Bizonyára van aki már régóta követi az én próbálkozásaimat és van olyan is akit egy kicsit is jobban érdekel a látványkészítés és nem csak a képeket csodálgatja. Pár hete Korinho cimborámat megkértem, hogy segítsen már a showroom renderek elkészítésében, mert bármit csinálok vagy recés lesz a kép, vagy egyszerűen az egekbe emelkedik a render idő.
Az ő segítségével végre megfejtettem, hogy mi okozza a materialok recézését ami nem más, mint a mintavételezés számának megnövelése, ez részben segített részben pedig teljesen újra kellett gondolni az anyagok felépítését.
A másik probléma az iszonyat renderelési idő volt aminek a fő okozója a több féle fény volt, nyílván, ha otthoni felhasználásra is kaphatóak lennének erőművek és most nem a core i7 és társaira gondolok, hanem mondjuk töb magos szerver dögökre akkor nem okozna ilyen kirívó hosszú időt, de mivel nem igazán tudja mindenki ezt otthonra megvásárolni így bizony át kell verni a gépet ami a fényeket illeti.
A megoldás a HDR technológia, mégpedig úgy, hogy a neten kiválasztunk egy hdr light textúrát és azt mondjuk photoshop segítségével hdri mapként elmentjük és azt behúzzuk a v-ray light mapbe. Összehasonlításképpen ahol ezt nem alkalmaztam és volt benne két fény egy dome és egy plane light ott a render idő 1h 30m volt még a hdri-t kihasználva már 14 m volt ugyanakkorra felbontásnál ugyanazt a modellt használva.