Képzeljük el ezt a kilátástalan helyzetet és adjunk hozzá még egy jó nagy marék sötétséget, kilátástalanságot és magát a Megmagyarázhatatlant, így kapjuk meg a The Room című alkotás hátterét. Hősünk egy sötét szobában ébredve találja magát, ahol rejtélyes levelek várják egy ismeretlentől - valószínűleg egy tudóstól, akik szintén itt rekedt -, az egyetlen kiút a szobában lévő rejtélyek megoldása, így remélve a mielőbbi kijutást a szobából és a házból, mert ha a rejtélyes és ijesztő erők nem is, de az őrület előbb, vagy utóbb de biztos eljön értünk.
Maga a játék kategóriáját tekintve Escape alkotás és 3D puzzle kiváló kombinációja. Intuitív kezelhetőségét már a tutorialban elsajátíthatjuk, ami a még nagyobb beleélést hivatott segíteni. Tényleg mi fordítjuk el a kulcsot, nyitjuk fel a fedelet, vagy húzzuk ki a fiókot. Javarészt dobozokban fogjuk a kiutat keresni, viszont itt senki se egy ékszeres dobozra gondoljon, sokkal inkább egy többrétegű, komplex rendszerre. Mikor azt hinnék, hogy a doboz minden oldalát megfejtettük, akkor a mechanika beindul és elénk tárul a következő réteg, újabb rejtélyek sokaságát tárva elénk. Lévén ez egy viszonylag nehéz játék, időről időre segítséget ad a program, amolyan magunkban beszélős stílusban, hogy "Ez vajon mi lehet, mire lehet használni?". 3 darab segítséget nyújt a program, ha elakadnánk, az első még elég ködös, de az utolsó már kellően konkrét, hogy ne akadjunk el végleg, de azért ne is kapjuk meg a megoldást olyan könnyen.
Amitől igazán félelmetes lesz a The Room az a hanghatások. Igazi kísértet járta ház benyomását kelti, átszőve misztikummal és természetfelettivel. A valaha látott legfélelmetesebb atmoszférát teremtették meg a FireProof Games dolgozói, amiért külön köszönet jár nekik. Mondanom sem kell, minden mozdulat, fiók kihúzás, zár nyitás, fogaskerekek mozgása a lehető legélethűbb, a nyikorgó ajtóktól még most is kiráz a hideg, ha csak rájuk gondolok. A zene kissé mélabús, viszont kellően fokozza a titokzatos atmoszférát, kissé talán egy zenedoboz dallamaira emlékeztet.
A grafikát okkal hagytam a végére. A látványvilága a játéknak valami elképesztő. Éles textúrák, valósághű fizika és kiváló optimalizáció jellemzi a programot. Ami személyes kedvencemmé teszi az a steampunk beütés, szinte átjön a kijelzőn a gőz és a fém illata. Minden elem, doboz szinte megszólal, annyira részletgazdagon kivitelezett tárgyakat vonultat fel a The Room, hogy a kezeléssel együtt már szinte a saját asztalunkon érezzük a dobozt magunk előtt, és forgatjuk, hogy "Vajon ez a kulcs hova passzol?". A szépségnek ára van, iPhone 4-től felfelé fut csak a program, valamint iPad 2-től válik játszhatóvá.
Egyetlen negatívumként talán azt róhatjuk fel, hogy nincs profilkészítési lehetőség, ami egy ilyen addiktív játéknál könnyen vezethet vitához, hogy ki játszhasson rajta épp.
A 2012-ben megjelent app egy rakás Év Játéka díjat söpört be, olyanokat mint, a Game of The Year 2012 App Store díj, vagy a Unity Awards 2013, és ez csak két díj a 13-ból, amit a játék honlapján nyilvántartanak.
Mint minden jó dolog, semmi sincs ingyen. A The Room jelenleg 0.99 Euróért vásárolható meg mind az iTunesban, mind a Google Play áruházában. Ráadásként most az első pályát ingyenesen végig lehet játszani, és utána dönteni, hogy meg akarjuk-e vásárolni a teljes játékot. Életem egyik legjobb vétele volt a The Room, ami megjelenése óta új etalon a Puzzle és Escape játékokban. Mivel már a második része is megjelent és végig is játszottam, igény szerint arról is készíthetek egy ajánlót, ha igény lesz rá.
iTunes
Google Play
A kérdés a végére: Te miért kaptál legtöbbször szobafogságot? :)