Tiny and Big: Grandpas Leftovers

2015. március 27.
25.8971
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
totyak profilja, adatai
totyak
A Tiny & Big egy 3D ügyességi, puzzle-kaland játék, egyedi kézzel rajzolt, képregényszerű megjelenítésben, cell shaded grafikával. Alapvetően egy tanulmány projektként indult, amiből 2009-ben egy demo is megszületett Tiny & Big: Up that Mountain címmel. A projekt annyira jó visszajelzéseket kapott, hogy a fejlesztők úgy döntöttek, elkészítenek egy teljes játékot. Megalapították a Black Pants Studio-t és 2012-re el is készült a végleges játék Tiny and Big: Grandpa?s Leftovers címen.

/>
Tiny and Big: Grandpas Leftovers - 1. kép


A játék főszereplője Tiny, értelemszerűen az anti hős pedig Big. A történet egy érdekes, ősi romvárosban játszódik, aminek lakói föld alatt élő kis lények. Felettük és a város felett is az uralkodhat, aki megszerzi az alsónadrágot és a fejére helyezi. Igen, jól olvassátok, egy alsónadrág a korona, ami ráadásul mágikus erővel ruházza fel viselőjét. A gatya eredetileg Tiny birtokában volt, ő örökölte meg a nagypapától, de amikor a sivatagban autóbalesetet szenved, Big ellopja és elmenekül vele. A mi feladatunk az, hogy visszaszerezzük a gatyát és ezáltal elvegyük Big mágikus hatalmát.

Tiny and Big: Grandpas Leftovers - 2. kép


Szerencsére Tiny nem egy átlagos figura, több hasznos tárgyat is magával cipel az úton. Ilyen például egy lézer kés, amivel gyakorlatilag korlátlanul szétvághatunk mindent, így alakítva a környezetet olyan formájúra, ami kedvez számunkra a továbbjutásban. Van egy csáklyás kötele is, ezzel vontatni lehet a sziklákat, de egyébként Tiny maga is igencsak jó erőben van és nála jóval nagyobb tárgyakat is könnyedén arrébb lök. A harmadik tárgy pedig egy rakétapisztoly, amivel szintén a tárgyak gyors mozgatása oldható meg.

Tiny and Big: Grandpas Leftovers - 3. kép


Ezeknek az eszközöknek a használata igen nagy szabadságot ad a játékosnak. A pályák ugyan kötöttek, csak egy irányba lehet továbbjutni, de azon kívül a játékos dönti el milyen megoldást választ. Egy oszlopot kivágva használhatjuk azt hídnak, de akár az egész pályát romokba dönthetjük, ha az kedvez számunkra. Itt említeném meg, hogy feltűnően jól van megoldva a tárgyak fizikája. Nagyon élethűen omlanak össze a darabok egy-egy vágás után.

Tiny and Big: Grandpas Leftovers - 4. kép


A nagy szabadságnak azonban néha ára van. Előfordulhat, hogy olyasmit semmisítünk meg, ami nélkül már lehetetlen a továbbjutás. Ilyenkor jöhet a restart. Egy esetleges rossz döntés azonban nem jelenti feltétlenül azt, hogy a pályát elölről kell kezdenünk, szerencsére a fejlesztők checkpoint rendszert is beépítettek, így mindig a lehető legközelebbi pontról folytathatjuk. Erre szükség is lesz jó párszor, néha nem egyszerű a továbbjutás.

A játék előrehaladtával a pályák egyre nehezednek, egyre többször kell okosan alakítanunk a tájat. Több pályán keresztül vezet az út a végkifejletig és általában minden pálya végén jön egy harc, ahol Big-et kell legyőzni. Big ilyenkor varázserejét használva sziklákat dobál ránk, amik elől vagy megpróbálunk elugrálni, vagy a lézerkéssel aprítjuk őket. A játékmechanika miatt a történet alapvetően nem lett hosszú, mindössze pár óra alatt végigjátszható, elvégre egy indie játékról beszélünk. Amúgy is frusztráló lenne hosszú távon, ha folyamatosan ugyanazok a tevékenységek jönnének velünk szembe, hiszen a meglevő tárgyaink határt szabnak képességeinknek.

Tiny and Big: Grandpas Leftovers - 5. kép


A hangzásvilág is nagyon rendben van. A fejlesztők kis indie zenekarok zenéit rakták be alapként a pályákra, amiket menet közben, a pályákon elszórt kazettákként gyűjthetünk be. Ezekre szükség is van, egyrészt, hogy ne mindig ugyanaz a monoton hang szóljon, másrészt pedig zavaró lenne, ha csak a játék alap hangjai lennének hallhatóak. Mellesleg nincs szinkron a játékban, így a szereplők csak motyognak, gondolataik szövegbuborékokban jelennek meg.

Alapvetően nagyon rendben van a játék, talán a kamerakezelést tudnám kiemelni egyedül negatívumként. Velem sokszor előfordult játék közben, hogy a lézerkéssel gyorsan kellett volna reagálnom, de a kamera nem arra mozdult, amerre én az egeret vittem, így pedig halálra zúzott egy felém repülő szikla.

Tiny and Big: Grandpas Leftovers - 6. kép


Bár a játék már majd 3 éves, én még csak most találtam rá, miközben nagy unalmamban a Steam könyvtáram érintetlen zugait túrtam át. 10 Eurós árával szerintem a kifejezetten ajánlott kategóriába, hát még ha valami akcióban olcsóbban beszerezhető. Nagyszerű, pár órás szórakozást nyújthat kicsiknek és nagyoknak egyaránt.
3 hozzászólás

petrovicsz

9 éve, 10 hónapja és 6 napja

Be****ás ahogy kinéz!röhögő smiley Nagyon bejön!röhögő smiley

válasz erre

totyak

9 éve, 10 hónapja és 6 napja

wegh írta:
Egyértelműen tetszik! A Grow Home-mal is jól jártam múltkor, ez is hasonlónak tűnik. Jó iromány lett.
Köszönöm. Én csak jó játékokkal kezdek röhögő smiley

válasz erre

wegh

9 éve, 10 hónapja és 6 napja

Egyértelműen tetszik! A Grow Home-mal is jól jártam múltkor, ez is hasonlónak tűnik. Jó iromány lett.

válasz erre
 

kapcsolódó tartalmak

Nincsenek kapcsolódó cikkek.

 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja