Notebook-krach

2011. szeptember 22.
42.3111
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Tibit profilja, adatai
Tibit
Körülbelül másfél éve, 2010 márciusában szereztem be egy ASUS N60DP típusú notebookot. Örültem, mint majom a farkának, mígnem körülbelül 1 hónapja jött a krach: kedvenc játékom futtatása közben a gép egyszercsak leállt, vagyis teljesen kikapcsolt magától. Mivel épp egy stratégiai játékot játszottam, nem vettem észre, hogy a gép baromira felhevült és a hangos játékbeli zene miatt a notebook hűtését sem hallottam. Visszakapcsolni nem bírtam, hát vártam. Egyik, az elkövetkező sztori alapján dilettáns WoW függő haverom mesélte még korábban, hogy ő be szokta dobni a notit a frigóba ilyen és hasonló esetekben. Természetesen én nem csináltam ilyet, mivel nem vagyok WoW függő.:)


A meglepetésözön következő fázisa még rosszabbul érintett: pár órás szemezgetés után megpróbáltam bekapcsolni a madárkát és nagy meglepetésemre elindult! Újból örültem, mint majom a farkának, azonban pár perc múlva a mogyorók már törötten hevertek szanaszét. Észrevettem, hogy a töltésmutató nem jelez, pedig be volt dugva a notitöltő. Egy rövidke nyomozás és a CSI sorozatban látható laboratóriumi módszerek segítségével sikerült kiderítenem a hiba okát. A kedves tajvani tervezőknek sikerült úgy megoldaniuk a csatlakozók elhelyezését, hogy az adapter dugója közvetlenül a hátul kiömlő meleglevegő mellett kapott helyet. Ez nálam azt a katasztrófát okozta, hogy a kiömlő forró levegő megolvasztotta a tápkábelt, és valószínűleg a belső ajzatát is, mivel az sem reagált, egy teljesen ép, másik tápkábel bedugásákor.

Maradt tehát a szervíz. Először felhívtam természetesen a hivatalos garanciaszervízt, mivel a gépre 2 év garanciát kaptam. Sietve kaptam fel az 50 éves szerbhorvát szótárt, hogy megnézzem a szakszavakat, azonban ha tudom, hogy miben lesz részem, hozzá sem nyúltam volna. A rövidke telefonbeszélgetés körülbelül abból állt, hogy elkezdtek engem meggyanusítani, hogy miattam lett baja a számítógépnek, célozgattak rá, hogy biztosan elejtettem, vagy leöntöttem valamivel, hiába mondtam nekik, hogy a gép magától hevült fel, egy teljesen ártalmatlan játék tolása közben. Végül a garanciális szervízből nem lett semmi. A véleményem a helyi szolgálatról ezzel ki is alakult, pedig egyik fő ok, hogy ezt a gépet vettem meg a jó ár-érték arányon kívül a garanciális feltételek voltak. Kár, hogy elfelejtetem adni nekik egy kis ízelítőt a magyar nyelv káromkodásából. Azt tudtam, hogy a tápkábelra nincs gari, de a gépet csak megnézhették és megmondhatták volna, hogy hajlandóak megjavítani-e vagy sem. Azonban a lesüléseknek még nem volt vége: elvittem az egyik helyi, nem hivatalos szervízbe, ahol körülbelül 1 hónapig volt benn a beteg. Állítólag az miatt, mert nem képesek beszerezni a megfelelő alkatrészt. Végül sorozatos telefonhívások kellettek ahhoz, hogy végre csináljanak is valamit a géppel, és így ma reggel átvehettem a gépet. A szervízszámlára a következőt írták: a gép rengeteget áramot húz, és minden része nagyon felhevül használat közben. Amit kicseréltek: a tápkábel megrongálódott részét és a csatlakozó aljazatát. Mindez került nekem, átszámítva 10-12 ezer forintomba. Nem sok, lehetett volna több is, mert például egy új adapter ára akár ennek duplájára is rúghat, de akkor is elszomorít, hogy a garanciának ezt mind állnia kellett volna. Ebből a pénzből kijött volna egy Battlefield 4 is akár. :(
Valószínű a gari lejárta előtt még eladom a gépet és beruházok egy olcsóbb netbookra, időm úgy sem fogja engedni a gamelést! :(
9 hozzászólás

skyman

13 éve, 8 hónapja és 4 napja

Tibit írta:
Hihetetlen, hogy mennyiszer nézik hülyének az embert. Van, hogy a szaküzletekben is dilettánsokat raknak oda a pulthoz, és ilyenkor sokszor előfordul, hogy egy mezei vásárló jobban ért a dologhoz, mint maga az eladó! És ilyenkor vicces beszélgetések szoktak előfordulni. mosolygó smiley

Marco: én tavaly március mínusz 1 hónap óta használom ezt a gépet, ugyanúgy mint te és még én sem észleltem akksiromlást, csak ezekután a failek után próbálok minél jobban vigyázni rá, hogy ne kelljen havonta majd szervízbe járni vele. szomorú smiley
Tibit ez sajnos sokszor előfordul. Néha Én is úgy vásárolok, hogy "tudod az a kék kis izé" vagy "várj megkeresem a polcon". Valóban ez néha hatalmas probléma.:/

válasz erre

Tibit

13 éve, 8 hónapja és 4 napja

skyman írta:
Azért ez a mondat odavág: "a gép rengeteget áramot húz, és minden része nagyon felhevül használat közben. " Gondolom Tibit erre magadtól is rájöttélröhögő smiley

Na igen, sok cég meg valóban híres a garancia nem törődésével. Természetesen kutya kötelességük lenne vállalni a javítást, de sajnos ez sokszor nem ilyen egyszerű. :/
Hihetetlen, hogy mennyiszer nézik hülyének az embert. Van, hogy a szaküzletekben is dilettánsokat raknak oda a pulthoz, és ilyenkor sokszor előfordul, hogy egy mezei vásárló jobban ért a dologhoz, mint maga az eladó! És ilyenkor vicces beszélgetések szoktak előfordulni. mosolygó smiley

Marco: én tavaly március mínusz 1 hónap óta használom ezt a gépet, ugyanúgy mint te és még én sem észleltem akksiromlást, csak ezekután a failek után próbálok minél jobban vigyázni rá, hogy ne kelljen havonta majd szervízbe járni vele. szomorú smiley

válasz erre

skyman

13 éve, 8 hónapja és 5 napja

Azért ez a mondat odavág: "a gép rengeteget áramot húz, és minden része nagyon felhevül használat közben. " Gondolom Tibit erre magadtól is rájöttélröhögő smiley

Na igen, sok cég meg valóban híres a garancia nem törődésével. Természetesen kutya kötelességük lenne vállalni a javítást, de sajnos ez sokszor nem ilyen egyszerű. :/

válasz erre

marco

13 éve, 8 hónapja és 5 napja

Tibit írta:
Nemsokára személyesen fogok látogatást tenni náluk, de pénzbeli kártérítésben nem reménykedem! Ártatlan kérdéseket fogok feltenni a garanciális feltételekről, így megtudva, hogy tényleg meg kellett volna-e javítaniuk a gépem. Ha igen, akkor ********. Továbbá nem tudnám igazolni, hogy hogyan szenvedtem kárt, illetve az egész dolgot. Ami azonban a legfontosabb: azzal, hogy elvittem egy nem hivatalos szervízbe, valószínű, hogy elestem a garanciától, mivel a notebookban elhelyeztek ilyen kis biztosító ragaszokat, amelyeken azt írja, hogy: ha elszakítod/eltéped, akkor a garancia nem érvényes, vagy valami ilyesmi. De hivatalos szervíznél majd minden kiderül, lehet, hogy egy degeneráltnak néznek majd az akcentusommal meg a hibáimmal, de ez legyen az ő bajuk.
Lac: én is gondolkodtam rajta, hogy veszek egy ilyen univerzális töltő, mert látszólag csak annak volt baja. Azonban szerencsére elvittem egyik haverhoz, akinek szintén ASUS-a van ugyanilyen csatlakozóval és nem működött. Vagyis az aljzat tuti elment. Már csak azt kellett volna kipróbálni, hogy az én töltőmmel volt-e baj, mert lehet, hogy a külső sérülések ellenére jó volt. Persze ilyenkor legjobb kicserélni, mert a belső vezeték is rongálódhatott és később okozott volna gondot. Egyébként itt horribilis összegbe kerül egy ilyen univerzális töltő, akár 100 euró is lehet. Geeeeeeez'!

Egyébként azt olvastam, hogy hasznos a notebookból kiszerelni az akkumulátort, mikor huzamosabb ideig töltővel használjuk. Annyi hátrányt említettek meg, hogy az áramszünetek ellen így védtelen a gép! Sztem jó akksióvó ötlet lehet.
Nekem mindig benne van az akksi. Az tény, hogy kímélőbb ha kiveszed, de 3-4 éves használatokkal sem vettem észre soha semmi komolyabb károsodást egyik laptopomnál sem, úgy hogy benne van. Mindez napi 16 óra használattal. Szerintem az akksik ez ellen már védve vannak, legalábbis a jobbak.

Viszont a garit biztos elevsztetted, ha nem hivatalos szervízbe vitted.szomorú smiley

válasz erre

Tibit

13 éve, 8 hónapja és 5 napja

Nemsokára személyesen fogok látogatást tenni náluk, de pénzbeli kártérítésben nem reménykedem! Ártatlan kérdéseket fogok feltenni a garanciális feltételekről, így megtudva, hogy tényleg meg kellett volna-e javítaniuk a gépem. Ha igen, akkor ********. Továbbá nem tudnám igazolni, hogy hogyan szenvedtem kárt, illetve az egész dolgot. Ami azonban a legfontosabb: azzal, hogy elvittem egy nem hivatalos szervízbe, valószínű, hogy elestem a garanciától, mivel a notebookban elhelyeztek ilyen kis biztosító ragaszokat, amelyeken azt írja, hogy: ha elszakítod/eltéped, akkor a garancia nem érvényes, vagy valami ilyesmi. De hivatalos szervíznél majd minden kiderül, lehet, hogy egy degeneráltnak néznek majd az akcentusommal meg a hibáimmal, de ez legyen az ő bajuk.
Lac: én is gondolkodtam rajta, hogy veszek egy ilyen univerzális töltő, mert látszólag csak annak volt baja. Azonban szerencsére elvittem egyik haverhoz, akinek szintén ASUS-a van ugyanilyen csatlakozóval és nem működött. Vagyis az aljzat tuti elment. Már csak azt kellett volna kipróbálni, hogy az én töltőmmel volt-e baj, mert lehet, hogy a külső sérülések ellenére jó volt. Persze ilyenkor legjobb kicserélni, mert a belső vezeték is rongálódhatott és később okozott volna gondot. Egyébként itt horribilis összegbe kerül egy ilyen univerzális töltő, akár 100 euró is lehet. Geeeeeeez'!

Egyébként azt olvastam, hogy hasznos a notebookból kiszerelni az akkumulátort, mikor huzamosabb ideig töltővel használjuk. Annyi hátrányt említettek meg, hogy az áramszünetek ellen így védtelen a gép! Sztem jó akksióvó ötlet lehet.

válasz erre

marco

13 éve, 8 hónapja és 6 napja

Így van, ezt gariban mindenképp meg kellett volna csinálniuk. Ne hagy annyiban a dolgot. Ha Magyarországi történet lenne, tudnék szólni nekik, de oda a határon túl sajna nincs kapcsolatom.szomorú smiley

Mindenképp keresd meg a központi céget. Ilyen esetekben ki szoktak jönni a gépért és haza is viszik neked ha kész. Legalábbis a Dell pl...

válasz erre

Vendég

13 éve, 8 hónapja és 6 napja

Am ezt gariban mindenképpen állnia kellett volna az Asusnak. Mindenképpen vedd fel a fogyasztóvédelemmel a kapcsolatot, de előtte az Asus országodbéli központjával és mondd el, mi történt. Meg kell téríteniük a kárt. Egy laptop nem éghet le, ennyi. Legközelebb meggyullad az asztalon, akkor meg azt mondják, hogy biztos felgyújtottad?mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 8 hónapja és 6 napja

Lac írta:
Én ugyan saját hibámból, de szintén szívtam a töltővel. Kijövetel előtt kevesebb mint egy héttel tönkrement a laptopom töltője, s mivel nem volt már időm sem a garanciával foglalkozni (már ha egyáltalán az vonatkozik rá), valamint pénzem sem eredeti Acer kábelt rendelni, ezért bezúgtam a legközelebbi infó boltba, és vettem egy univerzális töltőt.
Tényleg univerzális töltő volt. Két hónapig bírtam használni, mielőtt egy kattanással leégett a nyáklapja, előtte azonban aktívan dolgozott benne a multitasking, magyarul leölte az akkumlátoromat is. Kijövetelkor a gépem 1.5 órát bírt netezéssel, két hét múlva már csak 20 percet. Most 10 percről beszélhetünk csak...
Az nagyon durva!meglepett smiley

válasz erre

Lac

13 éve, 8 hónapja és 6 napja

Én ugyan saját hibámból, de szintén szívtam a töltővel. Kijövetel előtt kevesebb mint egy héttel tönkrement a laptopom töltője, s mivel nem volt már időm sem a garanciával foglalkozni (már ha egyáltalán az vonatkozik rá), valamint pénzem sem eredeti Acer kábelt rendelni, ezért bezúgtam a legközelebbi infó boltba, és vettem egy univerzális töltőt.
Tényleg univerzális töltő volt. Két hónapig bírtam használni, mielőtt egy kattanással leégett a nyáklapja, előtte azonban aktívan dolgozott benne a multitasking, magyarul leölte az akkumlátoromat is. Kijövetelkor a gépem 1.5 órát bírt netezéssel, két hét múlva már csak 20 percet. Most 10 percről beszélhetünk csak...

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaManiac profiljaiPet profilja