The Bureau: XCOM Declassified kritika

2013. szeptember 01.
41.5261
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Sziky profilja, adatai
Sziky
"Réges régen, egy messzi-messzi galaxisban..." pontosabban 1994-ben piacra dobják az első X-COM játékot, rögtön három névvel is (UFO: Enemy Unknow, X-COM: UFO Defense és X-COM: Enemy Unknow), melyet a Mythos Games stúdiónak köszönhetünk, és amellyel egy fantasztikus szériát indítottak útjának.

Az új XCOM rész mely a The Bureau névre hallgat, szakít a hagyományokkal, és a klasszikus RTS-t egy TPS bőrébe ülteti (először FPS-nek indult), több kevesebb sikerrel.
A '60as években járunk, vagyis igen csak távol a 2012ben kiadott XCOM: Enemy Unknow című hihetetlen jó reboot-tól, főszereplőnk William Carter különleges ügynök aki társaival karöltve túlél, egy a semmiből jött UFO támadást. Itt kezdődik történetünk, ahol egy a szovjetek ellen létrehozott ügynökséget átalakítanak X-COM ügynökséggé.

Mint már említettem a játék TPS lövölde, abból is a taktikai vonalat akarták követni a készítők ( 2K Games - BioShock2) mely véleményem szerint az egyik legjobban elszúrt része a játéknak, de erről majd később.
Azért van egy kis eszük a 2K games-es srácoknak, sok mindent megtartottak az eredeti szériából melyek hozzájárulnak a játékélményén növeléséhez, és talán kicsit elfogadhatóbbá teszik a programot azok számára is akik a TPS besorolás láttán egyből lemondtak a játékról. Így az mindenképp elmondható a játékról, hogy nehéz! Jó, nyilván nem a legkönnyebb fokozaton, de a négy nehezségi szintből az utolsó kettő kellő kihívást nyújt a frissen monitor elé ült X-COM ügynököknek. A legkönnyebb nehézségi szintet kivéve ha valamelyik társunkat elteszik lábalól E.T. nagyszülei akkor bizony ő véglegesen halott marad és kereshetünk új tagot a csapatunkba. Joggal teszitek fel a kérdést, társak ? csapat? Bizony, ugyanis a The Bureau is megtartotta a társak szerepét, valamint az XP gyűjtést amiből a saját és csapatunk felszerelésén javíthatunk, szintlépéskor új képességeket oldhatunk fel, melyek meg kell hagyni jók. Látványosak, erősek, jól használhatóak. Azonban társaink jelentik a játék leggyengébb részét, ugyanis semmire sem jók, csak golyófogónak, az AI hihetetlen rossz, de nem csak nálunk, az ellenfél oldalán is. Hiába adok ki a parancsot, hogy te most menj oda, abba a fedezékbe valahogy mindig a leghosszabb úton jutnak el odáig melynek eredménye, hogy vagy el sem érnek a kijelölt helyig vagy csak súlyos károk esetén.Két küldetés között lehetőségünk nyílik az X-COM bázison mászkálnunk ahol beszélgethetünk csapatunk tagjaival, valamint elszórt levelekből, feljegyzésekből kicsit többet is megtudhatunk rólunk.

És itt lép be a következő nagy hiba, a történet, a kidolgozottság. Hihetetlen sablonos minden, gyakran zs-kategóriás filmeket idéz a játék. Gondolok itt az angolul beszélő idegenekre, arra hogy embereink cseppet sem lepődnek meg az idegen technológián, bizony nincs már a tavalyi Enemy Unknowban megszokott " hozz be fegyveralkatrészt a lelőtt idegenektől kivizsgálásra, és pár nap múlva használhatod" Itt egyszerűen csak felkapjuk és máris tudjuk használni. És nem csak a történet, a karakterek is. A kutatásait többre tartó doki, őrült mindent szétlőni akaró német katona, mind-mind egy alacsony költségvetésű film érzetét kelti, de ha még legalább filmszerű lenne! Ilyen gagyi átvezető videókkal rég nem találkoztam, minimális mimika és szájmozgás...förtelmes. És az egészet a füsttel próbálták eltakarni. Nem viccelek! Az ügynökségen nem találsz olyan embert aki ne dohányozna, így az össze helységet belengi egy fajta ködösítés mely a csúnya belsőtereket hivatott eltakarni. Egy-két küldetés alatt még néz is ki valahogy a játék, de inkább csúnya mint szép, maradjunk annyiban.

Maga a játékmenet sem hoz nagy újításokat a műfajba, a küldetések viszonylag nagy pályákon játszódnak, itt azonban nem Skyrimi mélységekben kell gondolkodni, inkább hosszú egy-egy pálya mint sem "nagy". Indulunk egy folyosón amiből kiérve egy nyitott aréna szerű részbe jutunk ahol lelövünk pár idegent majd tovább a következő folyosóra, abból pedig a következő arénába.

A The Bureau hivatalos besorolása szerint taktikai shooter, melyben visszaköszön a tavalyi XCOM játékban megismert fedezékrendszer (egy az egyben az enemy unknow-ból lett "átlopva"). Ez számomra azt jelentené, hogy a pályán elszórt fedezékeket használva bekerítéssel, hátba támadással, elterelést alkalmazva küzdjük végig magunkat a pályán. Ehez nem is nagyon kell semmi extra kivéve persze a jól működő AI-t, melyre már fentebb kitértem, hogy enyhén szólva nincs a helyzet magaslatán. A taktikai shooterből egy agyatlan bal egérgomb nyomogató lövölde lett, ugyanis hiába bújsz fedezékbe, hiába küldöd társaid az ellen oldalába, hogy onnan egy jól irányzott lövéssel leterítsen közülük egyet, míg a másik oldalról egy másik embered egy másik idegent, egyszerűen az AI miatt nem működik. A társaid minden ok és parancs nélkül kiugranak a fedezék mögül, az idegenek pedig fedezékről fedezékre szaladva egyszerűen csak rohamoznak téged.

Ezer és egy hibája van a The Bureau névre keresztelt XCOM játéknak, és kevés kiemelkedő tulajdonsága. Számomra hatalmas csalódás volt, főleg az előzetes trailerek, gameplay videók alapján. Régi fanatikusoknak semmikép sem ajánlom, kezdő ügynököknek is inkább a tavalyi részt.
Összességében közepes alkotást kapunk a pénzünkért, mellyel egyáltalán nincs megelégedve az ember, számomra egy 5 pontot a 10es skálán.

Pozitívumok:
- változatos pályák
- remek képességek
- nehéz

Negatívumok:
- buta AI
- csúnya grafika
- sablonos karakterek és történet
- rövid

Ennyi volt a móka mára, bezár Sziky mókatára.
Remélem teszik majd a tesztem, ha nem az se baj, úgyse olvasom el a negatív hozzászólásokat. ;)
7 hozzászólás

juhaszandor

11 éve, 6 hónapja és 18 napja

Tetszetős, főleg, hogy összegezted a lényeget a végén.

válasz erre

AngryKnight

11 éve, 6 hónapja és 18 napja

szép kis bloglet gratula röhögő smiley

válasz erre

Tardief88

11 éve, 6 hónapja és 18 napja

Jó lett,de a képek valóban hiányoznak.

válasz erre

mrxten

11 éve, 6 hónapja és 19 napja

ja és azt még elfelejtettem, hogy "Remélem teszik majd a tesztem, ha nem az se baj, úgyse olvasom el a negatív hozzászólásokat." szerintem egy teszt zárómondatának nem igazán így kellene "hangzania"

de ez csak magánvélemény

válasz erre

marco

11 éve, 6 hónapja és 19 napja

Ha beletettél volna pár képet, akkor száz százalékos lenne a bejegyzés, de így is kesztyűt érdemel!mosolygó smiley Jó lett!mosolygó smiley

"úgyse olvasom el a negatív hozzászólásokat"

Olvasd, abból sokat tanulhat az ember!kacsintó smiley

válasz erre

mrxten

11 éve, 6 hónapja és 19 napja

hát... én nem értek egyet a tesztel
szerintem igen jó játék lett
jól kidolgozott taktikus harcokkal és szuper atmoszférával
a grafikán picit még tényleg dolgozhattak volna, de összességében szerintem a játékélmény bőven feledteti ezt a hiányosságot

válasz erre

Nathria

11 éve, 6 hónapja és 19 napja

Remek teszt, pacsiztam.

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja