Retrozás: Homeworld széria

2014. április 20.
43.4261
Advertisement
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
DaNyEE profilja, adatai
DaNyEE
A Homeworld-ről már érett egy bemutató blog. Nem csak azért, mert az első RTS volt, amit kijátszottam, hanem mert az RTS műfaj sokat köszönhet a Homeworld-nek. Ugyanis ez volt az első teljesen 3D-s RTS. A játék (a kiegészítőlemezzel együtt) 3 epizódot élt meg. Az első epizód 1999-ben érkezett meg a Relic Entertainment gondozásában, majd 2000-ben megjelent a kiegészítőlemez Cataclysm néven. 2003-ban pedig megérkezett a teljes értékű folytatás a második rész személyében.



Retrozás: Homeworld széria - 1. kép



Homeworld (1999)

Az első rész bevezet minket a kiválasztott fajunk életébe. Két faj közt választhatunk: A Kushan és a Taiidan fajok között. A sztorira nincs kihatással, szimplán csak a hajók kinézetét kavarja meg, illetve felcseréli a fajok szerepét. Azonban akik ismerik a sztorit, azok tudhatják, hogy a készítők a Kushan fajt szánták főfajnak. Miután megválasztottuk a fajunkat, illetve a hajók festését, kezdetét veszi az első átvezető, ami bevon minket a történésekbe. Az átvezetők képsorait kézzel rajzolták. Ezek a fekete-fehér átvezetők nagyon hangulatosra sikerültek. A történet lényegében az általunk választott faj bolygóján, a Kharak-on kezdődik. Ez egy hatalmas sivatagos planéta, ahol folyamatosan zajlanak az expedíciók. épp egy ilyen expedíció során találnak meg egy ősi űrhajót, melyben egy galaxistérképet találnak, mely által kiderül, hogy a Kharak valójában nem az ő otthonuk. Egy erősebb birodalom kihurcolta őket anyabolygójukról, Hiigará-ról. A sztori a száműzöttek hazatérését követi nyomon, keresztül harcolva magunkat az elnyomó birodalmon.


Retrozás: Homeworld széria - 2. kép



A játék kulcstényezője az anyahajó. Ennek segítségével tudunk hajókat építeni, javítani. Az építkezéshez nyersanyagokra lesz szükségünk, amit nyersanyaggyűjtőgépekkel szerezhetünk be. Kutatni is lesz lehetőségünk, ehhez egy kutatóhajóra lesz szükségünk, illetve technológiára. Ezt a történet előrehaladtával fejlesztjük, vagy a Bentusi-tól vehetünk új technológiát. Persze, hogy az ellenséget hajtóművön billentsük szükségünk lesz egy ütőképes hajóhadra. Rendelkezésünkre állnak vadászok, korvettek, fregattok, meg csatahajók is. Használhatunk speciális egységeket, ilyen például a begyűjtő korvettek, melyekkel megszállhatjuk az ellenséges hajókat is. Használhatunk különböző taktikákat, formációkat az ellenség lezúzására. A hajóknak adhatunk önmegsemmisítés, leszerelés parancsokat is. Az egységeket az űrben 3D-ben mozgathatjuk, ezzel különböző taktikákat alkalmazhatunk az ellenségen. A Space-t lenyomva elérhetővé válik a Sensor Manager. Ez kvázi a térkép a játékban. itt nagyobb távolságba küldhetjük az egységeket, valamint átláthatjuk a pályát részletesen. A játék Multiplayer funkciója sajnos 2008 óta nem üzemel, de akiket megkérdeztem, azok szerint kifejezetten szórakoztató volt.


Retrozás: Homeworld széria - 3. kép



A grafika és a hangok a korhoz képest meglepően jól sikerültek. A második pálya zenéje szabályosan belém égett. IDE kattintva meg is hallgathatjátok. Egyszerűen élvezni az űr masszív ürességét, valamint, hogy valami biztos történni fog, valami rossz. Azonban az űr, a háttér egy idő után számomra kicsit üressé vált. Egyszerűen (ma már) nem hat annyira igazinak. Ennek ellenére a játék nagy élmény, arról nem is beszélve, hogy kritikai siker lett. A sikernek hála egy év múlva a Barking Dog Studios gondozásában megjelent a kiegészítő lemez, a Cataclysm.


Retrozás: Homeworld széria - 4. kép



Homeworld: Cataclysm (2000)

Az első rész eseményei után járunk 15 évvel. A száműzöttek visszatértek Hiigarára, a Taiidan birodalom pedig két részre szakad. A köztársaságiak békét kötnek Hiigará-val, a Birodalmiak pedig folytatják a támadást Hiigara ellen. A sztoriban egy bányász Kiith-et alakítunk. Várjunk csak! Mik azok a Kiith-ek? A Kiithek voltak a Hiigara-i klánok. Mindegyiknek megvolt a maga feladata. Ott volt például a Soban, ami egy harcos Kiith, a Maanan, egy nomád Kiith, A Nabaal, akik lényegében az iparosok, meg persze a Somtaaw, az említett bányász Kiith. A Hiigara rendszer határán épp zajlik egy birodalmi próbálkozás, amit Nabaal erők próbálnak visszaverni. Mi is becsatlakozunk, habár a mi hajónk, a Kuun-Lan, pusztán csak egy bányászhajó. Ebből persze a játék végére egy hadihajót faragunk. A sztori eleinte lényegében a birodalmi fenyegetés köré épül, majd szembekerülünk egy sokkal nagyobb, veszedelmesebb fenyegetéssel.


Retrozás: Homeworld széria - 5. kép



A játékmenet copy-paste az első részből, azonban a hajók megváltoztak. az osztályok persze ugyanazok, csak egyes hajók kaptak különleges képességeket. A kedvencem a Mimic, mellyel feltudjuk venni egy ellenséges hajó formáját, ezzel felfedezve a flottájukat. A nyersanyaggyűjtés még mindig fontos, azonban mintha a játék könnyebb lenne. Normál fokozaton sokkal egyszerűbb, mint az első rész. A grafikai motor ugyanaz, a hangulat még mindig nagyon jó, és a játék is kellemesen hosszú egy kiegészítőhöz képest. A játék sikeres lett, Metacritic-en agyon magasztalták, stb. A Relic és a Barking Dog Studios megmutatta, hogy kell Űrstratégiát készíteni, azonban a rajongók nagyon vágytak egy záróepizódra. A Relic tett is értük. Három év után megérkezett a második epizód, ami szerintem a legjobb darabja lett a sorozatnak.


Retrozás: Homeworld széria - 6. kép



Homeworld 2 (2003)

A Homeworld 2 várós cím volt. Persze nem a mainstream közönségnek, inkább a komolyabb RTS-ek rajongóinak. A játékmechanikában jó pár dolgot megváltoztatott a Relic, épp ezért azoknak is ajánlom a Tutorialt, akik az első részt és a Cataclysm-et is végigtolták. Már a Tutorial-ban szembesülünk azzal a ténnyel, hogy a grafika valami elképesztően sokat változott. De ez még mindig a "99-ben debütált Homeworld engine, igaz ennek az extrém mód tuningolt verziója. A hangulat még mindig nagyszerű, hála a hangoknak és a látványnak. A zene még mindig fantasztikus, emelem kalapom a zeneszerző előtt. Na de vágjunk bele a játékba.


Retrozás: Homeworld széria - 7. kép



Most nem választhatunk fajt, bár ez nekem nem is hiányzott. Ami viszont meglepett, hogy nem lehet nehézségi szintet választani. Ebből már adódik, hogy ez a játék már a komolyabb stratégákat szeretné megérinteni. A játék egyből felvázolja nekünk a helyzetet, kezdve a háttérismerettel. Annó régen megtalálták az első hiperűrmagot, mellyel lehetővé vált az intergalaktikus utazás, kereskedelem. szóval használta mindenki ezerrel... Később azonban kis fajunk a Kharakon megtalálja a második hiperűrmagot. Ennek segítségével pedig a száműzöttek hazatérhettek bolygójukra. Közben előkerül egy harmadik mag is, azonban ez Taiidan készbe kerül. Tehát adott 3 mag. Egy nálunk, egy a taiidan birtokában, az utolsó pedig a Bentuusi-k birtokában, akik az univerzumot járó bölcsek. Mikor már mindezt megemésztettük kiderül, hogy a Taiidanok beasszimlilálódtak egy Vaygr nevezetű, hatalmas haderejű, "nomád" fajhoz, melynek vezetője Makaan hadúr. Ebben a világban minden névben duplázzák a magánhangzókat? Mindegy. Makaan hódítgat, és kinézi magának a Hiigará-t. Ezt persze mi nem hagyjuk, és a nagy pusztaságban elkezdjük építeni az anyahajónkat, a "Hiigara büszkeségét". Közben persze becsúszik egy jóslat Sajuuk-ról, a nagy alkotóról, akinek ezt az egész fejlettségünket köszönhetjük. Persze Makaan tudja, hogy merre találja, épp ezért versenyt kell futnunk az idővel, hogy megmentsük Hiigaraá-t és elpusztítsuk Makaan-t.


Retrozás: Homeworld széria - 8. kép



Az első dolog, ami szembe tűnő, az a Taskbar, vagy kezelőfelület (ki hogy hívja) megváltoztatása. Külföldi magazinok kezelhetetlennek, szétszórtnak nevezték, ezzel pedig nem igazán tudok egyetérteni. szerintem egy jól kezelhető, átlátható Taskbar-hoz van szerencsénk, bár ez az én véleményem. A lényeg még mindig a hajóhadépítés, fejlesztés. Most már a kutatás is pénzbe kerül, amit a nyersanyaggyűjtők által összeszedett aszteroidákból finomítunk. A kutatás már nem csak új egységeket biztosít, hanem a meglevőket is tudjuk fejleszteni. Erre szükségünk is lesz, mert igencsak bekeményít a második epizód. Szerintem ez a széria legnehezebb darabja. Mondjuk ez nem csak a taktikánkon múlik, hanem gyakran azon, hogy milyen a flotta felépítése. Épp ezért érdemes tanulmányozni, hogy az egyes egységeket milyen hajók ellen érdemes bevetni. Ezeket akár csoportosíthatjuk is a könnyebb rendezés érdekében. Ami engem kifejezetten bosszantott, az az, hogy nem volt alkalmam a pályák végén gyűjtögetni, ugyanis azonnal a hiperűrben találjuk magunkat, amint a küldetést teljesítettük. Mondjuk sok esetben ez életmentő, de van pár pálya, ahol szerintem idegtépő. De nekem a negatívumok itt kis merültek. A Homeworld még mindig egy nagyszerű játékélmény, a sztori is érdekes, a hangulat pedig magával ragad. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg rajongói mod készült mindkét főepizódhoz, ezeket érdemes lecsekkolni.

Mondanom sem kell, hogy alig várom a Remastered Edition-t, valamint a Homeworld: Shipbreakers-t, amit egykori Relic-es arcok készítenek. A Shipbreakers tartja bennem a lelket az iránt, hogy ez a széria még mindig él, és nem jut arra a sorsra, amire a Nexus jutott rögtön az első epizód után. Akit érdekel a sorozat, annak ajánlom a kipróbálást, azonban, mintha csak úgy felszívódott volna az egész. A játékokat sem Steam-en, sem GOG-on nem lehet beszerezni. Épp ezért sajnos marad a várakozás a Remastered verzióra. Feltéve, ha nem tudod valahol boltban beszerezni. Manapság ezeket már fillérekért megtudod venni. RTS rajongóknak szerintem kötelező darab.
6 hozzászólás

Chop

10 éve, 9 hónapja és 17 napja

DaNyEE írta:
Próbáltam értelmet verni a fejedbe röhögő smiley
Nem jött össze röhögő smiley

válasz erre

DaNyEE

10 éve, 9 hónapja és 17 napja

Chop írta:
Emlékszem, kiskoromban még nekem tanítgattad ezt, hogy mit hogyan miért. A régi szép idők mosolygó smiley
Próbáltam értelmet verni a fejedbe röhögő smiley

válasz erre

Chop

10 éve, 9 hónapja és 17 napja

Emlékszem, kiskoromban még nekem tanítgattad ezt, hogy mit hogyan miért. A régi szép idők mosolygó smiley

válasz erre

zender

10 éve, 9 hónapja és 18 napja

Hatalmas játék, nagyon szerettem régebben! Pedig nem a kedvenc stílusom.

Ez egy szuper blog lett, van olyan jó mint egy cikk!

válasz erre

wegh

10 éve, 9 hónapja és 18 napja

Tényleg nagyon jó lett! Ez a széria meg is érdemelte mosolygó smiley

válasz erre

marco

10 éve, 9 hónapja és 18 napja

Ez egy NAGYON jó blog lett! Komplett leírás a szériáról. Le a kalappal! mosolygó smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja