozik a második szív beültetése és olyan szerveké amik erősebbé, ellenállóbbá teszik már nem egyszerű ember. Csontjaik növekedése is átalakult így 2 méternél magasabbra nőnek. Nehéz és díszes páncélt hordanak és lábuk alatt megremeg a föld.

/>
Warhammer 40,000: Space Marine. Legyél te is űrgárdista! - 1. kép


Ezt a játékot anno izgatottan vártam és nem is csalódtam benne. A Warhammer univerzum engem mindig is érdekelt, de egészen eddig a játékig nem készült olyan alkotás amelyen keresztül betekintettem volna ebbe a világba.

Warhammer 40,000: Space Marine. Legyél te is űrgárdista! - 2. kép


A történet egy romos gyárbolygón játszódik amire azért érkezünk mert az Orkok rá akarják tenni a kezüket egy nagy erejű fegyverre. Szóval minden adott arra, hogy mészárlást rendezzünk és azt hiszem nem számít spoilernek, hogy bizony így is lesz. A játék egy tps hack&slash ötvözet ami annyit tesz, hogy egy hátulnézetes lövöldözést kapunk hadonászós, csapkodós harcrendszerrel vegyítve. Az irányítás itt egy kicsit talán fura is az elején, hiszen a közelített célzás a középső egérgombra hárul míg a kaszabolás a jobb egérgombé, de kézre áll és szerintem nem érdemes átállítani. Így szinte zökkenőmentesen váltogathatjuk a közelharcot a lövöldözéssel ami tökéletesen működik. Hihetetlen jól működik az Orkok kaszabolása. A közelharci és távolsági fegyverek váltakozása, a kivégzések és az egyéb kombók hozzájárulnak ahhoz, hogy az egész játék alatt élvezzük a harcot. Erre szükség is van, hiszen az egyjátékos mód nem is tartogat nekünk mást csak azt, hogy megyünk előre és írtjuk azt akit érünk. Bármennyire is jól sikerült azért ez egy idő után monotonná válhat így azt javaslom, hogy ajánlatos a single player mellett a multit is folyamatosan vinni, hisz egy egész más élményt nyújt.

Warhammer 40,000: Space Marine. Legyél te is űrgárdista! - 4. kép


A multiplayerben űrgárdisták és a Chaos harcosai mérik össze erejüket. Multis játémódokat tekintve nincs túl nagy választék: van Annihilation, egy tdm 41 ölésig megy; Seize Ground ami egyfajta domination mode. Pontokat kell elfoglalni egy pályán és azokat tartani. Később kiegészítővel érkezett hozzá még egy olyan mód, hogy egy pontot foglalva hatalmas monstrum bőrébe ... illetve belsejébe bújhat az egyik játékos akit mondhatjuk, hogy piszok nehéz megölni. Az ellenfél csapatnak mégis meg kell tennie, ha nyerni akarnak :D

A karakterek osztály alapúak. Van a Tactical aki nem túl nehéz fegyverzettel harcol, a Devastator (Chaosnál Havok) akinek strapabíróbb páncélzata és nehéz fegyverzete van és az Assault (Chaosnál Raptor) akinek viszonylag gyengébb távolsági fegyvere van, de cserébe jatpackel tud ugrálni a pályán és elég nagyot sebző közelharci fegyverekkel bír. Sajnos az egyik szívfájdalmam a multival kapcsolatban, hogy például lánckardot, vagy egyéb közelharci fegyvert csak az Assault osztály tud magánál hordani, a többieknek egyszerű combat knife jutott.

A különböző osztályokhoz különféle fegyverek és perkek tartoznak, és perkeket rendelhetünk a fegyverekhez is amiket a játékban való fejlődéssel oldhatunk ki. A háromféle osztályból elég sokféle kombinációt lehet kihozni a fegyverek és perkek kombinálásával. Ráadásul ami a játék egy érdekessége ezeket úgy is kipróbálhatjuk, hogy még nem oldottuk fel hisz ha valaki megöl minket választhatjuk azt, hogy az ő felszerelésével toljuk végig a következő halálig.
A multiplayer harc merőben eltér az egyjátékos módban lévő kaszabolástól. Fedezékrendszer nincs, viszont cserébe automatikus pajzs és élet regenerálódás igen ami aktiválódik, ha egy darabig nem sebeznek minket.

Említést érdemel a játékban lévő egyedi kinézet lehetősége. Akik jártasak a Warhammer világában már megszokhatták, hogy az űrgárdisták kinézete - és itt most főleg a színekre gondolok - elég rendesen személyre szabható. Külön színezhetők a pajzsok összes darabkái, a vállpántra még szegélyt is húzhatunk szóval csinosítani lehet a karakterünket rendesen. A játék során egyre többféle páncél darabot oldhatunk fel, de ezek annyira szerintem nem látványosak mint a szín, bár azért meg kell hagyni egy-egy darab tud érdekesen kinézni.

Warhammer 40,000: Space Marine. Legyél te is űrgárdista! - 3. kép


Külön alakíthatjuk a Space Marine és a Chaos katonánk külsejét, és akár több szettet is csinálhatunk amit váltogathatunk kedvünk szerint.

Warhammer 40,000: Space Marine. Legyél te is űrgárdista! - 5. kép


Említést érdemel még a játék coop módja is ami sajnos nem abból áll, hogy a küldetéseket játszhatjuk végig többed magunkkal hanem teremről teremre kell haladnunk és irtanunk együtt az Orkokat. Sajnos hiányzik az egyjátékos módban lévő kivégzés és a közelharcot sem nagyon lehet váltogatni a távoli lövöldözéssel lévén, hogy a multiplayer osztályokkal kell irtanunk a hordát.

Annak az apropójából született ez a kis leírás, hogy steam-en most 4.99 euróért juthatunk hozzá a játékhoz. Ezen az áron nagyon megéri úgyhogy aki csak egy kicsit is kedvet érez hozzá javaslom neki, hogy legyen ő is űrgárdista! :)

http://store.steampowered.com/app/55150/

Egy kis kedvcsináló videó (amit szinte biztos vagyok, hogy nem sikerül rendesen beillesztenem :))

Nézd nagyban ezt a videót!





Anno csináltam egy csoportot is akinek van kedve csatlakozni az ezen a linken megtalálja:
http://steamcommunity.com/groups/wsmh

Nem mondom, hogy túl aktív lenne, de talán egyszer össze tudunk hozni egy jó kis multiplayer gamet. FOR THE EMPEROR! :)
19 hozzászólás

Neurotic

12 éve, 9 hónapja és 23 napja

marco írta:
Persze stratégia mindenképp PC-n, ez alap. Viszont a stratégiai játékok 99%-a fut Linuxon, így a windózos játék már dől is kicsit!kacsintó smiley

Régen számomra is elképzelhetetlen volt, hogy pc-ről konzolra álljak át, de megtörtént. Anno a C64-ről Amigára váltás nem volt ilyen, mert hasonló volt a struktúra. De Amigáról PC-re pl már furcsább váltás volt.

Nekem a fontos az, hogy ha beteszek egy játékot, az menjen. Nincs időm beállításokkal ****akodni, szaggatások okát felderíteni, vagy hogy épp miért csak pukkanó hangot ad ki robbanás helyett a Soundblasterem.

Én a játékot úgy szeretem játszani, ha élmény, mindenféle gondok nélkül. És tényleg, menjen.

A pc-t (azon belül is csak laptopot, asztali gépem már sok éve nincsen) minden másra használom, munkára, böngészésre, zenére, stb... Filmezni nem szoktam rajta (iagazából zenét hallgatni sem), mert azt meg dvd-n, vagy blurayen, 127centin inkább...mosolygó smiley

Szóval számomra a konzol és a pc is céleszköz, előbbi játékra, utóbbi munkára.
Én pc-ről ps3-ra ... nem mondom, hogy váltottam, mert nekem remekül kiegészíti egymást a kettő. Az elsődleges mindig a pc marad. Szerintem fps játékokra még mindig ez a legjobb. Ráadásul a dx támogatás amire minden játék épül linux alatt nem túl jó ezért jó a windows. Azért ezeknél a játékoknál nem csak az számít, hogy elindul hanem az is hogy fut.

Szerintem annyira nagy szívás nincs a pc-vel. A mai driverek már úgy működnek, hogy felteszi az ember aztán állandóan frissül. Nem kell újat vadászgatni, sőt a steam-be is bele van építve az a funkció, hogy drivert frissít neked ha kell. Az meg, hogy kinek milyen hardvere van az már pénztárca függő, beállításoknál sem kell sokat szőrözni. Általában very low, low, medium, hight, very hight esetleg ultra beállítások alapból kiválaszthatók amiket a gép többnyire automatán be is állít.

Nekem amúgy több bosszúságot okoz a ps3, mert mikor bekapcsolom, hogy játsszak vele akkor kezd el frissíteni röhögő smiley A blu-ray diszkről meg lassabban tölt be a játék mint egy pc-re telepített. Mondjuk az igaz, hogy ahhoz előbb fel kell telepíteni, de a ps3-on is "telepíteni" kell a játékot, legalábbis a frissítéseket lehúzni netről.

Na azért a főszerkesztő és a blog szerzője jól szétoffolja ezt a topicot. Szégyelljük magunkat! Én már el is kedztem szomorú smiley mosolygó smiley

válasz erre

marco

12 éve, 9 hónapja és 24 napja

Neurotic írta:
Háború nem lesz mosolygó smiley Bár én nem teljesen értek egyet. A pc egy sokkal univerzálisabb eszköz a konzolnál. Ez utóbbi meg egy kifejezetten játékra kitalált céleszköz. Szerintem mindkettő tökéletesen alkalmas játékra, viszont dolgozni konzolon nem nagyon lehet röhögő smiley

A kettő teljesen más játékélményt nyújt. Másabb a nappaliban játszani hátradőlve kontrollerrel a kézben mint gép előtt ülve, de szerintem tökéletesen kiegészíti egymást a kettő. Pc-n szerintem sokkal jobb lövöldözős játékokat játszani mint konzolon. Bár lehet csak azért mert az egér + billentyűzet irányítás jobban kézre áll nekem mint a kontrolleres. Azért Killzone 3 szokott menni PS3-on és az sem rossz, de a két platformon fps-t játszani teljesen más. Nem is beszélve mondjuk azokról a játékokról ami elképzelhetetlen lenne kontrollerrel. Jó példa erre a Dota, vagy az összes stratégiai játék.

Igazából a nagy kérdés mindig az, hogy mivel akar az ember játszani.
Persze stratégia mindenképp PC-n, ez alap. Viszont a stratégiai játékok 99%-a fut Linuxon, így a windózos játék már dől is kicsit!kacsintó smiley

Régen számomra is elképzelhetetlen volt, hogy pc-ről konzolra álljak át, de megtörtént. Anno a C64-ről Amigára váltás nem volt ilyen, mert hasonló volt a struktúra. De Amigáról PC-re pl már furcsább váltás volt.

Nekem a fontos az, hogy ha beteszek egy játékot, az menjen. Nincs időm beállításokkal ****akodni, szaggatások okát felderíteni, vagy hogy épp miért csak pukkanó hangot ad ki robbanás helyett a Soundblasterem.

Én a játékot úgy szeretem játszani, ha élmény, mindenféle gondok nélkül. És tényleg, menjen.

A pc-t (azon belül is csak laptopot, asztali gépem már sok éve nincsen) minden másra használom, munkára, böngészésre, zenére, stb... Filmezni nem szoktam rajta (iagazából zenét hallgatni sem), mert azt meg dvd-n, vagy blurayen, 127centin inkább...mosolygó smiley

Szóval számomra a konzol és a pc is céleszköz, előbbi játékra, utóbbi munkára.

válasz erre

Neurotic

12 éve, 9 hónapja és 24 napja

marco írta:
Azért van elég sok natív Linuxos game!kacsintó smiley

De az alapszitu az, hogy szerintem a pc nem játékra való. Sosem volt az, maximum azzá lehetett tenni, de alapvetően egy munkaeszköz, legalábbis nekem. Volt idő, amikor játszottam rajta (C64, majd Amiga után), mert abban az időben ez volt játékra a legjobb alternatíva.

Alapvetően a konzolt tartom játékplatformnak. De nem akarok kirobbantani platformháborút.mosolygó smiley
Háború nem lesz mosolygó smiley Bár én nem teljesen értek egyet. A pc egy sokkal univerzálisabb eszköz a konzolnál. Ez utóbbi meg egy kifejezetten játékra kitalált céleszköz. Szerintem mindkettő tökéletesen alkalmas játékra, viszont dolgozni konzolon nem nagyon lehet röhögő smiley

A kettő teljesen más játékélményt nyújt. Másabb a nappaliban játszani hátradőlve kontrollerrel a kézben mint gép előtt ülve, de szerintem tökéletesen kiegészíti egymást a kettő. Pc-n szerintem sokkal jobb lövöldözős játékokat játszani mint konzolon. Bár lehet csak azért mert az egér + billentyűzet irányítás jobban kézre áll nekem mint a kontrolleres. Azért Killzone 3 szokott menni PS3-on és az sem rossz, de a két platformon fps-t játszani teljesen más. Nem is beszélve mondjuk azokról a játékokról ami elképzelhetetlen lenne kontrollerrel. Jó példa erre a Dota, vagy az összes stratégiai játék.

Igazából a nagy kérdés mindig az, hogy mivel akar az ember játszani.

válasz erre

marco

12 éve, 9 hónapja és 24 napja

Neurotic írta:
Hát linux alatt nem épp egyszerű játszani. Anno volt a wine, meg most a play on linux ami wine alapokra épül, de nem mondanám, hogy tökéletes megoldás. Linuxra meg viszonylag kevés játék íródik röhögő smiley
Szóval aki játszani akar pc-n annak kell a windows.
Azért van elég sok natív Linuxos game!kacsintó smiley

De az alapszitu az, hogy szerintem a pc nem játékra való. Sosem volt az, maximum azzá lehetett tenni, de alapvetően egy munkaeszköz, legalábbis nekem. Volt idő, amikor játszottam rajta (C64, majd Amiga után), mert abban az időben ez volt játékra a legjobb alternatíva.

Alapvetően a konzolt tartom játékplatformnak. De nem akarok kirobbantani platformháborút.mosolygó smiley

válasz erre

Neurotic

12 éve, 9 hónapja és 24 napja

marco írta:
Am neked a pc-s játék egyenlő winfossal?meglepett smiley

Most így olvasva ez jön le.mosolygó smiley
Hát linux alatt nem épp egyszerű játszani. Anno volt a wine, meg most a play on linux ami wine alapokra épül, de nem mondanám, hogy tökéletes megoldás. Linuxra meg viszonylag kevés játék íródik röhögő smiley
Szóval aki játszani akar pc-n annak kell a windows.

válasz erre

marco

12 éve, 9 hónapja és 24 napja

Neurotic írta:
Kicsit fura, hogy egy gamer oldal főszerkesztője nem játszik pc-n mosolygó smiley Na jó gondolom azért konzolon igen.
Am neked a pc-s játék egyenlő winfossal?meglepett smiley

Most így olvasva ez jön le.mosolygó smiley

válasz erre

csirkee

12 éve, 9 hónapja és 26 napja

röhögő smiley de jó a video! Hatalmas arc benne a sittes!

válasz erre

marco

12 éve, 9 hónapja és 26 napja

Neurotic írta:
Kicsit fura, hogy egy gamer oldal főszerkesztője nem játszik pc-n mosolygó smiley Na jó gondolom azért konzolon igen.
Mivel nem csak a főszerkesztője vagyok az oldalnak, hanem az üzemeltető cég, valamint egy fejlesztő cég tulajdonosa is, ezért igen kevés időm jut játékra, napi 18 órát dolgozom.mosolygó smiley

Épp ezért szeretem a konzolt, játék csak be, aztán hadd szóljon!mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 9 hónapja és 26 napja

De komoly leírást nyomtál róla!meglepett smiley

válasz erre

Neurotic

12 éve, 9 hónapja és 26 napja

marco írta:
Linux
Kicsit fura, hogy egy gamer oldal főszerkesztője nem játszik pc-n mosolygó smiley Na jó gondolom azért konzolon igen.

válasz erre

Vendég

12 éve, 9 hónapja és 27 napja

De jó kis leírás. Totál megjött a kedvem hozzá!mosolygó smiley

válasz erre

marco

12 éve, 9 hónapja és 27 napja

Neurotic írta:
Linux vagy OSX?
Linux

válasz erre
12a(z) 2 -ből
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja