Protozoli játéktesztjei: Might and Magic Clash of Heroes

2009. december 14.
44.4771
Advertisement
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Protozoli profilja, adatai
Protozoli
Üdv újra mindenki, sajnos bizonyos felsőoktatásbeli teendőim miatt kevesebb idő jut játékteszteket írni, de igyekszem, hoztam is egyet.



Protozoli játéktesztjei: Might and Magic Clash of Heroes - 1. kép



Mindig is szerettem azokat a játékokat, amiknek a nevében szerepelt a Might and Magic szó, mivel tudtam, hogy egy ilyen játékban nem lesz hiány mágiából, harcból, nemes lovagok és fantasztikus lények óriási csatáiból. Legnagyobb kedvencem a Heroes of M.a.m. sorozat, ami egy körökre osztott stratégia egy kis városfejleszetéssel, lénytoborzással és rengeteg csatával, de szerintem nem kell bemutatnom, mert nincs olyan ember, aki ne ismerné a sorozat valamelyik részét. Nagyon nagy játék/játékok
voltak a maguk korában, de még ma is, hála az újjonnan elkészített résznek, az 5-nek. A mostani tesztben szereplő Clash of Heroes az imént említett 5.részt veszi alapjául - lények tekintetében, akik leegyszerűsödve a Ds grafikára is nagyon királyul néznek ki. A játékmenetnek viszont köze sincs az elődökéhez, egy teljesen új, puzzle
harcrendszerű rpg játékról van szó, amiben sokkal több minden rejlik, mint első ránézésre gondolnánk.


Protozoli játéktesztjei: Might and Magic Clash of Heroes - 2. kép




Első pillanatok:
A játéknak először a trailerét láttam, ami nagyon megfogott, de legfőképp kíváncsivá tett. Láttam gameplay-es képeket, rövidebb videókat, de egyszerűen képtelen voltam elképzelni, hogy milyen is lehet a játék mechanizmusa. Kétségeim is akadtak azzal a félelmemmel kapcsolatban, hogy elrontsák a Might and Magic jó hírnevét, de azért reménykedtem, hogy nem így lesz, és tényleg egy méltó darabját kapjuk a sorozatnak.

A játék:
Miután szép lassan bejön a főmenü,(Heroes 5-ből kivett zene szól alatta, ami nagyon tetszett) 4 lehetőség közül választhatunk:
-Campaign: a fő játékmód (nekem 22óra volt, de erről majd később)
-Quick battle: gyors csata
-Multiplayer: többjátékos mód a ds wifin keresztül
-Tutorial: oktatójáték, ezt ajánlatos elöször megcsinálni, hogy legyen fogalmunk a játékról, de ha Campaign-t kezdünk, akkor felesleges, mert ott úgyis
végigmegyünk rajta a sztori keretein belül

Tutorial, avagy a játék mechanizmusa:
A legelső pozítív csalódás itt ért, miután végigtolva a tutorialt belekezdtem életem első igazi csatájába (egy Quick battle-be). Először választanunk kell egy hero-t, akik a lényeikben (mindegyik hős egy Heroes 5-ből ismert várat képvisel) és képességeikben különböznek.
A Campaign kijátszása nélkül csak az 5 fő hős közül van lehetőségünk választani, de ez később még 5-el bővül, tehát váranként 2 hero áll majd rendelkezésre.
Miután tovább nyomunk, jön egy érdekes dolog: a seregünk összellítása. Kedvenc lényeink ezúttal 3 típusba osztódnak szét:
-Legelsők az úgynevezett Core unitok: A core unitok a leggyengébbek a játékban, de végtelen számú van belőlük, tehát sosem fogynak el. 1 helyet foglalnak, és legfontosabb feladatuk az, hogy velük tudjuk aktiválni a sokkal erősebb elite és champion szintű lényeinket, de a core unitokat is csatába helyezhetjük (és fogjuk is), ha 3 ugyanolyan színűt és fajtájút egymás mögé helyezünk a csatamezőn (nevezzük ezt aktiválásnak), illetve ha egymás mellé helyezzük őket, akkor fal lesz belölük, ami szintén nagyon fontos a győzelem elérésében (mindegyik vár fala sajátos spéci tulajdonságokkal rendelkezik)
Mindegyik core unit más. Nézzünk csak végig az értékeiken:


Protozoli játéktesztjei: Might and Magic Clash of Heroes - 3. kép



-az első egy homokóra (charge time), ami azt az időt jelenti (körben), amennyi a támadáshoz kell neki.
-a második a kard ikonú az adott egység támadási erősségét jelzi.
-a 3. a unit keménysége: ez ellenség támadásakor levonódik a támadó egység támadáserősségéből.(csak akkor, ha a lények idle állapotban vannak, tehát nincsenek aktiválva, fontos megjegyezni, hogy az ilyen lények ellenséges támadás esetén azonnal meghalnak, még akkor is, ha a keménységük esetleg magasabb, mint az épp támadó ellenséges egységek támadásának erőssége, bár ilyenkor az ellenséges egység támadása is megszűnik, de erről majd később)
-A lény leírásánál megtalálhatjuk a spéci képességét, ha van neki. Ez így elsőre nagyon bonyolultnak és érthetetlennek tűnhet, de írok egy jó kis példát:
Aktiváltunk egy csapat Golemet, akik charge time-ja 3 kör, támadásuk 10-es erősségű. Ez azt jelenti, hogy 3 kör múlva támadást indítanak majd az ellenség ellen, és ez a 3 kör szolgál arra, hogy betöltsék a támadásukat: tehát az első körben a támadásuk erőssége csak 5-ös, következő körben kapnak hozzá +2-t, tehát 7es lesz, utána még további +2-t, ami így már 9-es lesz, majd végül az utolsó körükben megkapják a maradék 1-et is, és meg is indulnak támadni. Végigmasíroznak a pályán, mindenkit megütnek, aki az útjukban áll. Tegyük fel, van előttük 2 idle gólem (ugye azért idle-k, mert nincsenek beaktiválva), akik keménysége 3-as. Ilyenkor, mialatt a támadó gólemeink leölik az ellenségeseket, 3+3 támadást veszítenek. Összesen 4 marad nekik, és ezzel bizony már (mivel nincs senki az útjukban) magát az ellenséges hőst sebzik meg.
Máris -4 hp, ennyivel kerültünk közelebb a győzelemhez, ugyanis a csaták lényege, hogy az ellenséges hős életerejét 0-ra redukáljuk, mielőtt ő tenné ezt meg velünk. (de erről is majd később, a csata ismertetésénél szólok)

-Második típusba az elite unitok tartoznak. Ők már sokkal keményebbek a core unitok-nál, és nem is végtelenek. Vigyázni kell, mert ha elveszítjük mindet, akkor addig nem használhatjuk, amíg újat nem veszünk (legalább 1-et). (Ez itt a Quick battle-ben nem számít, csak a Campaign-ban) Az elite egységek 2 helyet foglalnak a csatamezőn, és ha aktiválni akarjuk őket, nem kell mást tennünk, mint 2, az elit lénnyel megegyezű színű core unitot mögé tenni. Ezeknek a lényeknek a charge time-ja általában több, mint a core unitoké, de a támadásuk is jóval erősebb, 25-30 körül mozog. Amiben még különböznek, az a spéci képességük, ami sokkal durvább, mint a kis mezei harcosainké. Pl. A lovag, amint aktiváltuk, maximum támadási erővel rendelkezik, nem a körök alatt tölti be. (amúgy 4 kör a charge time-ja) Ez azért fontos, mert az elit unitok akkor a legsebezhetőbbek, amikor még a támadásuk elején járnak, mert ilyenkor sokkal kevesebb ütés kell nekik. Ugyanis, és ez a core unitokra is érvényes, ha egy olyan egység kap támadást, aki már eleve aktív, az csak akkor hal meg, ha a támadás van olyan erős, hogy az ő aktuális támadási erősségét 0-ra vagy kevesebbre csökkentse. Az előző példára visszatérve, ha a mi kis gólem csapatunk a 10es erősségével egy ugyanúgy aktivált gólemcsaptnak megy, de ők még nem töltötték be a támadásukat(mivel még ott állnak), mondjuk utolsó előtti körben járnak, akkor ugye 9-es nekik, akkor a mieink leölik őket, és 1es sebzéssel megütik a hőst. De ha egy éppen aktivált lovagnak mennek, akinek a 4 köre alatt végig 30as a támadási erőssége, akkor az eredmény az lesz, hogy a gólemeink meghalnak, de 10-el csökkentik a lovag támadását. Csakhogy említsek pár példát: érdekes a szellemek képessége, akiket a betöltési idejük alatt nem lehet megsebezni, vagy a szarvasoké, akik átugrálják az ellenséges falakat.

-A harmadik, és egyben a legerősebb típus a champion szint. Az itt található lények 4 helyet foglalnak a csatamezőn, és 4 azonos színű core unit-tal lehet aktiválni őket. Számuk nagyon limitált, maximum 5, a még különlegesebbekből max. 3 lehet, tehát érdemes vigyázni rájuk a csatában. Charge time-juk általában 4-6 körig tart, támadásuk erőssége pedig 90-től egészen 130-ig terjedhet. A legerősebb képeségek is itt találhatók: az Emerald dragon például miután támadott, az ellenséges területet a támadása nyomán savval borítja, ami pár körig kinyírbál minden ott tartózkodó unitot (vagy akik oda érkeznek, ugyanis a csatában, amikor fogynak az egységeink, lehetőségünk van erősítést hívni, de erről is majd később)
Érdekes egység még a necropolisnál megnyitható Wraith. (annyi dolgunk van, hogy a campaign alatt megtaláljuk, hol lehet venni, és aztán már elérhetővé válik)
Champion lényhez képest a támadása csak 67-es, de különleges képessége miatt hihetetlen hasznos: akit elér a támadása, az meghal, és ha az ellenfelünknek nincs megfelelő védelme, ami "leépíthetné" a wraith támadását, akkor amint megütötte az ellenséges hőst, ő is lenullázódik, ezzel meg is nyerjük a játékot. Overpowernek tűnhet, de a betöltési ideje alatt egy ügyes ellenfél simán összehozhat megfelelő védelmet, és ilyenkor a wraith-el csak annyit érünk el, hogy megölünk pár ellenséges egyéget, és magát a hőst nem sebezzük meg, holott lehet, hogy egy Bone dragonnal masszívan 50-60-as sebzést toltunk volna bele.


Protozoli játéktesztjei: Might and Magic Clash of Heroes - 4. kép



Csatára fel!
A fentiekben megismerhettük a lényeink csoportjait, típusait. Ha összeválogattuk a megfelelő sereget (minden várnál 3 féle core unit van, ezek alapból bennt vannak, de módosíthatjuk is öket, hogyha van hozzá kedvünk, ezzel a módszerrel is különböző taktikákat vezethetünk be, de vigyázzunk! nehogy visszafelé süljön el az újításunk)
2 hely van, ahová szabadon berakhatunk az elite és a champion lényekből. Általában 1 elite és 1 champion unit használata a legjobb, de van, amikor a módosítás (pl. 2 elite --> könyebb őket aktiválni, vagy 2 champion --> ha sikerül egyszerre többet aktiválnunk, azzal komoly gondot okozhatunk az ellenfelünknek) jobban beválik. Mindenki maga dönti el, mit tart jónak, mivel próbálkozik, melyik lényeket választja. Ugyanis, mint már feljebb is említettem, mindegyik lény egyedi és különleges, és ez az, ami ezt a játékot felemeli a Heroes színvonalára. Az ördögi kacajunk, amikor aktiválva egy ördögöt végső visszaszámlálásba kezdünk, és az ellenfél kapkodva próbál felépíteni egy védelmi vonalat, amivel épphogy csak túlélheti pokoli szövetségesünk támadását, vagy fordítva, mi próbáljuk meg reménytelenül áttörni Haven falait, miközben ő a biztos védelem mögött csatarendbe állítja seregeit.

A csata menete:
A harcmező 2 részre oszlik, a fentin az ellenség, lent pedig mi helyezkedünk el. A csata célja, hogy az ellenséges hős életerejét 0-ra csökkentsük.A küzdelem elején véletlenszerüen beözönlenek a lények, és kezdődhet is a móka. A kezdő félnek 2 mozdulatra van lehetősége (a továbbiakban ez mindig 3 lesz, csak a legelején 2) amivel tehet:
Áthelyezhet egy egységet, de csak olyat, ami a lényekből álló oszlopok végén van.
De azt is megteheti, hogy kitörli az egyik saját lényét bárhonnan, ilyenkor a többeik "felzárkóznak". Ez azért fontos, mert ha úgy törlünk ki egy egységet, hogy a felzárkózó többiek vagy aktiválódnak, vagy fallá alakulnak (tehát a mozgás hatására 3 egyszínű egymás mellé vagy egymás mögé kerül), akkor kapunk +1 mozdulatot, tehát lényegében amit elvesztettünk a törléssel, azt visszakapjuk. A mozdulatunkkal még 1 fajta dolgot csinálhatunk, ami nem más, mint az erősítés hívása. A jobb alsó sarokban mindig írja, hogy mennyi erősítés áll rendelkezésre, ez olyan elven működik,
hogy meg van szabva, mennyi egységünk lehet egyszerre a pályán, és ahogy fogyatkoznak, úgy szabadul fel a hely. Sokaknak szúrhatja a szemét, hogy a lények érkezése véletlenszerű, de meg kell mondjam, hogy minden a játékoson múlik. Például kezdésként az egyik játékosnak 2 champion unit is bemászik a pályára, még a másiknak csak 1 elit, a többi core. Ilyen esetben logikusan azt mondaná az ember, hogy a championos sokkal nagyobb elönnyel indul. De! Itt jön a pláne, mert ha nem tudja elég hamar aktiválni (ami egész nehéz dolog, főleg ha 2 van) akkor a másik játékos, akinek több a core unit-ja, 1-2 mozdulattal simán aktiválhat párat, amik 2-3 kör múlva leütik a champion unitokat.
A csata közben, a hősünk manája folyamatosan megy felfelé, és ha sebződünk vagy sebzünk, akkor nagyobbat ugrik. Ha tele megy, elérhetővé válik a különleges képességünk, amik a legerősebbek a játékban.
Pl. Yezebeth képessége felrobbantja az ellefelünk összes falát, sebezve minden unitot, akik a falak mellett állnak. Továbbá minden csata előtt (ha előzőleg kiválasztottuk ezt az opciót), rakhatunk be különböző
ereklyéket, amik teljesen új stratégia bevezetését is igényelhetik. (pl. a Spider cloak nevű artifact megnöveli az összes lényünk támadásának az erősségét 100%-al, de lecsökkenti az életerőnket 90%-al.)
Azt még érdemes megjegyezni, hogy minden várnak más-más, rá jellemző ereklyéi vannak, így csata előtt jól meg kell gondoljuk, melyiket választjuk.
Ez a csatarendszer nemcsak nagyon szórakoztató és sosem egyforma, de mindig meg is mozgatja az agytekervényeinket, mindemelett a Heroes sorozat szelleme is benne van. Aki azt szerette, ezt is szeretni fogja.

A hadjárat:
A campaign a játék fő módja. A középpontban egy különös fegyver áll, aminek a forgatója uralmat kap bármilyen démon felett. A legutóbbi vörös holdfogyatkozás alkalmával (ilyenkor nyílnak meg a démoni Sheogh világ kapui) sikerült ezt a fegyvert egy biztos helyre zárni,
ahol egy elfekből, emberekből és varázslókból álló szövetség felesküdött a fegyver védelmére. De valami történt, mert a démonok rájöttek a fegyver helyének hollétére, és nem is haboztak megtámadni a hű őrzőket.
Szerencsére nekünk sikerül elmenekülnünk egy portálon keresztül, ami szerencsésen szétszórja a főszereplöket Ashan világában. A hadjáratban 5 karakter szemszögéből szállunk szembe a pokol gonosz hordáival. Persze a játék végére, ami olyan 20-24 óra, kiderül, hogy az ellenségünk nem is a pokolban keresendő, de erről többet nem árulok el:). Először Anwennel, az elf íjászlánnyal kell bizonyítani rátermettségünket, és a szent erdőkre rászabaduló démonokat kell majd elpofozgatnunk (ő nem ment be a portálba, ittmaradt, hogy kideríthesse, hogy tudtak betörtni a démonok ezekbe az erdőkbe) Majd ezután Godric-al kell rendet tennünk odahaza, mert valami nem stimmel. Őt követi Fiona (Godric kishúga), aki még az elején halálos sebet kapott. Miután végeztünk, Godric testvéréjé, Aidan-é lesz a főszerep, vele Sheogh-ban kalandozunk majd. Az utolsó karakter pedig Nadia lesz, ahol végre pontot teszünk az ügy végére. Ha! Eljutunk idáig, ugyanis a játékban szembesülhetünk olyan kihívásokkal is, amik majd rendesen próbára tesznek minket. A hadjárat felépítése egyszerű. A hősünk 1-es szintről kezd (kivétel Nadia), és ahogy haladunk előre, úgy tesz szert egyre nagyobb hatalomra, és szerzi meg az erősebb egységeket.
Itt a Campaign-ban minden lénytípusnak szintje van, maximum 5. A Quick battle-ben mindegyik lény alapból 5-ös szintű, itt viszont nekünk kell feltolnunk őket úgy, hogy használjuk a csatában a fejleszteni kívánt egységet. Ahogy szintet lépnek, egyre több lesz a támadásuk és a keménységük is.
Továbbá itt még helyet kapnak a nyersanyagok is, amikre akkor van szükségünk, hogyha lényt akarunk venni. A fő küldetések mellett lehetőségünk van különböző mellékküldetések végrehajtására is, ilyenkor vagy nyersanyagot, vagy egy jó kis artifactot kapunk jutalmul.
Amiről még nem szóltam, a kifejezetten puzzle küzdelmek, és az egyéb nem általános csaták. Az előbbiben rögzített egységeket kapunk, és 1 kör alatt kell úgy aktiválni őket, hogy megöljük az ellenséges egységeket.(van, amin fél órát gondolkodtam) Az utóbbiak pedig olyan küzdelmek, ahol nem az ellenséges hőst kell lepofozni, hanem a csata közben különböző célpontokat kell végrehajtani.(ez lehet folyamatosan mozgó egységek eltalálásától egészen a 2 célpont egyszerre eltalálásáig bármi) A különleges küzdelmek közé sorolnám még a bossfightokat is, itt egy főgonoszt kell legyőznünk. Ezek a legnehezebb csaták.


Protozoli játéktesztjei: Might and Magic Clash of Heroes - 5. kép



Utószó:
A Migth and Magic Clash of Heroes-ról bátran kijelenthetjük, hogy méltó tagja a sorozatnak. Izgalmas történet, nagyszerű rpg elemek, aranyos grafika és egy teljesen új, egyedi és nagyszerű harcrendszer teszi egy olyan játékká, amit bátran ajánlok bárkinek, főleg azoknak, akik szeretik a puzzle típusú játékokat, vagy bejött nekik a Heroes sorozat. Akik meg csak legyintve azt mondják, arra sem méltó ez a nagyszerű játék, hogy kipróbálják, meg sem érdemlik azokat a nagyszerű órákat, napokat, amit ez a játék nyújtani képes.

Összegzés:

Grafika: 9/10 -- A lebutított kinézetű egységek nagyon jól mutatnak, továbbá sokszor képregényszerűen ábrázolják a történéseket, ami nekem nagyon bejött

Hang: 9/10 -- A Heroes 5-ből megismert zenéket dolgozták/rakták át, de van néhány egyedi is (főleg csatában)

Játékmenet: 10/10 -- Egyedi és kiváló csatarendszer jellemzi a játékot, továbbá ha épp nem csatázunk, akkor mászkálunk és felfedezünk

Hangulat: 9/10 -- Heroes hangulat a helyén :)

Szavatosság: 9/10 -- A Campaign 20-25 óra körül mozog, továbbá megnyithatunk új hősöket, új egységeket, amiket bevethetünk multiban bármelyik barátunk vagy a gép ellen

Végösszeg: 9.2/10
+: A különleges harcrendszer és a Heroes egyesítéséből létrejött egy nagyon jó, szinte hibátlan játék. Bátran ajánlom bárkinek, mert ilyen játék manapság ritka. Ne első ránézésre döntsünk, tegyünk egy próbát! Megéri!

-: Talán csak annyi, hogy a menüből hiányoltam egy olyan opciót, amivel hozzá lehetne férni a hadjáratban fellelhető különleges csatákhoz


http://www.youtube.com/watch?v=wccV45fsoJI
7 hozzászólás

Protozoli

13 éve, 7 hónapja és 3 napja

Pár napja jött ki pc-re is a játék (feltúrbózott grafikával és egyéb extrákkal). Akit érdekel, látogasson el az Ubi boltba, valami 4k hufért megvehető, ami sztem egy ilyen játékért potom pénz.

válasz erre

Vendég

13 éve, 8 hónapja és 14 napja

Uhhhhh de durva leírás!meglepett smiley

válasz erre

Protozoli

15 éve, 6 hónapja és 6 napja

Uh, kedves vendég, ez a játék most jött ki, december 1-jén.

válasz erre

Vendég

15 éve, 6 hónapja és 6 napja

Mind a mai napig az egyik legjobb rpg játék. Anno rengeteget nyomtam vele, emlékszem még a gagyi kis grafikára. De jó is volt, visszasírom az akkori játékokat!

válasz erre

marco

15 éve, 6 hónapja és 9 napja

Régen írtál játéktesztet, örömmel fogadjuk, hogy visszatértél! A leírás pedig szuper, apám egyik nagy kedvencét kaptad elő!kacsintó smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 6 hónapja és 9 napja

Pár napja kezdtem el játszani én is. Szerintem is nagyon jó játék,valamikor alig bírom abbahagynimosolygó smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljamarco profilja