Nemrég végigjátszottam a nem túl komoly, de számomra annál szórakoztatóbb Deadfall Adventures-t, most pedig egy újabb gyöngyszemre, az Unearthed: Trail of Ibn Battuta Episode 1-re bukkantam. Tettem is vele egy gyors próbát, ezt osztom meg veletek.
A történetről röviden annyit, hogy egy testvérpár, Faris és Dania Marokkóba utaznak, hogy kövessék a híres 14. századi muzulmán felfedező Ibn Battuta útját és közben értékes leleteket tárjanak fel. Ebben persze megpróbálja hátráltatni őket pár fegyver és régiségkereskedő gonosztevő.
Nem, nem tévesztettem el a játék címét és nem, ez nem egy eltitkolt Uncharted epizód. Az azonban kétségtelen, hogy a szaúdi fejlesztőgárda direkt törekedett a címhasonlóságra. Feltételezem abban reménykedtek, hogy így is meg tudnak téveszteni pár figyelmetlen játékost.
A grafika egy dolog a játékokban, nem árt, ha szép a játék, de a játékélmény szerintem fontosabb. Ennél a játéknál a kinézet nálam az elmegy kategóriába sorolható. Kifejezetten nem szép, de még nem is ótvar ronda. A gyengébb látványvilágért cserébe legalább nem kell izmos gép alá. Viszont sajnos azt kell mondanom, hogy a játékélmény is csak az ?épphogy elmegy? szintet üti meg, ez már nagyobb gond. Az viszont erősen meglepett, hogy belekerült a valamiféle 3D mód, amit ha jól sejtek a kék-piros lencséjű 3D szemüvegekkel lehetne előcsalni. Szemüveg híján tesztelni nem tudtam.
Maga a játék egyébként iszonyat silány minőséget képvisel. Nehézkes a mozgás, nem megfelelően viselkedik a kamera, nem minden helyzetben reagál a figura a lenyomott gombokra. A harcrendszer egyenesen botrányos. Fegyverrel még csak-csak lehet harcolni, viszont az ökölpárbaj az tiszta nevetséges. Nem üt normál egérklikkelésre, egy ideig tartani kell a gombot és csak akkor hajlandó. Az animációk is a béka feneke alatt vannak. Az akció részek mindig félhomályban, sötétben történnek, néha alig látszik az ellenfél és fényerőt természetesen nem lehet állítani a játékban. Fejtörő szinte nem is volt ebben az epizódban, inkább csak akció részek. Ha felmászunk egy épületre, egy láthatatlan fal meggátolja a leesést. És még biztosan tudnám sorolni, ha jobban belemerülnék.
Mivel ez a játék a sorozatnak csak az első epizódja, így viszonylag gyorsan, 1-2 óra alatt végigjátszható, nehézségi szinttől és a játékos ügyességétől függően. Sajnos ebben a pár órában főleg negatív tapasztalataim voltak, alig egy-két dolog tetszett. Ötletes volt pl. amikor a főhőst egy távirányítós kisautó segítette az előrehaladásban, azt lehetett ráirányítani bizonyos kapcsolókra. Ez a játékból maximum 1 perc. Illetve tetszett még a sivatagban quaddal menekülés, ami technikailag szintén gyatrán volt megoldva, viszont izgalmas volt. Emellett dicséretes, hogy rengeteg nyelv beállítható felirat szinten.
Szerencsére az egyetlen eset, hogy járművet kellett vezetni a játékban, (mert, hogy a quadot nem mi, hanem játékbeli húgunk vezeti) az éppen az epizód végére került. Ami nem is volt baj, mert ott már nem tudtam, hogy sírjak, vagy nevessek. Gyakorlatilag úgy közlekedett a jármű, mint egy dodgem, jobbra-balra kellett rángatni, de egyenesbe ritkán állt be. Emellett megfigyeltem, hogy a forgalomban résztvevő többi jármű textúráira nem fordítottak hosszabb időt és energiát, azoknak az autóknak a kerekei egyszerűen nem forognak, csak csúsznak az úton. Illetve a várost is úgy alkották meg, hogy újrahasználtak minden textúrát, nehogy már dolgozni kelljen rajta, tehát minden második sarkon ugyanazt látjuk, mint korábban. Üdv a 21. században.
Őszintén mondom, nem bántam, hogy itt vége is lett a nagy kalandnak. Az egész azért igazán szomorú, mert PC-n első körben a Steam nem is engedte kiadni a játékot, annyira botrányos volt. Csak később a ?javítás? után jelenhetett meg Gold Edition jelzéssel. El sem tudom képzelni milyen lehetett a korai kiadás. Nehéz szívvel mondom ezt, mert én igazán toleráns vagyok mindenféle játékkal szemben, de nem ajánlom senkinek ezt a címet. Aki mégis büntetni szeretné magát, annak PC-n közel 8Gb szabad helyre lesz szüksége. De aggodalomra semmi ok, már tervezik a PS4-es kiadást is.